• Demo Talebi
  • Başarılı Bir Şirket Olmanın ve Yönetmenin Sırları

    Başarılı olmak her şirketin hayalidir. Hedeflerini tutturmak, müşterileri ilişkilerini iyileştirmek ve kar oranını arttırmak şirketler için oldukça önemlidir. Peki, başarılı şirket olmanın yolu nedir? Başarılı şirketlerin ortak özellikleri her adımı düşünerek atmaları, şirket içi motivasyona önem vermeleri ve iletişim konusunda iyi olmaları gibi özelliklerdir. Başarılı şirket yönetmek stratejik davranmaktan geçer.

    Başarılı Şirket Yönetmeye Dair Tüyolar

    Başarılı şirket yönetmek ve olmak ufak detaylarda saklıdır. Gelin 12 maddede size başarılı bir şirket olmayı, kurumsal şirket yönetimi konusunu ve bu şirketi yönetmeyi anlatalım!

    Stratejik Bir Vizyon

    Stratejik vizyon ilham kaynağınız olur. Vizyon dediğimiz şey şirketinizin ileride nerede olacağını bugünden görebilmek ile alakalıdır. Şirketinizin bu görüntüye nasıl geleceğine dair bir plan değildir. Fakat bunu strateji ile birleştirmek vizyonunuzu bir hayalden çok daha fazlası yapar. Ulaşmak istediğiniz yer sizi hem cezbetmelidir hem de ulaşılabilir olmalıdır.

    Gerçek Nedenler

    Sattığınız bütün ürünlerde güçlü olmasa da bir rekabet ortamı vardır. Müşterileriniz bu konuda bir seçenek yapma eğilimindedirler. Bu yüzden sizden satın almaları için onlara gerçek nedenler sunmalısınız. Müşterilerinize ihtiyacınız olduğu için satışta rakiplerinizden daha iyi bir yol izlemelisiniz. Bu da saha satış elemanlarınızı kontrol edebilmenizle alakalıdır.

    Takdir Etmek

    Çalışanlarınızı ödüllendirmek ve onları takdir etmek sizin açınızdan önemlidir. İnsanlar karşılığında takdir göreceklerini bildiklerinde daha iyi performans gösterirler.

    Şirket İçi Motivasyon

    Saha satış ekibiniz iyi bir organizasyonun içinde daha iyi işler ortaya çıkaracaklardır. Şirketin başarısı çalışanların mutluluğu ile doğru orantılıdır. Bu yüzden saha ekibinin şirkete yaptıkları pozitif katkıları bilmesi önemlidir. Bunun yanı sıra çalışanlarınıza davranışlarınız onların müşterilerinize davranış biçimlerini etkiler. Çalışanlarınıza ne kadar iyi hizmet sunarsanız müşterileriniz de o kadar iyi hizmet görür.

    Şirket İçi İletişim

    Çalışanlarınız ile iyi bir iletişiminizin olması önemlidir. Bunun yanı sıra iletişiminiz aksamamalı ve anlık olarak sürdürülebilir olmalıdır. Çalışanlarınız ürün özellikleri ve stok durumu gibi pek çok bilgiye rahatça ulaşabilmelidir. Bu hem çalışanlarınızın performansını arttırır hem de size işleri daha iyi kontrol edebilme imkanı sunar. Şirket içi iletişimde saha satış uygulamaları size yardımcı olacaktır.

    Çalışanlara Karşı Anlaşılır ve Net Olmak

    Daha iyi bir performans için beklentilerin açık olarak aktarılması önemlidir. Ayrıca çalışanlara kendilerini geliştirebilmeleri için eğitim araçları sunmalısınız. Her çalışanınızın kendine ait hedefleri olmalıdır. Beklentileri adım adım anlatmak yerine onlara ulaşmaları gereken yeri açıklamak daha iyi sonuç almanızı sağlar.

    Diğer Şirketlerin Atladığı Detaylara Önem Vermek

    Çoğu şirket sadece ne yapılması gerektiğini konuşur. Fakat bunları gerçekleştirmez. Hedeflere kestirmeden gitmeye çalışanlar ne yazık ki başarılı olamaz. Müşterilere ve çalışanlara sık sık teşekkür etmek, daha iyi hizmet için daha fazla ödemek ve sadık çalışanların hatalarına karşı yapıcı olmak gibi birçok şirketin atladığı detaya odaklanarak başarılı bir şirket olunabilir.

    Şirket Gelişiminde Süreklilik

    Başarılı şirketler yerinde saymaz. Her gün ilerlemek zorundasınız. Şirketiniz gelişmeyi durdurduğunda gerilemeye başlayacaktır. Çünkü yaptığınız işler artık dikkat çekmeyecektir.

    Her Zaman Daha İyi Problemlere Sahip Olmak

    Başarılı şirketlerin de problemleri olur. Bu yolda ilerlemek problemlerin üstesinden gelmek anlamına gelmez. Aksine daha iyi problemlere sahip olmak demektir. İlk zamanlarda probleminiz gelişmek için daha çok müşteri bulmak olabilir. Fakat sonraki dönemde probleminiz bu satışları arttırmak ve müşterilerinizi elinizde tutmak olmalıdır.

