Yaratıcı Saha Satışı Teknikleri

pazarlama iletişimi kapsamında saha satışı teknikleri ve uygulamaları
Saha satış operasyonları gerçekleştiren tüm şirketler için saha satışı teknikleri oldukça önemlidir. Bu noktada saha satışı yapan şirketlerin bünyesinde yer alan saha satış ekibinin satış teknikleri konusunda donanımlı ve bilgili olmaları önem arz eder. Bu teknikler hem dönemsel olarak değişiklikler gösterebilir hem de aynı dönem içerisinde farklı sektörlerde yer alan hedef kitle içerisinde bulunan firmalara bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir. Peki plasiyerlerin, yani saha satış ekibinin uygulayabileceği en etkili saha satış yöntemleri nelerdir? Bu sorunun yanıtını bu blog yazımızda bulabilirsiniz.

Saha Satış Temsilcisinin Önemi ve Yapabilecekleri

Saha satış operasyonları gerçekleştiren şirketlerin ilk yapması gereken iş, satmak istediği ürünleri ya da hizmetleri hedef kitle talepleri doğrultusunda şekillendirmektir. Yani satılan ürünün fiyat-fayda dengesinin müşteri gözünde iyi olması gerekmektedir. Aksi takdirde saha satış temsilcileri ne kadar iyi eğitimli olursa olsun, hedeflenen satışlara ürün ya da hizmetlerin yapısından kaynaklı sebeplerden ötürü ulaşılamayabilir.

Satışı yapılan ürün ve hizmetlerle ilgili ilk ana adımın doğru yapılmasının ardından sıra saha satış temsilcilerine gelir. Bu noktada plasiyerlerin çalıştıkları şirket ile söz konusu şirketin hedef kitlesinde yer alan diğer şirketler arasında önemli bir köprü görevi oluşturduğu söylenebilir. Bu sebepten ötürü saha satış ekibi, bünyesinde çalıştığı firmanın kültürünü, sattığı ürün ve hizmetlerin yapısını iyi bilmelidir. Buna ek olarak köprünün diğer ucunda yer alan ve hedef kitle içerisinde bulunan firmaların kültürleri, iş yapıları, ihtiyaç ve talepleri de plasiyerler tarafından iyi bilinmelidir. Tabii ki tüm bunlar saha satış ekibinin düzenli olarak eğitimden geçmesi ile sağlanabilecek durumlardır.

Peki tüm bu aşamalardan sonra saha satış temsilcisi ne yapmalı? Bu noktadan sonra saha satışı tekniklerini öğrenmeli, bunlara nerede ve ne zaman kullanabileceğini öngörebilecek kapasiteye gelmelidir. Böylelikle iki taraf arasındaki köprüyü daha sağlam temeller üzerine kuracaktır. Bu doğrultuda yazımızın bir sonraki bölümünde saha satış ekibi tarafından benimsenmesi gereken en etkili saha satış yöntemlerini ele alacağız.

Plasiyerler İçin Saha Satış Teknikleri ve İpuçları

Saha satış ekiplerine düzenli olarak verilecek eğitimler ile kazandırılması gereken 16 adet saha satışı tekniği ve ipuçlarını aşağıdaki gibi maddelendirebiliriz:

1. Satış Ekibinin Dış Görünümü

Dış görünüm her alanda olduğu gibi saha satış alanında da önemlidir. Nitekim saha satış ekibinin dış görünümü müşterilerin onlar hakkında toplamaya çalıştığı ipuçları arasında yer almaktadır.

2. Saha Satış Elemanının Vücut Dili Bilgisi

Kişilerarası iletişimde her ne kadar söylenen sözler ön planda gibi gözükse de, farkında olarak ya da olmayarak karşımızdaki kişinin vücut dilinden topladığımız bilgilerle birçok bilgiye ulaşmaktayız. Bu yüzden saha satış ekibi hem vücut dilini iyi bir şekilde kullanabilecek biçimde eğitilmeli, hem de müşterinin vücut dilinden çıkarımlar yapabilecek şekilde eğitilmelidir.

3. Müşteriyi Dinleme ve İyi Anlama

Müşteriye iletilmek isteneni doğru bir şekilde iletmek elbet ki önemlidir. Ancak müşterinin konuştuğu esnada saha satış elemanının kafasında neler demesi gerektiğini toparlaması yapılabilecek en büyük hatalar arasında yer almaktadır. Nitekim müşteriyi doğru anlamadan, onun isteklerini ve ihtiyaçlarını tam olarak öğrenmeden iletişim kurmak satış başarısını düşürecektir.

