Saha Satışında Müşteri Memnuniyetini Arttırmanın Yolları

Günümüzde satış yapılan her alanda müşteri memnuniyeti ön plana çıkar. Müşteri memnuniyetini sağlayabilen markalar uzun vadede kazançlı çıkar. Saha satış operasyonları yürüten şirketler için de müşteri memnuniyetinin önemi oldukça yüksektir. Peki, müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır? Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak bu haftaki blog yazımızda müşteri memnuniyeti için yapılması gerekenler ile ilgili detayları ele alacağız. Yazımıza öncelikle müşteri memnuniyeti tanımını kısaca vererek başlayacağız. Akabinde ise müşteri memnuniyeti için öneriler sunacağız. Sizler için faydalı bir blog yazısı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Müşteri Memnuniyeti Nedir?

Müşteri memnuniyeti tanımını kısaca müşteri ihtiyacının giderilmesi ve isteğinin karşılanması sonrasında müşterinin tatmin oranı olarak yapabiliriz. Yani müşteriye sunulan ürün ya da hizmetlerden, müşterinin kullanımı sonrası sahip olduğu tatminkarlık seviyesi olarak nitelendirilebilir. Müşteri memnuniyetinin önemi ise son derece yüksektir. Peki müşteri, memnuniyeti neden önemlidir? En başta ağızdan ağıza pazarlama için müşteri memnuniyetinin hedef kitlesinin çoğunda yükseltilmesi gereklidir. Nitekim iyi müşteri memnuniyeti, beraberinde diğer müşterileri de getirmeye başlayacaktır. Öte yandan sadık müşteri kitlesi oluşturmanın yolu doğru bir müşteri memnuniyeti politikası izlemekten geçmektedir.

Saha Satışında Müşteri Memnuniyeti İçin Neler Yapılmalı?

Memnuniyetin ilk kuralı müşteriyi anlamaktır! 900’lü yılların özellikle ilk yarısında, pazarlama dünyasında müşteri beklentilerini anlamak birincil derecede öneme sahip değildi. Nitekim her sektörde sınırlı sayıda rakip bulunuyordu ve müşteriler kendilerine sınırlı sayıda sunulan ürün çeşitlerinden bir tanesini seçmek durumunda kalıyordu. Ancak sonradan gelişen ve değişen şartlar bu durumu tam tersine çevirdi. Her sektörde rekabetin artması, aynı ürünlerin farklı firmalar tarafından üretilmesi müşteri lehine bir durum oldu. Nitekim müşterilerin önünde onlarca farklı seçenek bulunuyor ve her firma bir şekilde kendi ürününü ön plana çıkarmaya çalışıyor. Bundan dolayı müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin saptanması hiç olmadığı kadar önemli bir durum oldu. Bu doğrultuda markalar değişen müşteri beklentilerini takip edebilmek adına her yıl pazar araştırmaları için milyonlarca dolar yatırım yapıyor. Öte yandan müşteri beklentilerinin yönetilmesi yalnızca büyük şirketler için değil; orta ve küçük ölçekli işletmeler ve saha satış operasyonları yapan şirketler için de büyük önem arz etmektedir. 

Müşteri memnuniyeti tanımı ve önemi ile ilgili bilgi vermemizin ardından müşteri memnuniyetini sağlamak için alınabilecek tedbirler ile ilgili detaylara geçebiliriz.  Sizler için oluşturduğumuz müşteri memnuniyeti için öneri listemizi aşağıda bulabilirsiniz:

Müşterilerinizin Zamanına Kıymet Verin

Zaman, günümüzde herkes için çok önemlidir. Hele ki müşteriler zaman söz konusu olduğunda beklemeyi hiç sevmezler. Bu durum saha satışında randevu aldığınız müşterileriniz için de geçerlidir. Müşterinizi bekletmemeli, ona vermeniz gereken bilgileri en hızlı ve sade bir şekilde iletmelisiniz. Dolayısıyla müşteri memnuniyetini etkileyen faktörler arasına zaman yönetimini ekleyebiliriz. Bu noktada devreye şu girer;

Saha Satış Elemanının Yeterli Bilgiye Sahip Olması

Müşterilerin saha satış elemanlarından en büyük beklentilerinden bir tanesi sattığı ürün ya da hizmet ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmasıdır. Nitekim her müşteri, potansiyel olarak satın alabileceği bir ürün ve hizmet ile ilgili tüm detayları bilmek ister. Müşterinin ürün ile ilgili sorduğu herhangi bir soruya yanıt verememek ya da duraksamak müşterinin üründen uzaklaşmasına sebebiyet verebilir. Bu yüzden müşterilerin beklentileri arasında yeterli, doğru ve zamanında bilgi almak olduğu söylenebilir.

Müşterilerinize Kulak Verin

Saha satışında satış performansını arttırabilmeniz için yapmanız gerekenlerden bir tanesi de müşterilerinize kulak vermektir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için onların isteklerini, taleplerini ve şikayetlerini dinlemeli; sunduğumuz hizmet ve ürünü o doğrultuda sunmalısınız. Bu noktada müşterilerden alınan geri bildirimler kritik rol oynamaktadır.

Saha Satışında Müşteri Beklentilerini Anlamanın Avantajları

Saha satışında müşteri beklentilerini sıralamaya başlamadan önce, sahada müşteri istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesinin önemini maddeler halinde sıralamamızda fayda bulunmaktadır.

  • Saha satış operasyonlarında müşteri isteklerini ve beklentilerini anlamak müşterilerinizi mutlu ve memnun etmek için izlemeniz gereken yolları daha net belirlemenize yardımcı olur.
  • Müşterilerinizi memnun etme yolunda çalışanların daha net konulara odaklanabilmelerini sağlar.
  • Müşteri beklentilerini karşılamanın yanı sıra, müşteri beklentilerini aşmanıza yardımcı olur. Bu da sadık bir müşteri kitlesi oluşturma yolunda size avantaj sağlar.
  • Müşterilerinizi daha iyi anlamak, müşteri şikayetlerini de daha verimli bir şekilde çözüme kavuşturmanıza yardımcı olur. Nitekim müşteri şikayetleri, müşterilerin beklentilerinin karşılanmamasından kaynaklanır.

Saha Satışında Müşteri Beklentileri ve İhtiyaçları

‘’Saha satışında müşteri beklentileri nelerdir?’’ sorusunu maddeler halinde yanıtlamaya başlayabiliriz;

Ürünlerin Tahsilat Tarihinin Gecikmemesi

Müşteriler için en önemli noktalardan bir tanesi satın almak istediği ürünlerin belirtilen tarihte alınabilmesidir. Bu yüzden saha satış temsilcilerinin stok bilgisine hakim olmaları gerekmektedir. Nitekim stok bilgisine tam hakim olmamaları, henüz stokta olmayan ya da tükenmiş ürünlerin satışına ve buna bağlı olarak da ürün teslimatının öngörülenden daha geç yapılmasına sebebiyet verebilir.

Doğru Bir Şekilde Yönlendirilebilmek

Müşteriler kimi zaman ihtiyaçlarının farkında olmasına rağmen, bu ihtiyacı doğrultusunda hangi ürünü ya da hizmeti satın alması gerektiğine emin olmaz. Bu durumda saha satış temsilcisinden kendisini doğru yönlendirmesini bekler. Burada saha satış temsilcisine düşen, müşteri isteklerini tespit etmek ve müşteri beklentilerinin karşılanmasıdır. Bu yüzden saha satış temsilcisi müşterinin ihtiyacını tam olarak saptamayı ve bu doğrultuda ona en uygun ürün ve hizmeti sunmayı başarmalıdır.

Farklılıklar ve Yenilikler Görmek

Pazarlama dünyasında her sektörde onlarca farklı marka olması müşterilerin elini güçlendirmektedir. Bu yüzden müşteri tercih yaparken üründe bir farklılık ve yenilik görmek ister. Ürününüzü rakip ürünlerden ayıran en büyük özelliği ya da yeniliği vurgulamanız, müşterilerin beklentilerini karşılama noktasında size avantaj sağlayacaktır.

Ödediği Ücretin Karşılığını Almak

Belli bir ürünü müşterinize sattığınızı varsayalım. Bu tabi ki önemli bir detaydır. Ancak asıl önemli olan bundan sonraki süreçtir. Nitekim günümüz pazarlama dünyasında sadık müşteri kitlesi yaratmak markaların sürdürülebilirliği açısından oldukça önemlidir. Müşteriler ödedikleri paranın karşılığını almadığında bir daha o ürünü ya da hizmeti almayı düşünmeyecektir. Bu da sadık bir müşteri kitlesi oluşturma noktasında problem oluşturacaktır. Bu yüzden ürünleri müşterilere sunarken ürünlerin sahip olduğu özelliklerin gerçekte olduğundan çok daha fazla gösterilmemesi gerekmektedir. Aksi takdirde ürün uzun vadede müşteri beklentilerini yeterli seviyede karşılamayabilir.

Satış Sonrası Hizmet

Pazarlama uzun bir süreçtir ve bu sürecin bir ucu satış sonrası hizmete kadar devam eder. Her alanda olduğu gibi saha satış sektöründe de müşteriler satış sonrası iyi bir hizmet bekler. Bu yüzden saha satış temsilcisi satış yapmasının ardından, müşterilerinin sorunlarını yakından takip etmeli ve bu sorunlara yönelik çözümler geliştirebilmelidir. Aksi takdirde müşterilerin bir daha aynı ya da benzer ürünü sizden satın alması zorlaşır.

Ürün – Fiyat Dengesi Açısından Uygun Ürün ve Hizmetlerin Sunulması

Her müşteri iyi kaliteyi uygun fiyata satın almak ister. Fiyatı belirleyen saha satış temsilcisi değil, merkezdir. Ancak sahaya ve müşteriye en yakın olan kişiler de saha satış temsilcileridir. Bu yüzden saha satış temsilcileri satışını yaptığı ürünlerin fiyat-fayda dengesi hakkında müşterilerin tepkisini iyi ölçmeli ve bu doğrultuda merkeze geri bildirimler vermelidirler. Nitekim fiyat-fayda dengesinin doğru ölçüde sağlanması, müşteri beklenti ve istekleri arasında yer almaktadır.

Müşterilerle Samimi ve İçten İletişim Kurun

Müşteriler artık klişe satış sözcüklerden hoşlanmıyor. Özellikle sadık müşteri portföyünüzde yer alan müşterilerinize karşı samimi ve içten bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Daha samimi bir dil kullanmak, müşteri ile aranızdaki iletişimi ve güven bağını güçlendirecektir. Ancak samimi bir dil kullanırken de belli bir sınırı aşmamak gerekmektedir. Sadık müşterilerinize aşırı resmi ve kurumsal bir dille yaklaşmak yerine daha doğal bir konuşma tonu ile yaklaşırsanız, müşteri ile ilişkileriniz bir adım daha öteye geçecek ve müşterinizin sizden memnuniyeti artacaktır. Ancak burada samimi bir dil ile laubali dil arasındaki ince çizgiyi geçmemeye ekstra özen göstermelisiniz.

Müşterilerinizin Güvenini Kazanın

Saha satışında müşteri güvenini kazanmak en önemli noktalardan bir tanesidir. Müşterilerinizle güvenilir bir ilişki kurmanız, uzun vadede ilişkilerinizi güçlendirecek ve müşteri memnuniyetini arttıracaktır. Müşteri güvenini kazanma yolunda dikkat etmeniz gereken en önemli husus ise şeffaf iletişimdir. Şeffaf iletişimin benimsenmesi müşteriden bir şey gizlenmediği ve sunulan hizmetin ya da ürünün güvenli olduğu izlenimi verir. Saha satışında müşterilere vaatler sunmak güzeldir. Ancak sunulan vaatler ve verilen sözler sağlam temeller üzerine oturtulmalıdır. Bunun için de hem sunduğunuz ürün ya da hizmet hem de müşteriniz ile ilgili detaylı verileri ve bilgileri elinizde bulundurmalısınız.

Ekip İçi İletişimi Güçlendirin

Saha satışında müşteri memnuniyetine yönelik çalışmalar arasında ekip içi iletişimi güçlendirmek de yer almaktadır. Hangi plasiyerin en son hangi müşteri ile görüştüğü, belli bir müşterinin en son ne zaman ve hangi plasiyer tarafından ziyaret edildiği gibi bilgiler atılacak sonraki adımların belirlenmesinde önemli rol oynar. Bu da müşteri memnuniyetini arttırmak için alınabilecek önlemlerin daha iyi planlanmasını sağlar. Bu yüzden ekip içi iletişim ağının güçlü olması önemlidir.

Müşteriyi Tanımak Saha Satışı İçin Neden Önemlidir?

Yukarıda saymış olduğumuz pek çok memnuniyet arrtırma yolu için müşteriyi tanımak gerekir. Saha satışı faaliyetlerinde müşteriye özel kampanyaların oluşturulması, ona satılabilecek ürünün öne çıkarılması, satış sonrası belirli metriklerin ölçülmesi firmaya zaman ve kar olarak geri dönen uygulamalardır. Böylece;

Müşterinize Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi Sunabilirsiniz

Müşterinize kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmak için onları tanımanız gerekir. Müşteri böylece kendini değerli hissedecek ve satın alma eğilimi artacaktır. Bunu şöyle örnekleyebiliriz; aynı işlevi gören iki ürününüz vardır. Fakat A ürününün içindeki herhangi bir madde müşterinizin sevdiği bir maddedir. Müşterinize bu iki ürünü sunup özelliklerini saydığınızda müşterinizin sevdiği noktayı pas geçebilirsiniz. Bu da müşterinizin seçim süresini uzatabilir. Onun seçim süresinin uzaması ise size zaman kaybı olarak geri döner. Fakat siz A ürününü ona sevdiği özellikle birlikte sunarsanız. Müşteri hızlıca satın alacaktır. Ayrıca kendini özel hissettiği için aranızda daha iyi bir bağ oluşacaktır. Manuel olarak pek çok müşteriyi tanımak ve onlara kişiselleştirilmiş ürün deneyimi sunmak zor olabilir. Fakat saha satış sistemleri size bu konuda büyük kolaylık sağlar. Müşterinize ait bilgileri ve analizleri depolayarak süreci kolaylaştırabilirsiniz. Böylece hem müşteriniz hem de siz mutlu olursunuz.

Verilerle Yeni Stratejiler Oluşturulabilirsiniz

Müşterilerinizin sadece sevdiği ürünleri onlara pazarlamanın yanı sıra ona satabileceğiniz ürünleri de keşfetmeniz önemlidir. Bu yüzden onların verilerine ihtiyaç duyarsınız. Bunu manuel olarak yapamasanız da saha satış sistemi yardımıyla yapabilirsiniz. Onların belirli özelliklerini bilerek ürünlerle eşleştirebilir ve bu ürünleri onlara pazarlarken izleyeceğiniz yolun haritasını çıkarabilirsiniz. Böylece daha emin adımlar atarsınız. Belki de onlara satacağınızdan daha fazla ürün satarak verimlilik sağlayabilirsiniz.

Müşteriyi Tanımak İçin Sorulması Gereken Sorular

Müşteriler ile yapılan görüşmelerde müşteri memnuniyeti ve satışa giden pek çok detay bulunur. Satışa giden yolu açabilmek adına onlara doğru sorular sorulmalı ve cevapları iyi analiz etmelisiniz. Bu noktada müşterilerin ihtiyaçlarını, problemlerini ve bütçesini iyi anlamak önemlidir. Müşterileri tanımak için sorulması gereken başlıca soruları, sebeplerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

1. Hangi Firmalar ile Görüştünüz?

Özellikle rekabetin yüksek olduğu sektörlere yönelik çalışıyorsanız, müşterinizi hangi firmalarla görüştüğünü sorabilirsiniz. Böylelikle rakiplerinizi tanılayabilir, onların zayıf ve güçlü yanlarını öğrenerek kendinize avantaj sağlayabilirsiniz.

