Saha Satış Operasyonlarında Başarılı Şirketlerin Ortak Özellikleri

saha satış operasyonlarında başarılı şirketlerin ortak özellikleri

Saha Satış Operasyonlarında Başarılı Şirketlerin Ortak Özellikleri

Aralık 06, 2019

saha satış operasyonlarında başarılı şirketlerin ortak özellikleri

İş dünyasının her alanında olduğu gibi saha satış operasyonları gerçekleştiren şirketler arasında da başarılı ve başarısız olanlar bulunuyor. Başarılı olanlar uzun vadede ayakta kalırken, başarısız olanlar yavaş yavaş yok olmaya mahkum oluyor. Peki saha satışında başarılı şirket nasıl olunur? Saha satışında başarılı şirketlerin ortak özellikleri nelerdir? Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak bu hafta hazırladığımız blog yazısında başarılı şirketlerin sırlarını ele alacağız. Konu ile ilgili bilgi almak isteyenler için faydalı bir blog yazısı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Başarılı Şirketlerin Özellikleri

Hiç vakit kaybetmeden saha operasyonlarında başarılı firmaların sırlarını ve ortak özelliklerini sıralamaya başlayabiliriz:

1. Vizyoner Yönetim Kadrosuna Sahip Olmaları

Yönetim kadroları küçük, orta ve büyük ölçekli fark etmeksizin tüm şirketlerin bel kemiğidir. Yönetim kadrosunun başarısı ile şirketin başarısı paralel olarak ilerler. Doğru planlamalar yapan, stratejik kararlar alan ve doğru çalışan kadrosu kuran yönetim kadrosu başarılı olmak isteyen şirketlerin önemli parçasıdır. Nitekim şirketlerde üst yönetimler değiştiğinde, bu değişimin şirketin tamamına olumlu ya da olumsuz olarak sirayet ettiği rahatlıkla gözlemlenebilmektedir.

2. Kar Marjına Odaklanırlar

Şirketleri başarılı kılan faktörlerden bir tanesi de ciroya değil; kar marjına odaklanmaktır. Ciroların büyümesi kırılganlık riskini arttırır. Oysa ürün ya da SKU bazında para kazandıran kalemlere odaklanmak daha avantajlıdır. Bu şirketler pazar olarak da kar ettiren pazarlara odaklanırlar.

3. Yeniliklere Kolay Adapte Olurlar

Her sektörün yapısı gelişen teknolojiye, değişen iş çevresine göre zamanla farklılaşır. 10 yıl öncesi ile bugünü kıyasladığımızda söz konusu değişim daha rahat bir şekilde görülebilir. Değişimlere ayak uyduramayan şirketler yavaş yavaş yerlerini yenilerine bırakmak zorunda kalırlar. Bu yüzden başarılı şirketlerin hikayelerinin ortak yönlerinden bir tanesi de değişime ayak uydurabilmeleri ve yenilikler ile ortaya çıkmalarıdır.

4. Markalaşma Süreçlerine Kaliteyi de Dahil Ederler

Başarılı şirketlerin en önemli özelliklerinden bir tanesi markalaşabilmeleridir. Ancak markalaşmak kolay bir iş değildir; aksine uzun ve planlı bir süreç gerektirir. Markalaşmayı başaran ve bu süreçte marka algısına kaliteyi de yerleştirmeyi başaran şirketler başarılı olur. Marka algısının doğru oluşturulabilmesinin yanı sıra bunun sürdürülebilirliği de önemlidir. Bu noktada biraz önce bahsi geçen yeniliklere ayak uydurabilmek büyük önem arz eder.

5. Alanında Yetenekli İnsanlarla Çalışırlar

Başarılı şirketler, stajyerlerden genel müdürlere kadar yetenekli ve katma değer potansiyeli yüksek insanlarla çalışırlar. İşini iyi bilen ve iyi icra eden kişilerin yarattığı toplam değer şirketi yukarılara taşır. Örneğin, başarılı olmayan ya da vasat derecede başarılı olan plasiyerlerle çalışan saha satış şirketlerinin satışları sınırlı seviyede kalır. Buna bağlı olarak da şirketin büyümesi sınırlı seviyede kalır. Ancak başarılı elemanları bulmak zordur. Şirket, halihazırda başarısını ortaya koymuşsa alanında başarılı kişilerin dikkatini çeker. Nitekim alanında başarısını kanıtlamış kişiler, şirket seçiminde daha seçici olma eğilimi gösterirler.

6. Çalışanların Gelişimleri İçin Ekstra Çaba Gösterirler

Bir şirketin çalışanları halihazırda belli bir seviyede başarılı olabilirler. Ancak bunun yukarısına da çıkılabilir. Çalışanların gelişimleri için ekstra çaba gösteren şirketler uzun vadede hem çalışanlarına hem kendilerine kazandırırlar. Çalışanları aldıkları eğitimlerle kendilerini daha çok geliştirmenin mutluluğunu yaşarlar. Geliştirdikleri yeteneklerini şirketleri için yaptığı işlerde kullanırlar. Böylelikle çalışanların şirketlere kazandırdıkları uzun vadede daha çok olur.

7. Hedefleri Nettir

Sektör ve büyüklük derecesi fark etmeksizin tüm başarılı şirketlerin ortak noktalarından bir tanesi hedeflerinin net olmasıdır. Nitekim hedefi olmayan, belirsiz olan şirketlerin büyümesi oldukça zor olur. Şirketler, hedefleri olmadan belli bir miktarda büyüme gösterseler dahi, büyümenin getireceği problemleri aşma konusunda yetersiz kalabilirler. Bu yüzden başarılı şirketlerin hem kısa hem de uzun vadede hedefleri ve planları olur.

8. Kurumsal Bir Yapıya Sahiptirler

Büyüklüğü fark etmeksizin şirketlerin kurumsal bir yapıya sahip olmaları onlara avantaj sağlar. Kurumsallık yapısını şirket bünyesinde oturtmak beraberinde istikrarı ve başarıyı da getirebilir. Bu yüzden uzun vadede hem başarıyı yakalamak hem de bu başarının sürdürülebilirliğini sağlamak için kurumsal yapıyı oturtmak şirkete avantaj sağlar.

9. Çalışma Programları Çalışanlardan Maksimum Fayda Almaya Yöneliktir

Bu başlığı gördüğünüzde uzun çalışma saatleri aklınıza gelebilir. Ancak söylemek istediğimiz tam tersi! Çok uzun saatler çalışmak daha çok işi tamamlamak ile eş değer gibi gözükebilir. Ancak durum farklıdır. Yapılan araştırmalara göre uzun mesailere kalan ve kendisine yeteri kadar vakit ayıramayan çalışanların verimi düşmektedir. Bunun farkında olan birçok global şirket, gelişmiş ülkelerdeki şubelerinde haftalık çalışma gün sayısını 4’e düşürdü. Dinlenmiş bir vücudun ve beynin vereceği verimin yerini hiçbir şey alamaz.

10. Çalışanların Şirkete Bağlılığını Yüksek Tutarlar

Çalışanların şirkete bağlılığı hem istikrar hem de başarı için önemli faktörlerden bir tanesidir. Öte yandan çalışanların şirkete bağlılığını sağlamak çok da kolay değildir. Bunun için çalışanlar hem maddi hem de manevi anlamda tatmin edilmelidir. Konunun maddi yönü tabii ki maaş; ancak manevi yönüne baktığımızda karşımızda daha geniş bir pencere açılıyor. Bunun içerisinde iyi bir çalışma atmosferinin oluşturulması, alt-üst ilişkilerinin yapısı gibi değişkenler yer almaktadır. Çalışanların şirkete bağlılığının sağlanması hem performanslarını ve motivasyonlarını arttırır hem de şirket içi personel değişim oranını minimize eder.

11. Başarılı Şirketler Müşterilerini İyi Tanır

Kar amacı güden şirketlerin hedeflerinin en tepesinde müşteriler yer alır. Şirketteki tüm politikalar müşterileri mutlu etmeye ve buna bağlı olarak da müşterilerden elde edilen karı arttırmaya yöneliktir. Bu yüzden başarılı şirket olmanın yollarından bir tanesi de hedef kitleyi iyi belirlemek ve hedef kitleyi iyi tanımaktır. Nitekim en iyi markalar hep hedef müşteri kitlesinin demografik yapısını, ilgi alanlarını, iletişim kurma biçimlerini iyi bilirler. Böylelikle hedef kitle doğrultusunda stratejiler daha doğru şekilde geliştirilebilmekte; müşterilerin istekleri daha çok karşılandığından dolayı uzun vadede daha fazla kar elde edilebilmektedir.

12. İyi Bir Tutarlılık Seviyesi Yakalarlar

Başarılı şirketlerin bir diğer ön plana çıkan noktası belli bir seviyede tutarlılık yakalayabilmeleridir. Bu şirketler sattıkları ürün ya da hizmeti standardize hale getirmeyi başarırlar. Böylelikle sunulan her ürün ve hizmet aynı kaliteye sahip olur. Bu da müşteriler açısından çok önemli olan öngörülebilirliği arttırır. Tutarlılığa ve öngörülebilirliğe yönelik olarak global gıda firmalarından örnek verilebilir. Bugün Türkiye’de nereye giderseniz gidin, gittiğiniz yerdeki Mc Donalds’ın Big Mac menüsü size aynı lezzeti verecektir. Hatta bu yalnızca Türkiye ile sınırlı değildir. Japonya’ya dahi gitseniz aynı standart lezzeti alacaksınızdır. Bu hizmet tutarlılığı, özellikle kararsız kalınan durumlarda müşterilerinizin şirketinize yönelme eğilimini arttırır.

Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak saha satış operasyonlarında başarılı şirketlerin ortak özellikleri ile ilgili hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. Yazı boyunca saha satış operasyonlarında şirketleri başarılı kılan faktörlerden ön plana çıkanları sıraladık. Söz konusu faktörlerden bir tanesinin de yeniliklere ayak uydurmak ile ilgili olduğunu belirtmiştik. Sales Plus’ta ihtiyacınız olan tüm yenilikleri sizler için bir araya getirdik. Hem plasiyerlerin hem de merkezdeki yöneticilerin elini güçlendirecek bu özelliklerle ilgili detaylara web sitemiz üzerinden ulaşabilir; sorularınız için bizlerle 444 8 123 numaralı hat üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Yorum Yap