4. Müşterilere Karşı Samimi ve Kibar Olma

Müşteriye karşı hem kibar olma konusuna dikkat edilmelidir. Yanlış anlaşılabilecek cümlelerden kaçınılmalıdır. Bununla birlikte resmiyeti aşmadan samimi bir görüntü de ortaya koyabilirsiniz. Böylelikle müşterinizin gözünde artı bir puan alabilirsiniz. Bu da satış potansiyelinizi olumlu yönde etkiler.

5. Müşterilere Karşı Tutarlı ve Rasyonel Olun

Tutarlı olmak insan iletişiminde önemli bir yere sahiptir. Nitekim mantığın, rasyonelliğin, kararlılığın ve dürüstlüğün temelini oluşturmaktadır. Dolayısıyla tutarlı bir iletişim benimsemek, müşterinizin güvenini kazanmak konusunda çok önemli olacaktır. Müşterinizin güvenini kazanmanın anlamı ise satışı yapma konusunda epey yol kat ettiğinizdir.

6. Plan ve Program Dahilinde Sistemli İlerlemeye Çalışın

Gün içerisinde saha satış ekibinin yapılacaklar listesinde birçok iş bulunur. Bunları belli bir düzen çerçevesinde ilerletebilmek, doğru olanı doğru zamanda yapabilmek, kısaca zamanı verimli kullanmak saha satış elemanlarının performansını olumlu yönde etkiler.

7. Hoşlanma Kuralından Faydalanın

Tutarlılığınızla, kibarlığınızla, samimiyetinizle müşterinizin sizden hoşlanmasını sağlarsanız size ’Hayır’ yanıtı verme ihtimali azalır. Nitekim insan psikolojisi, ilk izlenim olarak bile olsa güvendiği ve hoşlandığı insana daha ılımlı yaklaşmaya programlanmıştır. Hoşlanılan kişilere karşı olumlu tepki ihtimalleri normalden daha fazla olur.

8. Benzerlik İlkesinden Yararlanın

İnsan psikolojisi gereği insanlar kendisine benzeyen insanlara daha çok güvenir ve onlardan daha çok hoşlanır. Müşterinizi iyi tanır ve mantık çerçevesinde bir benzerliğinizi toplantı ve görüşme sırasında ortaya koymanız müşterinizin hoşuna gider. İknaya giden yollardan bir tanesi de iletişimde bulunan kişilerin benzerliğidir.

9. Saha Satışında Randevu Saati ve Günü Önemlidir

Saha satış sürecinde müşteriden alınan randevu saatleri önemlidir. Elbet ki sizin ve müşterinizin programı doğrultusunda en uygun gün ve saat seçilir. Ancak saha satış teknikleri içerisinde önemi yüksek olan randevu gün ve saatini doğru seçmeye çalışmalısınız. Şansınız varsa gün olarak Çarşamba ve Perşembe günleri en uygun günlerdir. Nitekim pazartesi haftanın ilk günü, Cuma da haftanın son günü olması itibarıyla, müşterinizin zihni diğer işlerle fazlasıyla meşgul olabilir. Müşteriniz hafta sonu tatilinden evvel herhangi bir önemli karar almak istemeyebilir. Bu yargı, dünyanın farklı yerlerinde yapılan ilgili bilimsel araştırmalarla desteklenmiştir. Öte yandan randevu için en uygun saatler ise sabah ilk saatler ile akşam üzeri saatleridir. Burada müşterinizin çalışma saat aralığı da belirleyicidir.

10. Müşterinize Birden Fazla Seçenek Sunmalısınız

Müşteriniz ile görüşmeye gittiğinizde, onu yalnızca tek bir ürünü almaya yönelik yönlendirmeye çalışmamalısınız. Aksi durumda müşteri kendisini baskı altında hissedebilir ve bu da satış açısından size olumsuz yansıyabilir. Müşterinizin ihtiyacını karşılayan ve aynı kategoride yer alan birden fazla ürün çeşitliliği, müşterinizin elini güçlendirir ve kendisini daha rahat hisseder. ABD’de Chicago Üniversitesi’nde yayınlanan bir makaleye göre, müşterilere sunulan birden fazla ürün, satın alma davranışı konusunda kesinlikle olumlu bir etki yapıyor. Araştırma kapsamında sorular sorulan bir satıcı ise aynen şunu demiştir: ‘Müşteriye tek bir parfümü satmaya çalışırken satış oranı yüzde 10 civarlarındaydı. Müşterilere iki adet parfüm seçeneği sunmaya başlamamla birlikte bu oran yüzde 60’ın da üzerine yükseldi.’

11. Müşterinizde İhtiyaç Duygusunu Yaratmalısınız

Günümüzde gerekli olsun ya da olmasın, her satın alma davranışının altında bir ihtiyaç yatar. Bu soğuktan korunma, güvende olma gibi temel insani ihtiyaçlara yönelik olabilecekken; mutsuzluğu giderme, kendini ödüllendirme, sosyal statü gibi ihtiyaçlar da olabilir. Ancak her halükarda satın alma, psikolojik ya da fiziksel bir ihtiyacı gidermeye yöneliktir. Dolayısıyla müşterisine sunduğu ürün ya da ürünler üzerinden müşterisinde ihtiyaç duygusu yaratmayı başaramayan saha satış elemanlarının başarısı şansa kalır. Bu belki de en önemli saha satış teknikleri arasında yer almaktadır.

Bu noktada daha önce vurguladığımız ‘Müşteriyi anlama’nın önemi de kendisini tekrar ortaya çıkarıyor. Nitekim karşınızdakini ne kadar iyi tanırsanız, onda sunduğunuz ürün ya da ürünler doğrultusunda o kadar ihtiyaç oluşturabilme potansiyeliniz artar. Müşterinizin ürününüze ihtiyacı olduğunu hissetmesi de sizi satışa daha çok yaklaştırır. Örneğin, kurum içi iletişimi güçlendirmeye yönelik bir ürün satıyorsanız, çalışanlar arası iletişim ve bilgilendirmenin sağlıklı ilerlemesinin, nasıl genel olarak ekip performansına olumlu etki sağlayacağını örneklerle anlatabilirsiniz.

12. ‘Çünkü’ Kelimesinin Gücünden Faydalanın

‘Çünkü’ kelimesi saha satış süreçlerinde sihirli bir kelimedir. Dolaysıyla bu önemli kelimeyi iyi bir saha satış tekniği haline getirmek de sizin elinizdedir. Belli bir konu hakkında konuşurken ‘Çünkü’ demeniz, daha sonra ne denileceğine dair büyük merak uyandırır. Bu noktada müşteriyi satış doğrultusunda harekete geçirici, heyecanlandırıcı ürün özellikleri ve vaatler sunabilirsiniz.

13. Hikayenin Gücünden Faydalanmayı Unutmayın

Hikaye, tüm insanlık tarihi boyunca hayatımızın bir parçası süregelmiştir. Eski çağlarda şehir şehir dolaşan ‘Storytellers’ (Hikaye anlatıcıları) her zaman büyük ilgi ile karşılanmış ve dinlenmiştir. Çünkü hikaye, insanın ilgisini çeker, onu inandırır ve ilgili olaya kendisini de katmasına, olayın bir parçası olmasına yardımcı olur. Günümüzde de başarılı siyasetçilerden müzisyenlere ve tabi ki markalara kadar her önemli başarının ardında güçlü bir hikaye yatar. Dolayısıyla siz de hikayenin gücünden yararlanarak, bunu bir saha satış tekniği haline getirebilirsiniz.

Örneğin, tanıtımını yaptığınız ürün ve ürünlerle ilgili hikayeler oluşturabilirsiniz. Ürünün başka müşteriler tarafından kullanılmasından önceki ve sonraki durumları hikayesel olarak müşterinize aktarabilirsiniz. Böylelikle ayrıca zıtlığın gücünden de faydalanmış olursunuz.

14. Müşterinizi Hikayenin ‘Kahramanı’ Yapın

Hikayenin gücünden yukarıda bahsettik. Hikayeyi müşterinize anlatırken dikkat etmeniz en önemli noktalardan bir tanesi, müşteriyi potansiyel yeni bir hikayenin kahramanı yapmanızdır. Sizin buradaki rolünüz ‘Mentor’ olacaktır.

Oluşturduğunuz kurguda müşterinizi merkeze almalısınız. Ürün satın alımı ile gerçekleşen faydaları hikayesel bir formda anlatmalısınız. Tüm bu hikayenin ana kahramanı ise, ürünü satın alarak başarılı bir hikayenin ilerlemesine en büyük katkıyı sağlayan müşteriniz olacaktır. Kulağa oldukça cezbedici geliyor değil mi?

15. Ürünlerin Yakın Gelecekteki Faydalarına Odaklanın

Her ürün ve hizmetin hem yakın dönem hem de uzak dönem için vaat ettiği faydalar vardır. Uzak dönem için sunulan vaatler her ne kadar güçlü olsa bile, yakın dönem için sunulan ortalama bir vaat kadar etkili olamayabilir. Burada ödül mekanizması devreye giriyor. Satın alınacak ürün ile kazanılacak fayda ne kadar yakın dönemi kapsarsa, o kadar daha harekete geçirici bir etkisi olabiliyor. Ancak bu söylediklerimiz, uzun dönemde sunulabilecek vaatlerin arka plana atılması gerektiği anlamına gelmiyor. Burada önemli nokta, yakın dönemde sağlanabilecek faydalar daha küçük olsa bile geri plana kesinlikle atılmamasıdır.

16. Ürünü ve Ürünleri Rakiplerden Farklılaştırın

Piyasada sizin yer aldığınız sektörde küçük ve büyük ölçekli birçok firma daha bulunuyor. Hepsi de aslında aşağı yukarı benzer faydalar vaat ediyorlar. Ancak ürününüzde, rakiplerinizde olmayan bir özellik varsa, bunun sağlayacağı faydaları mutlaka ortaya koymanız gerekiyor. Bu müşterinin ‘Neden sizin ürününüzü tercih edelim?’ sorusuna en iyi verilebilecek cevaplardan olacaktır. Tabi bu da sizi rakiplerinizin bir tık önüne geçmenize yardımcı olur.

Saha satış tekniklerini ve saha satışında başarılı olmak için yapılması gerekenleri genel hatları ile ele aldığımız yazının sonuna geldik. Görüldüğü gibi saha satış performansının artmasında birçok faktör rol oynamaktadır. Burada kilit noktada yer alan saha satış ekibinin de gereklilikler doğrultusunda kendilerini geliştirmeleri, onlara eğitim verilmeleri ve doğru bir saha satış programı seçimi ile performanslarının desteklenmesi büyük önem arz eder.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Veri Sorumlusu

www.salesplus.com.tr alan adlı internet sitesi (“WebSite”)  Cumhuriyet Mahallesi, İstanbul Caddesi, Kaya Millenium Alışveriş Merkezi, No:5/A 1.Kat D:92, 34500 BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL adresinde faaliyette bulunan Sales Plus - Logo Mobil Saha Satış Otomasyonu (“Şirket”) tarafından işletilmektedir. ŞİRKET, veri sorumlusu olarak, kişisel verilerin işleme amaçlarının ve vasıtalarının belirlenmesinden, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumludur.

Kişisel verilerinizin korunmasına önem vermekteyiz. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (‘’KVKK’’)’na uygun olarak, “Şirket Web Sitesi”ni kullanımınızla bağlantılı olarak elde edilen verilerin toplanması, saklanması, aktarılması da dâhil olmak üzere ancak bunlarla sınırlı olmaksızın işlenmesi ve söz konusu işlemenin amacı ile ilgili olarak sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Aktarılması

ŞİRKET, Şirket Web Sitesi’ni kullanan müşterilerinin üyelik aşamasında veya Şirket Web Sitesi’ni kullanırken, kullanıcılardan bazı kişisel veriler talep etmektedir. Kişisel veri, kişiyi belirli veya belirlenebilir kılan her türlü bilgidir. Bu tip bilgiler, örneğin, adınız, adresiniz, e-posta adresiniz veya telefon numaranız olabilir. Çerezler kullanılmak suretiyle toplanan ve kimliğinizin belirlenmesine doğrudan olanak vermeyen bilgiler, örneğin Şirket Web Sitesi’ni nasıl kullandığınız gibi bilgiler de, eğer bunlar kullanıcıya tahsis edilmiş bir kimlik temelindeyse ve dolayısıyla bireyselleştirilerek toplanmış, saklanmış ve değerlendirilmişse, kişisel veri olarak nitelendirilebilir. Kişisel olmayan veriler sadece bir araya toplanmış, büyük veri olarak nitelendirilebilen, özetlenen, toplanan, değerlendirilen ve anonim hale getirilmesi suretiyle gerçek bir kişiyle ilişkilendirilemeyecek bilgilerdir.

Şirketimiz tarafından söz konusu kişisel verileriniz demo talep formu, iletişim formu, e-bülten formu, destek sistemi, çağrı merkezi ve üyelik formundaki bilgilerin İlgili Kişiye doldurulması suretiyle işin doğası gereği toplanmaktadır. Sistemle ilgili sorunların tanımlanması ve verilen hizmet ile ilgili çıkabilecek sorunların veya uyuşmazlıkların hızla çözülmesi için, şirketimiz, üyelerinin IP adresini kaydetmekte ve bunu kullanmaktadır. IP adresleri, kullanıcıları genel bir şekilde tanımlamak ve kapsamlı demografik bilgi toplamak amacıyla da kullanılabilir.

Şirketimiz, Üyelik Sözleşmesi ile belirlenen amaçlar ve kapsam dışında da, talep edilen bilgileri kendisi veya işbirliği içinde olduğu kişiler tarafından doğrudan pazarlama yapmak amacıyla kullanabilir. Kişisel bilgiler, gerektiğinde kullanıcıyla temas kurmak için de kullanılabilir. Şirketimiztarafından talep edilen bilgiler veya kullanıcı tarafından sağlanan bilgiler veya Şirket Web Sitesi üzerinden yapılan işlemlerle ilgili bilgiler; şirketimiz ve işbirliği içinde olduğu kişiler tarafından, “Üyelik Sözleşmesi” ile belirlenen amaçlar ve kapsam dışında da, üyelerimizin kimliği ifşa edilmeden çeşitli istatistiksel değerlendirmeler, veri tabanı oluşturma ve pazar araştırmalarında da kullanılabilir.

Şirketimiz bazı dönemlerde müşterilerine ve üyelerine kampanya bilgileri, yeni paketler hakkında bilgiler, promosyon teklifleri gibi bildirimler gönderebilir. Üyelerimiz bu gibi bilgileri alıp almama konusunda her türlü seçimi üye olurken yapabilir, sonrasında üye girişi yaptıktan sonra yönetim panelinden bu seçimi değiştirilebilir ya da kendisine gelen bilgilendirme iletisindeki linkle bildirim yapabilir.

Kişisel Verileri İşleme Amaçları

Şirketimiz Kişisel Verileri belli, açık ve meşru amaçlarla işlemektedir. Bu kapsamda KişiselVeriler aşağıda sayılan amaçlarla işlenebilmektedir:

  • Web sitesi üzerinden verilen hizmetlerin sunulabilmesi ve değiştirilmesi,
  • Sunulan ürün ve hizmetlerin taleplere uygun olarak özelleştirilmesi; müşteri ihtiyaçları, yasal ve teknik gelişmeler sebebiyle güncellenmesi, geliştirilmesi,
  • Sunulan ürün ve hizmetler özelinde, sistemlere kullanıcı tanımlamalarının yapılması,
  • Yeni veya mevcut ürün, hizmet ve kampanyaların duyurulması, satış ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi,
  • Pazar araştırması yapılması,
  • İstatistik oluşturulması ve kullanımların analiz edilmesi,
  • Ürün, hizmet ve servis bedellerinin ödenmesi, tahsil edilmesi, tahsilat yönteminin seçilmesi,
  • 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve diğer ilgili mevzuattan doğan bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirme,
  • Şirket web sitesinin ve verilerin işlenme amacına uygun ürün ve hizmetlerin reklamlarının İlgili Kişi’ye iletilmesi, ürün, hizmet, tanıtım ve kampanyaları hakkında bilgi verilmesi,
  • Web Site kullanımı sırasında karşılaştığı sorunların çözümünü sağlamak,
  • Web sitesindeki ziyaret, kullanım, sayfalar arasında geçiş ve satın alma deneyimlerini iyileştirme, daha kaliteli hizmet verme,
  • İrtibat/iletişim sağlanması,
  • İşbirliği yapılan firmalar, tedarikçiler, yeniden satıcılar ve hizmet alınan firmalarla olan ticari ilişkilerin yürütülmesi,
  • İşbirliği çerçevesinde raporlama yapılması,
  • Şirketin ticari stratejilerinin geliştirilmesi ve planlarının yapılması,
  • Şirket tarafından memnuniyet ölçümü anketleri için iletişim kurulması,
  • ŞİRKET tarafından düzenlenen etkinliklerde/eğitimlerde/yarışmalarda katılımcı kaydının oluşturulması, sertifikaların/katılım belgelerinin düzenlenmesi, ödül/hediye sahiplerinin belirlenmesi ve ödül/hediyelerin teslimi,
  • Adli/idari süreçlerin yönetimi, kamu kurum kuruşlarından gelen taleplere cevap verilmesi,
  • Yasal düzenlemelere bağlı olarak hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
  • Yatırımcı ilişkilerinin yürütülmesi,
  • Şirketin başka bir şirket ile birleşmesi, bölünmesi, tamamının veya bir kısmının devredilmesihalinde bu hukuki işlemden doğan sonuçların temin edilmesi,
  • Sosyal medya paylaşımlarında Şirket çalışanların, Gerçek Kişi Müşterilerin, İlgililerinin tanıtılması,
  • İş görüşmelerinin yürütülmesi, iş başvurularının değerlendirilmesi,
  • İş ilişkisinin/sözleşmesinin kurulması, yürütülmesi ve sonlandırılması,
  • ŞİRKET çalışanlarının iş sözleşmelerinden doğan asıl ve yan haklardan yararlandırılması, performansının ve çalışmalarının değerlendirilmesi,
  • Çalışanlara kullanıcı hesabı açılması,
  • Şirket adına bir organizasyona katılım olması durumunda, katılımcı kaydının oluşturulması,
  • Çalışanların eğitimlere katılım ve sertifika kayıtlarının oluşturulması,
  • Şirket Web Sitesi’nin ve Uygulamalar’ın güvenliğinin sağlanması,
  • Web Sitesi’nin kullanım analizi,
  • Kişisel veri envanterinin oluşturulması,
  • Kişisel verilere ilişkin olanlar dahil, yazılı, sözlü veya elektronik olarak iletilen tüm soru, talep, öneri, şikayet ve başvuruların değerlendirilmesi, bunlara cevap verilmesi.
  • Sözleşmenin ifası, veri güvenliği, şirketimiz politikalarına uyum ve yukarıda belirtilen diğer amaçlarla yurt içindeki veya Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere ilgili diğer ülkelerde bulunan sistemlere (daha detaylı bilgi için şirketimize yazılı olarak başvurabilirsiniz) aktarılmaktadır.

Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Mevcut ve potansiyel Şirket Web Sitesi kullanıcıları ile ilgili veriler kısmen veya tamamen otomatik olan veya olmayan yollarla sözleşmesel veya mevzuat çerçevesinde belirlenen diğer sebeplerle işletme konumuzun gereği olarak toplanmaktadır.

Açık Rıza Olmaksızın İşlenen Kişisel Veriler

KVKK gereği;
Tarafınızca kamuya açık olarak paylaşılarak alenileştirilen kişisel bilgileri açık rızanız olmaksızın işleyebilir ve bu kapsamda üçüncü kişilerle paylaşabiliriz.

Mevzuatta açıkça kişisel verilerinizi açık rıza olmaksızın işlemeyi hukuka uygun hale getiren hükümlerin bulunması durumunda açık rızanız olmaksızın işleme ve bu kapsamda üçüncü kişilerle paylaşabiliriz.
Yürürlükte olan kanun ya da düzenlemeler ya da verilmiş olan bir mahkeme kararı, idari emir gereğince açıklanması gereken bilgiler de dâhil olmak üzere hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirmek için zorunlu olması durumunda kişisel verilerinizi açık rıza olmaksızın işleyebiliriz.
Bir hakkının tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması durumunda tarafınızın kişisel verilerini açık rızası olmaksızın işleyebiliriz.

Üçüncü Kişilere Aktarılan Veriler

Kişisel verilerinizi KVKK’daki haklarımız saklı kalmak üzere Şirket Web Sitesi’ndeki ticari faaliyetler kapsamında Şirket çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçilerine, veri işleme faaliyetini gerçekleştirmek üzere başta, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa ülkeleri olmak üzere yurtdışında bulunan bulut şirketlerine, IBM Softlayer Veri Merkezine, Amazon Web Services, Inc (AWS)’ye, işbirliği yaptığı danışman ve anlaşmalı kuruluşlara, eğitim kurumlarına, Şirket’in çalıştığı reklam ve pazarlama ajansları ve anonimleştirilmek suretiyle İlgili Kişi’ye ilgilenebileceği reklamlar sunmak amacıyla gerçek veya tüzel kişi ile paylaşabiliriz. Bu paylaşımla ilgili Veri Sorumlusu’na açık rıza göstermektesiniz.

Ağ Sunucusu Veri Günlüğü

Şirket Web Sitesi’ne giriş yaptığınızda, ağ tarayıcınız aşağıdaki verileri (“veri günlüğü”), internet sunucumuza otomatik olarak aktarmaya teknik olarak ayarlanır, sonrasında veri günlüğü kayıtlarına aşağıdaki bilgileri onayınız olmasa dahi kaydederiz:
Giriş tarihi
Giriş zamanı
Başvuru internet sitesinin URL’si
Alınan dosyalar
İletilen veri miktarı
Tarayıcı tipi ve versiyonu
İşletim sistemi
IP adresi
İnternete erişim sağlayıcınızın alan adı
Bu bilgiler tarafınızca istenilen içeriğin doğru biçimde teslim edilebilmesi için teknik amaçların gerektirdiği bilgilerdir ve bunun toplanması internet sitelerinin kullanımının kaçınılmaz bir yönüdür. Veri günlüğü internet sitemizin ve altında yatan teknolojinin geliştirilmesi için sadece istatistiki amaçlarla analiz edilir ve sonrasında silinir.
Veri günlüğü, Şirket Web Sitesi’ni kullanımınızın bir parçası olarak toplanan diğer verilerden ayrı olarak depolanır.

Çerezler

Diğer birçok internet sitesi gibi biz de “çerezler”den faydalanmaktayız. Çerezler bir internet sayfası sunucusu tarafından sabit sürücünüze iletilen küçük metin dosyalarıdır. Bu yolla, IP adresi, kullanılan tarayıcı, bilgisayarınızdaki işletim sistemi ve internet bağlantınız gibi belirli verileri otomatik olarak elde ederiz. Bahsi geçen teknik iletişim dosyası site hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel bilgi almak için tasarlanmamıştır. Ayrıca çerezler programları çalıştırmada veya bilgisayarınıza virüsler göndermede kullanılamaz.

Sizi farklı Hizmetlerde tanımak, Hizmetlerimiz üzerinde ve dışında ilgi alanlarınız hakkında bilgi sahibi olmak, deneyiminizi geliştirmek, güvenliği arttırmak, Hizmetlerimizin kullanımını ve etkinliğini ölçmek, siteyi kaç kişinin hangi amaçla ziyaret ettiği ve ne kadar sitede kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmek ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olmak amacıyla çerez ve benzeri teknolojiler kullanırız. Farklı indirim ve kampanya tekliflerinde bulunmak, reklam ve tanıtım yapmak, Şirket Web Sitesi’ni sizin için kişiselleştirilmiş hale getirmek, kişiselleştirilmiş Şirket.com deneyimi sunmak, Şirket Web Sitesi’ndeki gezintinizi ve üyelik hesabınızdaki işlemlerinizi çerezler yoluyla izleyebilir, çeşitli yöntemlerle Şirket Web Sitesi veya üçüncü site ve mobil uygulamalarda toplanan kişisel verilerinizi birlikte analiz edebiliriz.

Her durumda, topladığımız veriler sizin onayınız olmadan üçüncü şahıslarla paylaşılamaz. Elbette ki çerezler olmadan internet sitemizi her zaman görüntüleyebilirsiniz. İnternet tarayıcıları her zaman çerezleri kabul edecek şekilde kuruludur. Tarayıcı ayarları ve diğer araçlar aracılığıyla çerezleri kontrol edebilir ve kullanımını her zaman durdurabilirsiniz. Bu ayarların nasıl değiştirileceğini öğrenmek için lütfen tarayıcınızın yardım fonksiyonunu kullanınız. Çerezlerin kullanımını durdurduğunuzda internet sitemizin belirli özelliklerinin çalışmayabileceğini lütfen unutmayınız.

Sosyal Medya Bağlamında Sosyal Eklentilerin Kullanımı

ŞİRKET, Facebook Inc., Palo Alto, CA, USA tarafından işletilen sosyal ağ Facebook, YouTube LLC, 901 Cherry Ave. San Bruno, CA 94066 USA tarafından işletilen YouTube video platformu, Twitter Inc, 1355 Market Street, Suite 900, San Francisco, CA 94103 USA tarafından işletilen sosyal ağ Twitter, Instagram, LLC, Arbitration Opt-out 1601 Willow Rd. Menlo Park, CA 94025 USA tarafından işletilen sosyal ağ Instagram sosyal ağlarından sosyal eklentileri (“eklentiler”) kullanmaktadır.

İnternet sitemizde bu gibi eklentileri içeren bir sayfayı ziyaret ederseniz, başlangıçta bunlar etkisizdir. Belirtilen tuşu tıklamadığınız sürece eklentiler etkili hale gelemezler. Eklentileri etkili hale getirerek, bu sosyal ağlar ile bağlantı kurarsınız ve bunlara veri aktarımı için onay bildirirsiniz. Bu sosyal ağlardaki oturumlarınız açıksa, sosyal ağlar bu ziyareti ilgili sosyal ağdaki hesabınızla ilişkilendirebilir. İlgili tuşa bastığınız takdirde, buna karşılık gelen bilgi tarayıcınız tarafından doğrudan ilgili sosyal ağa aktarılır ve orada saklanır.