2. Görüştüğünüz Firmalarda Beğendiğiniz ve Beğenmediğiniz Özellikler Nelerdir?

Bu soru aslında bir önceki soru ile bağlantılıdır. Bu soruyu sormanız neticesinde aslında müşterinizin sizden beklentilerini daha geniş kapsamlı olarak öğrenme şansınız olur. Rakiplerinizde beğenilen ve beğenilmeyen özellikler doğrultusunda daha güçlü bir ürün sunumu oluşturabilirsiniz. Bu da satışa giden yolda size ekstra bir avantaj sağlayacaktır.

3. Şu An En Çok İhtiyacınız Olan Ürünün Ön Plana Çıkan Özelliği Ne Olurdu?

Bu soruyu sormanız, müşterinizin en can alıcı ihtiyacını öğrenmeniz açısından önemlidir. Bu doğrultuda müşterinize sunmayı planladığınız ürünün hangi özelliklerini ön plana çıkarmanız gerektiğini öğrenebilir ve müşteriyi ikna etmek adına daha güçlü bir adım atabilirsiniz. Hatta aldığınız geri bildirim doğrultusunda sunmayı planladığınız ürün ya da hizmete ek öneriler de geliştirebilir; satılan ürün miktarını arttırma şansını yakalayabilirsiniz.

4. Çözmeyi Düşündüğünüz Problemler Nelerdir?

Bir önceki soru ile kısmen benzer olan bu soru, ihtiyaç duymanız halinde müşterinizin sorunlarını daha detaylı anlatması için sorabileceğiniz sorulardan bir tanesidir. Bir önceki soru yalnızca spesifik ve en büyük bir sorunla ilgiliyken, bu soru müşterinizin yaşadığı sorunlarla ilgili daha kapsamlıdır. Müşterinizin yaşadığı problemleri daha geniş kapsamlı bir şekilde öğrenmeniz gerekmesi halinde, bu soruyu tercih etmenizde fayda bulunmaktadır.

5. Daha Önce Bu Problemleri Yaşadınız mı?

Müşterinizin belli başlı problemlerinizi öğrendiniz. Sırada söz konusu problemlerin geçici mi yoksa kalıcı mı olduğunu öğrenmek var. Bunlar belli periyotlarla tekrarlayan sorunlarsa, sunduğunuz çözüm daha güçlü bir etki yaratabilir. Geçici problemler için sunduğunuz çözümler, mesajınızın ana temasını oluşturmamalıdır. Nitekim geçici problemlere yönelik sunulan çözümlerin etkisi kalıcı problemler için sunulan çözümlere kıyasla daha az olma eğilimi gösterir.

6. Sorununuzu Giderirseniz Ne Olur? Gideremezseniz Ne Olur?

Müşterinizin yaşadığı problemleri daha derinlemesine öğrenebilmek adına sorabileceğiniz sorulardan bir tanesi de budur. Sunduğunuz ürün ya da ürünlerle müşteriniz sorununu giderebilir. Ancak diğer yandan bunun bir maliyeti olacaktır. Dolayısıyla bu maliyete söz konusu sorun ya da sorunları çözmek kısa ve uzun vadede tatmin edici olacak mı? Burada müşterinize ürününüz ile ilgili artıları ve eksileri değerlendirmesini görmüş olursunuz.

7. Çözümün Uygulanmasının Sonuçlarını Ne Zaman Görmeye Başlamak İstersiniz?

Müşterinizin sorununa ya da sorunlarına tam da çözüm niteliğinde sunabileceğiniz bir ürününüz olabilir. Ancak bu noktada bir nüans daha önem arz ediyor. Sunduğunuz çözüm, müşterinizin ihtiyacı olduğundan işlevsellik kazanacak mı? Müşteriniz anında etki yapmasını istiyorsa ve sunduğunuz ürün uzun vadede etki gösterecekse, teklifiniz çok da çekici gelmeyebilir.

8. Sektörünüzde Rekabet Oranı Sürekli Artıyor mu?

Bu sorunun yanıtı önemlidir. Eğer müşterinizin sektöründeki rekabet giderek artıyorsa yeni çözümler geliştirmesi ve rakiplerinden farklılaşması gerekmektedir. Bu yüzden alması gereken önlemleri daha hızlı bir şekilde almalıdır. Bu durumda yapacağınız satış ile sunacağınız faydaları yinelemek, müşterinizin ürünü satın alma ihtimalini arttıracaktır.
Mobil saha satış otomasyonu Sales Plus olarak müşteri memnuniyetini nasıl yükselteceğinizi anlattığımız blog yazısının sonuna geldik. Yazı boyunca müşteriyi tanımak için sorulan sorulardan tutun müşteri memnuniyetinin nasıl artacağına dair detaylara kadar her şeye yer verdik.

