Saha Satış Elemanlarının En Sık Yaşadığı Problemler

Saha Satış Elemanlarının En Sık Yaşadığı Problemler

Haziran 28, 2019

İyi bir saha satış elemanı olmak hem bilgi hem de tecrübe gerektirir. İyi bir saha satış elemanındaki bu iki özellik kar topu misali katlanarak büyüdüğünde, hem saha satış elemanı mesleğinde gelişim sağlar hem de halihazırda çalıştığı şirkete daha büyük faydalar sağlar. Ancak tabi ki bu süreç o kadar göründüğü kadar kolay değildir. Bunu en iyi bilenler de plasiyerlerin kendileridir. Nitekim plasiyerler sahaya çıktığında öngördüğü ya da öngöremediği birçok problemle karşılaşabilmektedirler. Bu noktada önemli olan plasiyerlerin karşılaştıkları sorunları bir şekilde elimine etmesi ve saha satış operasyonlarına en iyi şekilde devam etmesidir. Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak bu hafta hazırladığımız blog yazımızı da bu konu üzerine inşa ettik. Yazı boyunca saha satış elemanlarının sıklıkla yaşadığı problemlere ve bunlara ne gibi çözümlerin nasıl sağlanabileceğinden bahsedeceğiz.

Plasiyerlerin Sahada Sıklıkla Yaşadığı Problemler

 
Plasiyerlerin saha satış operasyonlarında karşılarına sık sık çıkan problemleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

1. Saha Satışında Müşteri Memnuniyeti Yakalamanın Zorluğu

Plasiyerlerin bildiği gibi müşterileri mutlu etmek oldukça zordur. Nitekim müşteriler her zaman daha iyisini talep eder ve her daim daha iyi ürünü ya da hizmeti sunan markayı tercih eder. Bu noktada müşterilerin ihtiyaçlarını anlamak ve bu ihtiyaçlara basit ve hızlı çözümler geliştirmek önemlidir. Örneğin, müşterinin talep ettiği ürünün anlık stok bilgisi plasiyer tarafından görüntülenebilmelidir. Stok bilgileri anlık olarak görüntülenemediğinde, müşteriye yanlış bilgi verilebilir ve bu durum da sorun yaratır. Stok bilgilerinin anlık olarak ürün görselleriyle görüntülenebilmesi, müşterinin istediği ürün stokta yoksa bile farklı bir ürün sunulması açısından plasiyerin elini güçlendirir.

2. Saha Satışında Yoğunluk İçinde İş Takibini Tam Olarak Yapamamak

Saha satış operasyonları geniş bir ağ üzerinden yürütülür. Merkezde saha satış yöneticileri ve sahada da onlarca plasiyer birbirleriyle bağlantılı olarak çalışır. Bu noktada ekipteki diğer kişiler için iş takibini doğru ve tam yapabilmek önem kazanır. Nitekim iş takibi yapabilmek hem plasiyerin hem de ekibin diğer üyelerinin fırsatları takip edebilmesine, anlık çözümler geliştirebilmesine katkı sağlar. Ancak yoğun iş temposu içerisinde iş takibini tam olarak yapabilmek bazı plasiyerler için kimi durumlarda oldukça zor olabilmektedir.

3. Saha Satışında Raporlama Konusunda Yetersiz Kalmak

Bilgi ve veri günümüz iş dünyasının her şeyidir. Saha satış operasyonlarına dair tüm detaylar düzenli ve tam olarak raporlanabilmeli ve gerektiğinde ilgili kişilerin kullanabilmesi için basit ve anlaşılır olmasıdır. Bu noktada plasiyerlerin kullandığı cihazlarda internet bağlantısının anlık olarak kopması, girilmesi gereken verileri ve bilgileri sekteye uğratabilmektedir. Bu gibi durumlarda veriler gerektiği zaman girilemediği için, kimi önemli bilgiler uçup gitmektedir.

4. Saha Satışında Zamanı Verimli Kullanamamak

Her işte olduğu gibi saha satış operasyonlarında da zamanı verimli kullanabilmek büyük önem arz eder. Nitekim zamanı verimli kullanmak hem yapılan işin kalitesini arttırmakta, hem de satış performansını arttırmaktadır. Bu noktada plasiyerlerin elinde onları tam yetkin yapacak saha satış otomasyonunun olması önemlidir. Ancak birçok plasiyer eksik özelliklerden dolayı birden fazla satış otomasyonu kullanmak durumunda kalabiliyor. Ek olarak tek bir satış otomasyonu kullansa bile, programın yetersizliğinden dolayı zaman verimini arttıracak özelliklerden mahrum kalabilmektedir. Bu ve benzeri durumlarda zaman verimliliği açısından sıkıntılar yaşanabilir. Bunu tek tek birey olarak değil, saha satış takımının bütünü için düşündüğümüzde, zaman verimliliğinin düşme oranı genel toplamda oldukça artabilmekte ve bu da satış performansının azalmasına sebep olabilmektedir.

5. Saha Satışında Ekip İçi İletişimin Yetersiz Kalması

Daha önce de belirttiğimiz üzere saha satış operasyonları geniş bir ağ üzerine kuruludur. Bu ağın saha ve merkez olmak üzere iki ana noktası bulunmaktadır. Bu yüzden hem saha ekibi kendi içerisinde hem de merkezdeki saha satış yöneticileriyle efektif bir iletişim kurmak durumundadırlar. Ancak yapılan tüm faaliyetlerden herkesin haberdar olması hususunda problemler ortaya çıkabilmektedir. Bazen ufak bir detayın bir diğer plasiyer için bilinmemesi onun işini sekteye uğratabilir. Bu yüzden plasiyerlerin karşısına çıkan sorunlardan bir tanesi de ekip içi iletişim yetersizliğinden dolayı iş aksaklıkları olmasıdır.

Saha Satışında Problemlerin Tek Bir Noktadan Çözülmesi

Yukarıda plasiyerlerin saha satış sürecinde yaşadığı belli başlı problemleri sıraladık. Ancak tabi ki bu liste uzun uzadıya gider. Bunu en iyi bilen de siz plasiyerlersiniz. Bu ve benzeri onlarca soruna çözüm getirilmesi için doğru bir saha satış otomasyonu seçimi önemlidir. Yazımızın bu bölümünde saha satış otomasyonu Sales Plus’ın, plasiyerlerin yaşadığı sorunlara karşı ne gibi çözümler getirebileceğini maddeler halinde özetleyeceğiz:

1. Anlık Stok Bilgisi

Saha satış otomasyonu Sales Plus üzerinden anlık olarak stok bilgilerini görüntüleyebilirsiniz. Ürün stok bilgilerinin plasiyerlerin elinin altında olması, plasiyerler müşterilerin huzuruna çıktıklarında ellerini daha çok güçlendirir. Müşterinin talep ettiği ürün stokta görünmüyorsa, müşteriye uygun ve stoğu olan bir başka ürün önerilebilir ve satış kaybının önüne geçilebilir. Ek olarak stok bilgisi anlık olarak görüntülenebildiğinden dolayı, aslında stoğu olmayan ancak durumun henüz programa yansımadığı durumlarda, stok yetersizliği olan ürünleri müşteriye sunmamış olursunuz. Aksi takdirde müşteri memnuniyeti olumsuz yönde etkilenecektir.

2. Bildirim Özelliği

Bildirim özelliği sayesinde saha satışında yapılan her aktivite, saha satış ekibinde yer alan diğer kişilere otomatik olarak bildirilir. Bu sayede kimin ne yaptığı anlık olarak saha satış operasyonlarından sorumlu kişilerce görüntülenebilir. Ortak müşterisi olan plasiyerler, bu sayede bir sonraki adımlarını ve planlarını daha sağlam temeller üzerine oturtabilir.

3. Offline Çalışma Özelliği

Sales Plus’ın offline çalışma özelliği, verilerin kaybının ya da yetersiz girilmesinin önüne geçmektedir. Offline çalışma özelliği sayesinde internet ile ilgili problemlerin yaşandığı durumlarda gerekli birçok bilginin girişi sağlanabilir. Tekrar internete bağlanıldığında girilen bilgiler otomatikman görüntülenebilir hale gelir. Bu sayede veri kaybının ve yetersizliğinin önüne geçileceğinden, bu verilerden yararlanacak kişiler kısa ve uzun vadede avantaj elde ederler.

4. Onlarca Özelliğin Tek Noktada Toplanması

Saha satış otomasyonu Sales Plus’ta, saha satış ekibinin işini kolaylaştıracak onlarca özellik bir aradadır. Saha satış ekibinin işi daha sağlıklı ve hızlı yürütebilmesi açısından gerekli program özelliklerinin tek bir tablet üzerinde toplanması, zamanın daha verimli kullanılması açısından saha satış ekibini avantajlar getirir. Bu da beraberinde zamanı daha verimli kullanmayı ve genel toplamda daha iyi satış performansı göstermeyi sağlar. Bu özellikler arasında müşteri bilgileri görüntüleme, canlı harita takibi, kampanya durum raporları, müşteri risk analizleri gibi birçok özelliği sayabiliriz.

5. Ekip İçi İletişim ve Mesajlaşma

Saha satış otomasyonu Sales Plus, saha satış ekibinin birbirleriyle daha iyi ve sağlıklı iletişim kurmalarına da yardımcı olur. Bu kapsamda Sales Plus’ta duyuru, mesajlaşma, görev alanı gibi özellikler sunulmaktadır. Tüm plasiyerleri ilgilendiren bir konu hakkında toplu duyurular Sales Plus üzerinden hızlı ve basit bir şekilde yapılabilir. Saha satış temsilcileri yeni görevlerini, iptal edilen görevlerini ve diğer benzeri bilgileri Sales Plus üzerinden görüntüleyebilir. Nitekim görev detaylarına önemli notlar da eklenebilmektedir. Plasiyerler, Sales Plus üzerinden özel mesajlarla hızlı ve kolay bir bilgi alışverişi ağı da kurabilirler.

Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. Yazı boyunca saha satış elemanlarının saha satış operasyonlarında yaşadığı belli başlı sorunlara değindik. Akabinde Sales Plus’ın hangi özelliklerinin bahsi geçen ve benzeri sorunlara çözümler ürettiğine değindik. Sales Plus’ın plasiyerlerin sorunlarına çözüm getiren diğer özelliklerini öğrenmek ve program hakkında daha detaylı bilgi almak için bizlerle 444 8 123 numaralı hat üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Yorum Yap