Başarılı Bir Şirket Olmanın ve Yönetmenin Sırları

başarılı bir şirket olmanın ve yönetmenin sırları

Başarılı Bir Şirket Olmanın ve Yönetmenin Sırları

Şubat 14, 2020

başarılı bir şirket olmanın ve yönetmenin sırları

Başarılı olmak her şirketin hayalidir. Hedeflerini tutturmak, müşterileri ilişkilerini iyileştirmek ve kar oranını arttırmak şirketler için oldukça önemlidir. Peki, başarılı şirket olmanın yolu nedir? Başarılı şirketlerin ortak özellikleri her adımı düşünerek atmaları, şirket içi motivasyona önem vermeleri ve iletişim konusunda iyi olmaları gibi özelliklerdir. Başarılı şirket yönetmek stratejik davranmaktan geçer.

Başarılı Şirket Yönetmeye Dair Tüyolar

Başarılı şirket yönetmek ve olmak ufak detaylarda saklıdır. Gelin 12 maddede size başarılı bir şirket olmayı, kurumsal şirket yönetimi konusunu ve bu şirketi yönetmeyi anlatalım!

1.Stratejik Bir Vizyon
Stratejik vizyon ilham kaynağınız olur. Vizyon dediğimiz şey şirketinizin ileride nerede olacağını bugünden görebilmek ile alakalıdır. Şirketinizin bu görüntüye nasıl geleceğine dair bir plan değildir. Fakat bunu strateji ile birleştirmek vizyonunuzu bir hayalden çok daha fazlası yapar. Ulaşmak istediğiniz yer sizi hem cezbetmelidir hem de ulaşılabilir olmalıdır.

2. Gerçek Nedenler
Sattığınız bütün ürünlerde güçlü olmasa da bir rekabet ortamı vardır. Müşterileriniz bu konuda bir seçenek yapma eğilimindedirler. Bu yüzden sizden satın almaları için onlara gerçek nedenler sunmalısınız. Müşterilerinize ihtiyacınız olduğu için satışta rakiplerinizden daha iyi bir yol izlemelisiniz. Bu da saha satış elemanlarınızı kontrol edebilmenizle alakalıdır.

3. Güçlü Finans Yönetimi
Sattığınız ürün gerçekten güzel olsa bile bu kar sağlayabileceğiniz anlamına gelmez. Bütçeyi iyi finanse etmek kar için önemlidir. Bunun için saha satışındaki detaylı raporlarınıza ulaşmanız gerekir. Saha satış otomasyonları size bu konuda yardımcı olabilir.

4. Şirket İçi Motivasyon
Saha satış ekibiniz iyi bir organizasyonun içinde daha iyi işler ortaya çıkaracaklardır. Şirketin başarısı çalışanların mutluluğu ile doğru orantılıdır. Bu yüzden saha ekibinin şirkete yaptıkları pozitif katkıları bilmesi önemlidir. Bunun yanı sıra çalışanlarınıza davranışlarınız onların müşterilerinize davranış biçimlerini etkiler. Çalışanlarınıza ne kadar iyi hizmet sunarsanız müşterileriniz de o kadar iyi hizmet görür.

5. Şirket İçi İletişim
Çalışanlarınız ile iyi bir iletişiminizin olması önemlidir. Bunun yanı sıra iletişiminiz aksamamalı ve anlık olarak sürdürülebilir olmalıdır. Çalışanlarınız ürün özellikleri ve stok durumu gibi pek çok bilgiye rahatça ulaşabilmelidir. Bu hem çalışanlarınızın performansını arttırır hem de size işleri daha iyi kontrol edebilme imkanı sunar. Şirket içi iletişimde saha satış uygulamaları size yardımcı olacaktır.

6. Çalışanlara Karşı Anlaşılır ve Net Olmak
Daha iyi bir performans için beklentilerin açık olarak aktarılması önemlidir. Ayrıca çalışanlara kendilerini geliştirebilmeleri için eğitim araçları sunmalısınız. Her çalışanınızın kendine ait hedefleri olmalıdır. Beklentileri adım adım anlatmak yerine onlara ulaşmaları gereken yeri açıklamak daha iyi sonuç almanızı sağlar.

7. Diğer Şirketlerin Atladığı Detaylara Önem Vermek
Çoğu şirket sadece ne yapılması gerektiğini konuşur. Fakat bunları gerçekleştirmez. Hedeflere kestirmeden gitmeye çalışanlar ne yazık ki başarılı olamaz. Müşterilere ve çalışanlara sık sık teşekkür etmek, daha iyi hizmet için daha fazla ödemek ve sadık çalışanların hatalarına karşı yapıcı olmak gibi birçok şirketin atladığı detaya odaklanarak başarılı bir şirket olunabilir.

8. Şirket Gelişiminde Süreklilik
Başarılı şirketler yerinde saymaz. Her gün ilerlemek zorundasınız. Şirketiniz gelişmeyi durdurduğunda gerilemeye başlayacaktır. Çünkü yaptığınız işler artık dikkat çekmeyecektir.

9. Her Zaman Daha İyi Problemlere Sahip Olmak
Başarılı şirketlerin de problemleri olur. Bu yolda ilerlemek problemlerin üstesinden gelmek anlamına gelmez. Aksine daha iyi problemlere sahip olmak demektir. İlk zamanlarda probleminiz gelişmek için daha çok müşteri bulmak olabilir. Fakat sonraki dönemde probleminiz bu satışları arttırmak ve müşterilerinizi elinizde tutmak olmalıdır.

10. Zayıflıkların Farkında Olmak
Güçlü yönleriniz bile zayıflıklara yol açabilir. Bu yüzden güçlü yönlerinizi, bu yönlerinizin yol açabileceği zayıflıkları ya da zayıflıklarınızı önceden belirlemeniz önemlidir. İnandığınızın peşinden gidiyor olmak güçlü bir özelliğiniz olabilir. Bu yolla pek çok adım atlayabilirsiniz. Fakat bir şeye bu kadar fazla odaklanmak bazı fırsatları kaçırmanıza neden olabilir. Bu yüzden bu gibi durumlar için önceden önlem almalısınız.

11. Sabırlı Olmak
Başarılı bir şirket olmanın ipuçları arasında sabırlı olmak da yer alır. Stratejik planlar kurulu saat gibi tıkır tıkır işleyip zamanı gelince de ses getiren oluşumlar değildir. Sabır ve emek gerektirir. Bu yüzden stratejik planınızın başarılı olduğunu ya da olmadığını anlamak için beklemelisiniz.

12. Takdir Etmek
Çalışanlarınızı ödüllendirmek ve onları takdir etmek sizin açınızdan önemlidir. İnsanlar karşılığında takdir göreceklerini bildiklerinde daha iyi performans gösterirler.

Saha satış otomasyonu için Sales Plus’ı tercih edebilirsiniz. Kolay arayüzü ve başarılı şirket olmanın sırlarına hizmet edebilecek pek çok özelliği ile siz de başarılı bir şirket olabilirsiniz. Sales Plus hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Yorum Yap