    Zayıflıkların Farkında Olmak

    Güçlü yönleriniz bile zayıflıklara yol açabilir. Bu yüzden güçlü yönlerinizi, bu yönlerinizin yol açabileceği zayıflıkları ya da zayıflıklarınızı önceden belirlemeniz önemlidir. İnandığınızın peşinden gidiyor olmak güçlü bir özelliğiniz olabilir. Bu yolla pek çok adım atlayabilirsiniz. Fakat bir şeye bu kadar fazla odaklanmak bazı fırsatları kaçırmanıza neden olabilir. Bu yüzden bu gibi durumlar için önceden önlem almalısınız.

    Sabırlı Olmak

    Başarılı bir şirket olmanın ipuçları arasında sabırlı olmak da yer alır. Stratejik planlar kurulu saat gibi tıkır tıkır işleyip zamanı gelince de ses getiren oluşumlar değildir. Sabır ve emek gerektirir. Bu yüzden stratejik planınızın başarılı olduğunu ya da olmadığını anlamak için beklemelisiniz.

    Güçlü Finans Yönetimi

    Sattığınız ürün gerçekten güzel olsa bile bu kar sağlayabileceğiniz anlamına gelmez. Bütçeyi iyi finanse etmek kar için önemlidir. Bunun için saha satışındaki detaylı raporlarınıza ulaşmanız gerekir. Saha satış otomasyonları size bu konuda yardımcı olabilir.

    Başarılı İşletmelerin Sahip Olduğu Finansal Özellikler

    Güçlü finans yönetiminden bahsetmişken bunu açmadan geçmek olmaz.

    Finansal Analiz, Kontrol ve Finans Planlaması Yapmaları

    Finans konusunda firmanın geçmişine ait verilere ulaşmak ve bunları analiz etmek firmanın güçlü bir hale gelebilmesi için önemli olan adımlardan biridir. Bu finans planlamasını da etkileyen bir adımdır. Saha satış otomasyonları bu noktada verileri saklayarak ve aylık analizleri sunarak finans konusunda yardımcı bir el haline dönüşüyor.

    Firmanın uzun süreli planı, amaç ve hedefleri doğrultusunda finans planlaması yapılabilir. Böylece finans durumu uzun süreli olarak belirlenebilir.

    Doğru Fiyatlama Yapmaları

    Hizmetlerin fiyatlanması son derece önemlidir. Fiyatlar sonucunda kar oranları değişir. Fakat müşteriyi memnun ederek fiyatlandırma yapmak da oldukça önemlidir.

    Nakit Akışını Takip Etmeleri

    Fatura ve tahsilat da bir işletmede takip edilmesi gereken önemli olaylardandır. Satıştan sonra faturaları kesebilmek, tahsilatın ortalama kaç günde gerçekleştiği gibi süreçlerin takibi saha satış otomasyonları ile daha kolay hale gelir.

    Tüm bu nakit akışını göz kararı olarak belirlemektense sonuçların canlı verilerle göz önünde durması işletmenin başarısını arttırıyor.

    Brüt Karı Takip Etmeleri

    Brüt kar gelir tablonuzda sürekli olarak kontrol etmeniz gereken bir kalemdir. Aylık brüt kar takibi yapmak bazı problemlerin erken tespit edilip erken çözüme ulaşmasını sağlar. Müşteri ile geçirilen saat gibi verilerin takibini yapabilirseniz bu brüt kardan daha fazla veri elde etmenizi sağlar. Müşteri analizi yapmak bunun için önemlidir. Saha satış otomasyonları bunu sizin yerinize yaparak net veriler elde etmenizi sağlar.

    Satış Tahsilat Sürelerini Takip Etmeleri

    Müşterilerinizin ödeme yaptığı süreleri takip etmek önemli noktalardan biridir. Geç ödeme yapan müşterilerin hem takip edilmesi güçleşir hem de finansal açıdan olumsuz etki eder. Aylık olarak müşteri bazlı hesap yapmak bu konuda oluşabilecek sıkıntıları ortadan kaldırır. Saha satış otomasyonları bu takibi yapmanızı kolaylaştırır.

    Sermayeyi Dikkatli Harcamaları

    İşletmeye ait olan sermayenin kullanımı verimliliğin işaretlerindendir. Alacak ve stok işlemlerine güvenerek ilerlemek sorunlara yol açabilir. Tahsilat takibini doğru yapmak ve stok ürüne fazla para harcamamak önemlidir. Bunun için iyi bir stok analizi yapılmalıdır. Saha satış otomasyonları stok takibi yapmanızı kolaylaştırır.

    Çalışan Başı Müşteri Verimliliğini Denetlemeleri

    Çalışan önemli bir gider kalemidir. Bu yüzden saha satış personellerinin verimliliği doğru ölçümlenmelidir. Saha satış otomasyonları saha satış personellerinin saha satışında geçirdiği süre gibi pek çok veriyi toplamanıza yardımcı olur. Böylece çalışan ve müşteri verimliliği sorununu çözebilirsiniz.

    Saha yönetimi sıkıcı bir iş değildir. İşletmenizi yürütmeniz için gerekli ve faydalı bir aracıdır. Saha Yönetim Uygulaması Sales Plus, bu işin takibini yapabilmenizi daha kolay hale getirir. İşletmenizde Sales Plus’ı kullanarak başarılı bir işletme olmak için 0850 420 82 82 numaralı telefondan bizimle irtibata geçebilirsiniz.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir