Satış faaliyetlerinin ana hedefinde satış kapatma yer almaktadır. Satış süreci içinde satış görevlisinin nihai amacı satış kapatmaya ulaşmaktır. Satış görevlisinin başarısını ortaya koyan satış kapatmada satış görevlisi ne yazık ki bazı korkulardan dolayı son aşama olan satış kapama aşamasına ulaşamamaktadır. Biz de satış görevlilerinin işini daha kolay hale getirmek için bu haftaki blog yazımızda satış kapatma süreci neden zordur? sorusunu yanıtlayarak Kapanış becerilerini nasıl geliştireceklerine dair püf noktalarını sizinle paylaşacağız.
Satış Kapatma İşleyişi Neden Zordur?
Satış görevlisinin yaşadığı bazı korkular satış görevlisinin satış sürecindeki son aşama alan satış kapatma aşamasına gitmesini engeller. Satış görevlisinin satışı gerçekleştirmedeki korkuları;
- Satışı kaçırmaktan ,
- Satışta harcadığı zaman ve emeklerin boşa gitmesinden,
- Satışta ardıl başarısızlık yaşamaktan korkar. Bu korkularda satış görevlisini başarısızlığa götürür.
Peki satış görevlisi satışı gerçekleştirmek için şart olan satiş kapatma becerilerini nasıl geliştirmeli?
Kapanış Becerilerinizi Nasıl Geliştirmelisiniz?
Satış sürecinin son durağı olan satış kapatma aşamasına gelmek için bir dizi iyi hazırlanmış kapanış becerisine sahip olmak önemlidir. Bu aşamaya gelmek için de potansiyel müşterinizi o noktaya ne kadar iyi yönlendirdiğinize bağlıdır . Genel satış becerilerinizi geliştirmenin bazı yolları şunlardır:
Ürünleri zorlamaya değil, müşterilerle iyi ilişkiler kurmaya odaklanın.
Aşırı agresif “ sert yakınlaşma ”nın yerini uzun zamandır kişiselleştirilmiş, ilişki kurma teknikleri aldı. Bu yaklaşım, yalnızca daha iyi bir müşteri deneyimi yaratmakla kalmaz, aynı zamanda satış temsilcisini satış değil, yardımcı olma konumuna getirir.
Her zaman soru sorun.
Satış süreci boyunca, müşterinin ihtiyaçlarını ve itirazlarını daha iyi anlamak için sürekli sorular sormalısınız. Soru sormak (ve gerçekten dinlemek), potansiyel müşteri hakkında daha fazla bilgi edinmenin, itirazların üstesinden gelmenin ve umarım ömür boyu sürecek bir müşteri ilişkisi kurmanın en iyi yoludur.
Kötü bir uyum sağlamaya çalışmayın.
Teklifiniz ne kadar güçlü veya özelleştirilebilir olursa olsun, asla herkes için doğru çözüm olmayacaktır. Bu yüzden sizden satın alma niyeti veya yeteneği olmayan potansiyel müşterileri ayıklamanız gerekiyor. Başka bir deyişle, güçlü bir müşteri adayı yeterlilik süreci kritik öneme sahiptir. Bu, zamanınızı ve enerjinizi en umut verici fırsatlara odaklamanıza yardımcı olacaktır.
Satış sürecinize dürüst bir şekilde bakın .
Satış süreciniz tamamen müşteri ilişkileri kurmaya odaklıysa, son kapanış neredeyse doğal olarak gerçekleşmelidir . Ancak, kapanıştan çok önce potansiyel müşteri kaybediyorsanız, tüm satış döngünüze daha yakından bakmak isteyeceksiniz . İşte sorulacak bazı iyi sorular:
- Müşterilerin satın almasını ne kadar zor veya kolay hale getiriyoruz?
- Müşteriler satış sürecimiz hakkında ne diyor ?
- Satış eğitimimizi ve etkinliğimizi nasıl iyileştirebiliriz ?
- Satış ekibimizin en iyi performans gösterenlerinden neler öğrenebiliriz ? Satış ipuçlarını ve en iyi uygulamalarını nasıl uygulayabiliriz?
- Satış hattımızı kolaylaştırmak için CRM’imizi nasıl optimize edebiliriz ?
- CRM , geliştirme kampanyaları, olası satış yaratma, takip ve uzun vadeli ilişki yönetimi dahil olmak üzere genel satış döngüsünü iyileştirmemize nasıl yardımcı olabilir?
- Son olarak satış satış kapatma stratejilerinden veya satış kapatma tekniklerinden faydalanmayı unutmayın.
Satış Kapatma Stratejileri
- Müşterinizi İyi Tanıyın
Satışı gerçekleştirmenin ilk adımı müşteriyi iyi tanımaktır. Müşteriyi iyi tanımak hangi ürünü, kime satacağınız veya pazarlayacağınız konusunda size açık bir bilgi verir. Bu yüzden müşterinizi iyi tanıyın.
- Samimi olun
İnsanlar her zaman samimi ve güler yüzlü kişileri tercih ederler. Samimi olduğunuz takdirde müşterinin sizi seçmesi de olanaksız bir durumdur.
- İtiraz ve Şikayetleri iyi değerlendirin
Müşteri her zaman haklıdır mottosuyla hareket edin ve asla zıtlaşmayın.
- Pazarlama Stratejisi Oluşturun
Satış kapatmaya başarılı bir şekilde sürdürmek için müşteriye yönelik pazarlama stratejisi oluşturmalı ve ve satış kapatma tekniklerinden faydalanmalısınız.
Satış Kapatmaya Yardımcı Sales Plus
Sales plus satış işlemlerini daha kolay hale getirmektedir. Satış görevlisinin işini kolaylaştırarak son adım olan satış kapatma aşamasına getirir. Peki bunu nasıl yapar?
- Sales Plus saha satış otomosyunu ile potansiyel müşterilerinizi etkin olarak yönetebilmeniz için gerekli olan müşteri bilgileri ve notları gibi bütün detaylar Sales Plus ile elinizin altında olur. Böylece potansiyel müşterilerinizi daha yakından tanıyarak en uygun satış kapatma tekniğini uygulayabilirsiniz.
- Sales plus da yer alan vitrin özelliği ile ürünleri yüksek çözünürlüğe sahip görsel ve videolarla sergileyerek müşterilerinize gösterebilirsiniz.
- Müşterilerin beklentilerine daha kolay cevap vermeye olanak sunan Sales Plus, kullanım kolaylığı ve pek çok açıdan zaman kazandırması ile satış sürecini hızlandırır. Böylece saha satış görevlerinin satış hedeflerinde başarısız olması imkansız hale gelir..
- Ziyaret planlama özelliği ile müşterilerinizle yapılması gereken ziyaret sıklığı ve ziyaretin gününü belirleyebilirsiniz.
- Sales plus saha satış otomasyonu ile kampanyalar oluşturabilir bu kampanyaları satış kapatma tekniğinde kullanabilirsiniz.
- %100 logo uyumlu saha satış otomasyonu ile müşteri ve ürün hakkındaki bilgilere anlık olarak ulaşarak satış kapatma daha başarılı şekilde sonlandırılmaktadır. Saha satışı stok durumu ve ürün tanıtımı müşteriye doğru şekilde aktarılıyor ve böylece müşteri memnuniyeti artarak satış gerçekleştirilir.
Siz de sahadaki saha satış sürecinizi kolaylaştırmak ve satış kapatmayı daha başarılı şekilde gerçekleştirmek için Saha Satış Otomasyonu kullanabilirsiniz. Sales Plus bu konuda öne çıkan markalardan biridir. Sales Plus’ı yakından tanımak için ilgili sayfaya göz atabilirsiniz.