Görüldüğü üzere müşterinin isteklerini, ihtiyaçlarını, düşüncelerini anlamak satış konusunda hem kısa hem de uzun vadede avantaj sağlıyor. Bu noktada doğru saha satış otomasyonu kullanmak plasiyerlere avantaj sağlayacaktır. Saha satış programı Sales Plus’ın sunduğu müşteri analizi ve diğer birçok özellik ile müşteri portföyönüzü derinlemesine analiz edebilir; satış konusunda daha başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Veri Sorumlusu

www.salesplus.com.tr alan adlı internet sitesi (“WebSite”)  Cumhuriyet Mahallesi, İstanbul Caddesi, Kaya Millenium Alışveriş Merkezi, No:5/A 1.Kat D:92, 34500 BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL adresinde faaliyette bulunan Sales Plus - Logo Mobil Saha Satış Otomasyonu (“Şirket”) tarafından işletilmektedir. ŞİRKET, veri sorumlusu olarak, kişisel verilerin işleme amaçlarının ve vasıtalarının belirlenmesinden, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumludur.

Kişisel verilerinizin korunmasına önem vermekteyiz. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (‘’KVKK’’)’na uygun olarak, “Şirket Web Sitesi”ni kullanımınızla bağlantılı olarak elde edilen verilerin toplanması, saklanması, aktarılması da dâhil olmak üzere ancak bunlarla sınırlı olmaksızın işlenmesi ve söz konusu işlemenin amacı ile ilgili olarak sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Aktarılması

ŞİRKET, Şirket Web Sitesi’ni kullanan müşterilerinin üyelik aşamasında veya Şirket Web Sitesi’ni kullanırken, kullanıcılardan bazı kişisel veriler talep etmektedir. Kişisel veri, kişiyi belirli veya belirlenebilir kılan her türlü bilgidir. Bu tip bilgiler, örneğin, adınız, adresiniz, e-posta adresiniz veya telefon numaranız olabilir. Çerezler kullanılmak suretiyle toplanan ve kimliğinizin belirlenmesine doğrudan olanak vermeyen bilgiler, örneğin Şirket Web Sitesi’ni nasıl kullandığınız gibi bilgiler de, eğer bunlar kullanıcıya tahsis edilmiş bir kimlik temelindeyse ve dolayısıyla bireyselleştirilerek toplanmış, saklanmış ve değerlendirilmişse, kişisel veri olarak nitelendirilebilir. Kişisel olmayan veriler sadece bir araya toplanmış, büyük veri olarak nitelendirilebilen, özetlenen, toplanan, değerlendirilen ve anonim hale getirilmesi suretiyle gerçek bir kişiyle ilişkilendirilemeyecek bilgilerdir.

Şirketimiz tarafından söz konusu kişisel verileriniz demo talep formu, iletişim formu, e-bülten formu, destek sistemi, çağrı merkezi ve üyelik formundaki bilgilerin İlgili Kişiye doldurulması suretiyle işin doğası gereği toplanmaktadır. Sistemle ilgili sorunların tanımlanması ve verilen hizmet ile ilgili çıkabilecek sorunların veya uyuşmazlıkların hızla çözülmesi için, şirketimiz, üyelerinin IP adresini kaydetmekte ve bunu kullanmaktadır. IP adresleri, kullanıcıları genel bir şekilde tanımlamak ve kapsamlı demografik bilgi toplamak amacıyla da kullanılabilir.

Şirketimiz, Üyelik Sözleşmesi ile belirlenen amaçlar ve kapsam dışında da, talep edilen bilgileri kendisi veya işbirliği içinde olduğu kişiler tarafından doğrudan pazarlama yapmak amacıyla kullanabilir. Kişisel bilgiler, gerektiğinde kullanıcıyla temas kurmak için de kullanılabilir. Şirketimiztarafından talep edilen bilgiler veya kullanıcı tarafından sağlanan bilgiler veya Şirket Web Sitesi üzerinden yapılan işlemlerle ilgili bilgiler; şirketimiz ve işbirliği içinde olduğu kişiler tarafından, “Üyelik Sözleşmesi” ile belirlenen amaçlar ve kapsam dışında da, üyelerimizin kimliği ifşa edilmeden çeşitli istatistiksel değerlendirmeler, veri tabanı oluşturma ve pazar araştırmalarında da kullanılabilir.

Şirketimiz bazı dönemlerde müşterilerine ve üyelerine kampanya bilgileri, yeni paketler hakkında bilgiler, promosyon teklifleri gibi bildirimler gönderebilir. Üyelerimiz bu gibi bilgileri alıp almama konusunda her türlü seçimi üye olurken yapabilir, sonrasında üye girişi yaptıktan sonra yönetim panelinden bu seçimi değiştirilebilir ya da kendisine gelen bilgilendirme iletisindeki linkle bildirim yapabilir.

Kişisel Verileri İşleme Amaçları

Şirketimiz Kişisel Verileri belli, açık ve meşru amaçlarla işlemektedir. Bu kapsamda KişiselVeriler aşağıda sayılan amaçlarla işlenebilmektedir:

  • Web sitesi üzerinden verilen hizmetlerin sunulabilmesi ve değiştirilmesi,
  • Sunulan ürün ve hizmetlerin taleplere uygun olarak özelleştirilmesi; müşteri ihtiyaçları, yasal ve teknik gelişmeler sebebiyle güncellenmesi, geliştirilmesi,
  • Sunulan ürün ve hizmetler özelinde, sistemlere kullanıcı tanımlamalarının yapılması,
  • Yeni veya mevcut ürün, hizmet ve kampanyaların duyurulması, satış ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Pazar araştırması yapılması,
  • İstatistik oluşturulması ve kullanımların analiz edilmesi,
  • Ürün, hizmet ve servis bedellerinin ödenmesi, tahsil edilmesi, tahsilat yönteminin seçilmesi,
  • 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve diğer ilgili mevzuattan doğan bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirme,
  • Şirket web sitesinin ve verilerin işlenme amacına uygun ürün ve hizmetlerin reklamlarının İlgili Kişi’ye iletilmesi, ürün, hizmet, tanıtım ve kampanyaları hakkında bilgi verilmesi,
  • Web Site kullanımı sırasında karşılaştığı sorunların çözümünü sağlamak,
  • Web sitesindeki ziyaret, kullanım, sayfalar arasında geçiş ve satın alma deneyimlerini iyileştirme, daha kaliteli hizmet verme,
  • İrtibat/iletişim sağlanması,
  • İşbirliği yapılan firmalar, tedarikçiler, yeniden satıcılar ve hizmet alınan firmalarla olan ticari ilişkilerin yürütülmesi,
  • İşbirliği çerçevesinde raporlama yapılması,
  • Şirketin ticari stratejilerinin geliştirilmesi ve planlarının yapılması,
  • Şirket tarafından memnuniyet ölçümü anketleri için iletişim kurulması,
  • ŞİRKET tarafından düzenlenen etkinliklerde/eğitimlerde/yarışmalarda katılımcı kaydının oluşturulması, sertifikaların/katılım belgelerinin düzenlenmesi, ödül/hediye sahiplerinin belirlenmesi ve ödül/hediyelerin teslimi,
  • Adli/idari süreçlerin yönetimi, kamu kurum kuruşlarından gelen taleplere cevap verilmesi,
  • Yasal düzenlemelere bağlı olarak hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
  • Yatırımcı ilişkilerinin yürütülmesi,
  • Şirketin başka bir şirket ile birleşmesi, bölünmesi, tamamının veya bir kısmının devredilmesihalinde bu hukuki işlemden doğan sonuçların temin edilmesi,
  • Sosyal medya paylaşımlarında Şirket çalışanların, Gerçek Kişi Müşterilerin, İlgililerinin tanıtılması,
  • İş görüşmelerinin yürütülmesi, iş başvurularının değerlendirilmesi,
  • İş ilişkisinin/sözleşmesinin kurulması, yürütülmesi ve sonlandırılması,
  • ŞİRKET çalışanlarının iş sözleşmelerinden doğan asıl ve yan haklardan yararlandırılması, performansının ve çalışmalarının değerlendirilmesi,
  • Çalışanlara kullanıcı hesabı açılması,
  • Şirket adına bir organizasyona katılım olması durumunda, katılımcı kaydının oluşturulması,
  • Çalışanların eğitimlere katılım ve sertifika kayıtlarının oluşturulması,
  • Şirket Web Sitesi’nin ve Uygulamalar’ın güvenliğinin sağlanması,
  • Web Sitesi’nin kullanım analizi,
  • Kişisel veri envanterinin oluşturulması,
  • Kişisel verilere ilişkin olanlar dahil, yazılı, sözlü veya elektronik olarak iletilen tüm soru, talep, öneri, şikayet ve başvuruların değerlendirilmesi, bunlara cevap verilmesi.
  • Sözleşmenin ifası, veri güvenliği, şirketimiz politikalarına uyum ve yukarıda belirtilen diğer amaçlarla yurt içindeki veya Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere ilgili diğer ülkelerde bulunan sistemlere (daha detaylı bilgi için şirketimize yazılı olarak başvurabilirsiniz) aktarılmaktadır.

Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Mevcut ve potansiyel Şirket Web Sitesi kullanıcıları ile ilgili veriler kısmen veya tamamen otomatik olan veya olmayan yollarla sözleşmesel veya mevzuat çerçevesinde belirlenen diğer sebeplerle işletme konumuzun gereği olarak toplanmaktadır.

Açık Rıza Olmaksızın İşlenen Kişisel Veriler

KVKK gereği;
Tarafınızca kamuya açık olarak paylaşılarak alenileştirilen kişisel bilgileri açık rızanız olmaksızın işleyebilir ve bu kapsamda üçüncü kişilerle paylaşabiliriz.

Mevzuatta açıkça kişisel verilerinizi açık rıza olmaksızın işlemeyi hukuka uygun hale getiren hükümlerin bulunması durumunda açık rızanız olmaksızın işleme ve bu kapsamda üçüncü kişilerle paylaşabiliriz.
Yürürlükte olan kanun ya da düzenlemeler ya da verilmiş olan bir mahkeme kararı, idari emir gereğince açıklanması gereken bilgiler de dâhil olmak üzere hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirmek için zorunlu olması durumunda kişisel verilerinizi açık rıza olmaksızın işleyebiliriz.
Bir hakkının tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması durumunda tarafınızın kişisel verilerini açık rızası olmaksızın işleyebiliriz.

Üçüncü Kişilere Aktarılan Veriler

Kişisel verilerinizi KVKK’daki haklarımız saklı kalmak üzere Şirket Web Sitesi’ndeki ticari faaliyetler kapsamında Şirket çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçilerine, veri işleme faaliyetini gerçekleştirmek üzere başta, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa ülkeleri olmak üzere yurtdışında bulunan bulut şirketlerine, IBM Softlayer Veri Merkezine, Amazon Web Services, Inc (AWS)’ye, işbirliği yaptığı danışman ve anlaşmalı kuruluşlara, eğitim kurumlarına, Şirket’in çalıştığı reklam ve pazarlama ajansları ve anonimleştirilmek suretiyle İlgili Kişi’ye ilgilenebileceği reklamlar sunmak amacıyla gerçek veya tüzel kişi ile paylaşabiliriz. Bu paylaşımla ilgili Veri Sorumlusu’na açık rıza göstermektesiniz.

Ağ Sunucusu Veri Günlüğü

Şirket Web Sitesi’ne giriş yaptığınızda, ağ tarayıcınız aşağıdaki verileri (“veri günlüğü”), internet sunucumuza otomatik olarak aktarmaya teknik olarak ayarlanır, sonrasında veri günlüğü kayıtlarına aşağıdaki bilgileri onayınız olmasa dahi kaydederiz:
Giriş tarihi
Giriş zamanı
Başvuru internet sitesinin URL’si
Alınan dosyalar
İletilen veri miktarı
Tarayıcı tipi ve versiyonu
İşletim sistemi
IP adresi
İnternete erişim sağlayıcınızın alan adı
Bu bilgiler tarafınızca istenilen içeriğin doğru biçimde teslim edilebilmesi için teknik amaçların gerektirdiği bilgilerdir ve bunun toplanması internet sitelerinin kullanımının kaçınılmaz bir yönüdür. Veri günlüğü internet sitemizin ve altında yatan teknolojinin geliştirilmesi için sadece istatistiki amaçlarla analiz edilir ve sonrasında silinir.
Veri günlüğü, Şirket Web Sitesi’ni kullanımınızın bir parçası olarak toplanan diğer verilerden ayrı olarak depolanır.

Çerezler

Diğer birçok internet sitesi gibi biz de “çerezler”den faydalanmaktayız. Çerezler bir internet sayfası sunucusu tarafından sabit sürücünüze iletilen küçük metin dosyalarıdır. Bu yolla, IP adresi, kullanılan tarayıcı, bilgisayarınızdaki işletim sistemi ve internet bağlantınız gibi belirli verileri otomatik olarak elde ederiz. Bahsi geçen teknik iletişim dosyası site hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel bilgi almak için tasarlanmamıştır. Ayrıca çerezler programları çalıştırmada veya bilgisayarınıza virüsler göndermede kullanılamaz.

Sizi farklı Hizmetlerde tanımak, Hizmetlerimiz üzerinde ve dışında ilgi alanlarınız hakkında bilgi sahibi olmak, deneyiminizi geliştirmek, güvenliği arttırmak, Hizmetlerimizin kullanımını ve etkinliğini ölçmek, siteyi kaç kişinin hangi amaçla ziyaret ettiği ve ne kadar sitede kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmek ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olmak amacıyla çerez ve benzeri teknolojiler kullanırız. Farklı indirim ve kampanya tekliflerinde bulunmak, reklam ve tanıtım yapmak, Şirket Web Sitesi’ni sizin için kişiselleştirilmiş hale getirmek, kişiselleştirilmiş Şirket.com deneyimi sunmak, Şirket Web Sitesi’ndeki gezintinizi ve üyelik hesabınızdaki işlemlerinizi çerezler yoluyla izleyebilir, çeşitli yöntemlerle Şirket Web Sitesi veya üçüncü site ve mobil uygulamalarda toplanan kişisel verilerinizi birlikte analiz edebiliriz.

Her durumda, topladığımız veriler sizin onayınız olmadan üçüncü şahıslarla paylaşılamaz. Elbette ki çerezler olmadan internet sitemizi her zaman görüntüleyebilirsiniz. İnternet tarayıcıları her zaman çerezleri kabul edecek şekilde kuruludur. Tarayıcı ayarları ve diğer araçlar aracılığıyla çerezleri kontrol edebilir ve kullanımını her zaman durdurabilirsiniz. Bu ayarların nasıl değiştirileceğini öğrenmek için lütfen tarayıcınızın yardım fonksiyonunu kullanınız. Çerezlerin kullanımını durdurduğunuzda internet sitemizin belirli özelliklerinin çalışmayabileceğini lütfen unutmayınız.

Sosyal Medya Bağlamında Sosyal Eklentilerin Kullanımı

ŞİRKET, Facebook Inc., Palo Alto, CA, USA tarafından işletilen sosyal ağ Facebook, YouTube LLC, 901 Cherry Ave. San Bruno, CA 94066 USA tarafından işletilen YouTube video platformu, Twitter Inc, 1355 Market Street, Suite 900, San Francisco, CA 94103 USA tarafından işletilen sosyal ağ Twitter, Instagram, LLC, Arbitration Opt-out 1601 Willow Rd. Menlo Park, CA 94025 USA tarafından işletilen sosyal ağ Instagram sosyal ağlarından sosyal eklentileri (“eklentiler”) kullanmaktadır.

İnternet sitemizde bu gibi eklentileri içeren bir sayfayı ziyaret ederseniz, başlangıçta bunlar etkisizdir. Belirtilen tuşu tıklamadığınız sürece eklentiler etkili hale gelemezler. Eklentileri etkili hale getirerek, bu sosyal ağlar ile bağlantı kurarsınız ve bunlara veri aktarımı için onay bildirirsiniz. Bu sosyal ağlardaki oturumlarınız açıksa, sosyal ağlar bu ziyareti ilgili sosyal ağdaki hesabınızla ilişkilendirebilir. İlgili tuşa bastığınız takdirde, buna karşılık gelen bilgi tarayıcınız tarafından doğrudan ilgili sosyal ağa aktarılır ve orada saklanır.

Veri toplanmasının, verilerin ilgili sosyal ağlar tarafından ayrıca işlenmesinin ve kullanılmasının, sizin haklarınızın ve mahremiyetinizi korumak için yapabileceğiniz ayarların kapsam ve amacı hakkında, lütfen ilgili sosyal ağların Veri Koruma bildirimlerine bakınız. Eğer bu sosyal ağların bizim internet sitemiz aracılığıyla hakkınızda veri toplamasını istemiyorsanız, sitemizi ziyaret etmeden önce ilgili sosyal ağlardaki oturumlarınızı kapatmanız gerekir.

Kişisel Verilerinize İlişkin Haklarınız

İşlenen kişisel verilerinizle ilgili mevzuat uyarınca; kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesine ve/veya kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesine ilişkin işlemlerin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.

Hakların Kullanımı, Başvuru ve İletişim

KVKK kapsamındaki yukarıda belirtilen haklarınıza ilişkin taleplerinizi ŞİRKET’e kimliğinizin doğrulanması şartıyla yazılı olarak bizzat veya mevzuata uygun olarak (örneğin noter vasıtasıyla) yukarıda belirtilen adresimize iletebilirsiniz.

Veri Güvenliği

ŞİRKET, KVKK kapsamında veri güvenliğine ilişkin olanaklar elverdiği ölçüde teknik ve idari tedbirleri almıştır. Alınan tedbirlere ilişkin bilgiler Kişisel Verilerin Korunması, Saklanması, İşlenmesi Ve İmha Politikası başlığı altında detaylandırılmıştır.

Küçüklere Ait Veriler

Ebeveyninin veya velisinin izni olmadan küçüklerin kişisel verilerinin gönderilmemesi gerekmektedir.

Diğer İnternet Sitelerine Bağlantı

Şirket Web Sitesi diğer internet sitelerine bağlantılar içermektedir. Bu sitelerin operatörlerinin veri koruma hükümlerine uygun hareket edip etmedikleri hususunda hiçbir etkimiz bulunmamaktadır. ŞİRKET, link verdiği sitelerin içeriklerinden (ve o sitelerin link verdiği diğer sitelerin içeriğinden) sorumlu değildir ve bağlantı sağladığı sitelerin içeriklerine müdahale yetkisi bulunmamaktadır.

Veri Gizlilik Beyanı ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası Hakkında Aydınlatma Metni’nde Değişiklikler İşbu “Veri Gizlilik Beyanı ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası hakkında Aydınlatma Metni” veri korumayla bağlantılı hizmetlerimizdeki değişiklikleri duyurmak amacıyla, örneğin yeni hizmetlerin sunulmasında ve yürürlükteki yasal gereklilikleri yerine getirmek amacıyla, gerektiğinde değiştirilecektir.

Kullanıcı Erişimi

Sizin tarafınızdan davet edilmediği sürece, kimsenin hesabınıza erişimi sağlanmaz. Sadece, teknik veya sistemsel bir arıza oluşması durumunda, izniniz üzerine yetkilendirilmiş ŞİRKET personeli destek amacı ile ilgili verinize ulaşır.

Veri Paylaşımı

Veri transferi sizin onayınız olmadan ve yeterli güvenliğe sahip olmayan iş ortaklarımızla paylaşılmaz.

Veri Yedeklemesi

Olası teknik problemlere karşı verilerinizin günlük yedeklemesi yapılmaktadır.

Güvenlik İhlallerine Müdahale

En iyi çabayı göstermemize rağmen, İnternet’te hiçbir aktarım yöntemi ve hiçbir elektronik depolama yöntemi tam anlamıyla güvenli değildir. Mutlak güvenlik garantisi veremiyoruz. Ancak, ŞİRKET bir güvenlik ihlalinden haberdar olursa, etkilenen kullanıcıların uygun koruyucu adımları uygulayabilmesi için onları uyaracağız. İhlal bildirim prosedürlerimiz mevzuat düzenlemeleri ve uyum gösterdiğimiz tüm sektör kuralları veya standartları uyarınca yükümlülüklerimizle tutarlıdır. Bildirim prosedürleri, e-posta bildirimleri sağlama veya web sitemizde bir ihlal oluşması halinde bildirim yayınlama işlemlerini içerir.

Sorumluluklarınız

Verilerinizi güvende tutmak ayrıca, yeterince karmaşık parolaları kullanarak ve bunları güvenle depolayarak hesabınızın güvenliğini sağlamanızla size de bağlıdır. ŞİRKET hizmetini kullandığınız bilgisayarın, tabletin veya telefonun yeterli güvenliğe sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.