Veri toplanmasının, verilerin ilgili sosyal ağlar tarafından ayrıca işlenmesinin ve kullanılmasının, sizin haklarınızın ve mahremiyetinizi korumak için yapabileceğiniz ayarların kapsam ve amacı hakkında, lütfen ilgili sosyal ağların Veri Koruma bildirimlerine bakınız. Eğer bu sosyal ağların bizim internet sitemiz aracılığıyla hakkınızda veri toplamasını istemiyorsanız, sitemizi ziyaret etmeden önce ilgili sosyal ağlardaki oturumlarınızı kapatmanız gerekir.

Kişisel Verilerinize İlişkin Haklarınız

İşlenen kişisel verilerinizle ilgili mevzuat uyarınca; kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesine ve/veya kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesine ilişkin işlemlerin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.

Hakların Kullanımı, Başvuru ve İletişim

KVKK kapsamındaki yukarıda belirtilen haklarınıza ilişkin taleplerinizi ŞİRKET’e kimliğinizin doğrulanması şartıyla yazılı olarak bizzat veya mevzuata uygun olarak (örneğin noter vasıtasıyla) yukarıda belirtilen adresimize iletebilirsiniz.

Veri Güvenliği

ŞİRKET, KVKK kapsamında veri güvenliğine ilişkin olanaklar elverdiği ölçüde teknik ve idari tedbirleri almıştır. Alınan tedbirlere ilişkin bilgiler Kişisel Verilerin Korunması, Saklanması, İşlenmesi Ve İmha Politikası başlığı altında detaylandırılmıştır.

Küçüklere Ait Veriler

Ebeveyninin veya velisinin izni olmadan küçüklerin kişisel verilerinin gönderilmemesi gerekmektedir.

Diğer İnternet Sitelerine Bağlantı

Şirket Web Sitesi diğer internet sitelerine bağlantılar içermektedir. Bu sitelerin operatörlerinin veri koruma hükümlerine uygun hareket edip etmedikleri hususunda hiçbir etkimiz bulunmamaktadır. ŞİRKET, link verdiği sitelerin içeriklerinden (ve o sitelerin link verdiği diğer sitelerin içeriğinden) sorumlu değildir ve bağlantı sağladığı sitelerin içeriklerine müdahale yetkisi bulunmamaktadır.

Veri Gizlilik Beyanı ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası Hakkında Aydınlatma Metni’nde Değişiklikler İşbu “Veri Gizlilik Beyanı ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası hakkında Aydınlatma Metni” veri korumayla bağlantılı hizmetlerimizdeki değişiklikleri duyurmak amacıyla, örneğin yeni hizmetlerin sunulmasında ve yürürlükteki yasal gereklilikleri yerine getirmek amacıyla, gerektiğinde değiştirilecektir.

Kullanıcı Erişimi

Sizin tarafınızdan davet edilmediği sürece, kimsenin hesabınıza erişimi sağlanmaz. Sadece, teknik veya sistemsel bir arıza oluşması durumunda, izniniz üzerine yetkilendirilmiş ŞİRKET personeli destek amacı ile ilgili verinize ulaşır.

Veri Paylaşımı

Veri transferi sizin onayınız olmadan ve yeterli güvenliğe sahip olmayan iş ortaklarımızla paylaşılmaz.

Veri Yedeklemesi

Olası teknik problemlere karşı verilerinizin günlük yedeklemesi yapılmaktadır.

Güvenlik İhlallerine Müdahale

En iyi çabayı göstermemize rağmen, İnternet’te hiçbir aktarım yöntemi ve hiçbir elektronik depolama yöntemi tam anlamıyla güvenli değildir. Mutlak güvenlik garantisi veremiyoruz. Ancak, ŞİRKET bir güvenlik ihlalinden haberdar olursa, etkilenen kullanıcıların uygun koruyucu adımları uygulayabilmesi için onları uyaracağız. İhlal bildirim prosedürlerimiz mevzuat düzenlemeleri ve uyum gösterdiğimiz tüm sektör kuralları veya standartları uyarınca yükümlülüklerimizle tutarlıdır. Bildirim prosedürleri, e-posta bildirimleri sağlama veya web sitemizde bir ihlal oluşması halinde bildirim yayınlama işlemlerini içerir.

Sorumluluklarınız

Verilerinizi güvende tutmak ayrıca, yeterince karmaşık parolaları kullanarak ve bunları güvenle depolayarak hesabınızın güvenliğini sağlamanızla size de bağlıdır. ŞİRKET hizmetini kullandığınız bilgisayarın, tabletin veya telefonun yeterli güvenliğe sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.