• Demo Talebi
  • Kriz Dönemi Nasıl Satış Yapılır?

    Ekonomik kriz ya da toplumsal krizlerde birçok firma olumsuz yönde etkilenebilir. Firmalar küçülmeye ya da kapanmaya gidebilir. Durumun bu olmaması ve satış yapmaya devam etmek istiyorsanız size bazı önerilerimiz var. Bu haftaki blog yazımızda kriz döneminde nasıl satış yapabileceğinizi anlatacağız. 

    Ekonomik Kriz Döneminde Satış 

    Sadece siz değil müşterileriniz de sıkıntılı dönemlerden geçiyor olabilir. Satışlarınızın etkilenmesinin en büyük nedenlerinden biri budur. Böyle dönemlerde insanlar harcama yapmaktan kaçınır hale gelirler. Kriz dönemi satış yapabilmenin en önemli yolu müşteriniz ile empati kurmak ve değişen harcama anlayışını iyi analiz etmektir. Bu noktada satış stratejilerinizi geliştirmeniz için sizlere öneriler sunacağız. Stratejilerinizi bu doğrultuda gözden geçirebilir ve işe yaramayan stratejilerinizi değiştirebilirsiniz. 

    Motivasyonu Yüksek Tutun

    Hem kendinizin hem de plasiyerlerinizin motivasyonunu yüksek tutmanız sıradan zamanlarda olduğu gibi kriz döneminde de çok önemlidir. Ekonomik krizin olduğu ortamda plasiyerin işten çıkarılma korkusu satışlarına ve performansına etki edecektir. Bu yüzden satış hedefi ödüllerini kullanmaktan vazgeçmemelisiniz. Saha satış otomasyonları yardımı ile plasiyerlerinizin performanslarını gözden geçirerek ödüllendirme sistemini hayata geçirebilirsiniz. 

    Müşterilerinize Özel Çözümler Üretin

    Kriz dönemleri herkeste büyük bir belirsizlik hakimdir. Bu yüzden özel çözümlere yönelmelisiniz. Müşterilerinizin esas ihtiyaç noktalarına yönelerek satış yapmaya çalışmalısınız. Saha satış otomasyonlarında yer alan müşteri analizi alanlarında yer alan bilgiler bu konuda işinizi kolaylaştırır. Müşterilerinizin temel ihtiyaçlarını tespit edebilirsiniz. Ayrıca kampanyalı siparişler oluşturarak satın almayı cazip hale getirebilirsiniz.

    Dikkatli Tahsilat Takibi Yapın

    Bu dönemde ödemeler ne yazık ki gecikebilir. Bu noktada müşterinize esnek olmayı düşünüyorsanız tahsilat takibinizi dikkatli yapmalısınız. Gecikme süresini hesaplamalı hangi müşteriden ne kadar alacağınız olduğunu iyi takip etmelisiniz. Bu noktada saha satış otomasyonları sizin yerinize tahsilat takibi yapar. 

    Zamanınızı Verimli Kullanın

    Zaman kriz yönetiminde her zamankinden çok daha önemlidir. Soğuk satışa bir süre ara verip sıcak satışa yönelmek sizin için çok daha mantıklı bir seçim olabilir. Mevcut müşteri portföyünüzü gözden geçirerek satış planı hazırlayın. 

    Bu noktada saha satış otomasyonları yanınızdadır. Zaman yönetimi ve kar elde etme konusunda verimli sonuçlar alabileceğiniz bu otomasyonlar kriz zamanında da size oldukça fazla yardımcı olur. Sales plus saha satış programı hakkındaki detayları öğrenerek seçiminizi yapabilirsiniz. 

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir