Sahada Zaman Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sahada Zaman Yönetimi Nasıl Yapılır?

Eylül 06, 2019

Saha satış operasyonları gerçekleştiren şirketler ve çalışanları için en önemli konulardan bir tanesi zaman yönetimidir. Nitekim hem günlük hayatta hem de her iş alanında zamanı doğru ve verimli bir şekilde kullanmak, hem genel iş verimliliğini arttırır hem de işlerin zamanında yetiştirilmesine yardımcı olur. Bu doğrultuda saha satış otomasyonu Sales Plus olarak yeni bir blog yazısı hazırlamak istedik. ‘Zaman yönetimi nedir?’, ‘Zaman yönetimi nasıl yapılır?’ gibi soruların yanıtını vereceğimiz blog yazısında, zaman yönetimi teknikleri ile ilgili detaylara ulaşabilirsiniz. İş hayatında zaman yönetimi ile ilgili bilgi almak isteyenler için faydalı bir blog yazısı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Zaman Yönetimi Nedir ve Neden Gereklidir?

Zaman yönetimi ile ilgili tekniklere geçmeden önce, zaman yönetiminin ne olduğuna ve neden gerekli olduğuna dair kısa bir bilgi geçmekte fayda var. Zaman yönetimi kısaca; belli bir işteki verimliliği arttırmak amacı ile belli başlı yapılanlar üzerinde harcanan vakti bilinçli ve planlı bir şekilde kontrol etme çabalarının bütünüdür. Yapılan iş daha önceden planlanarak belli bölmelere ayrılır ve plan doğrultusunda ilerlenerek işin en verimli şekilde tamamlanması hedeflenir. Özellikle düzenli olarak yapılan işlerde zaman yönetimi uygulamalarını benimsemek büyük ölçüde faydalı olacaktır. Zaman yönetimi sayesinde işin içerisinde kaybolma, işin gereğinden fazla uzaması, ilgili yerlerin birbirinden kopuk olması gibi potansiyel hataların önüne geçilmiş olunur. Dolayısıyla saha satış operasyonlarında hem bireysel hem de takım performansını genel olarak arttırmak adına, zaman yönetimi eğitimi almak ve bunları uygulamak önem kazanır.

Saha Satış Operasyonlarında Etkili Zaman Yönetimi Teknikleri

Zaman yönetiminin tanımı ve önemi ile ilgili genel hatlarıyla bilgi vermemizin ardından, nihayet etkili zaman yönetimi ile ilgili vereceğimiz tavsiyelere geçebiliriz. Başlıca zaman yönetimi yaklaşımlarını ve tekniklerini sizler için aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

1. Pomodoro Tekniği

Pomodoro tekniği, 1980’li yılların sonuna doğru Francesco Crillo tarafından geliştirilmiştir. Pomodoro tekniği kapsamında çalışma saati belli parçalara ayrılır ve bu parçalar kısa molalarla bölünür. 25 dakikada bir 5 dakikalık bir mola verilebilir. Buna pomodoro denir. Toplamda 4 tur pomodoronun tamamlanmasının ardından, 15-20 dakika kadar bir mola verilebilir. Ancak hiçbir şeyin bu dengeyi bozmasına izin verilmemelidir. Bu teknik ile verilen kısa molalar sayesinde mental olarak daha güçlü ve enerjik hissedebilirsiniz. Molalarınız belli olduğundan dolayı, telefona gelen bildirim gibi dikkat dağıtıcı unsurların etkisi de minimize olmuş olur. Bu yöntem saha satış yöneticileri tarafından oldukça kullanılabilir bir yöntem olabilir.

2. Pareto Analizi

80-20 kuralı olarak da bilinen pareto analizi, yerine getirilmesi gereken görevlerin %80’inin %20’lik zamanda tamamlanabileceği prensibine dayanmaktadır. Kalan %20’lik görevler ise zamanın %80’lik dilimini alacaktır. Bu prensip ile zamanınızı nereye harcadığınızı analiz edebilirsiniz. Zamanınızı oldukça etkin bir şekilde kullanabilmeniz için zamanı nereye harcamanız gerektiğini sonradan anlamanızı garanti altına alır. Bu analizin sunduğu bir diğer fayda ise, çalışanları her görevi tamamlamak için daha az zaman harcamak üzerine düşünmeye sevk etmesidir.

3. 168 Saat

168 saat adlı zaman yönetimi tekniği, adını haftadaki saatlerin toplam sayısından almaktadır. Bu öneri Laura Vanderkamın tarafından geliştirilmiştir. İş programınıza nasıl bakmanız gerektiği konusunda yönlendiricidir. 168 saati önceden organize ederek, zamanınızı çalan gereksiz detayları daha rahat görebilir ve bunları elimine ederek daha başarılı bir zaman yönetimi gerçekleştirebilirsiniz. Böylelikle öncelikleriniz doğrultusunda planlamanızı daha rahat yapabilir ve yanlış önceliklerinizden ya da bahanelerden kaynaklı zaman kayıplarının önüne geçebilirsiniz.

4. Yarın Yap!

‘Bugünün işini yarına bırakma’ deyimiyle büyüyenler için, bir zaman yönetimi yazısında kulağa oldukça ilginç gelebilir Mark Forster tarafından geliştirilen bu yöntem, geleneksel zaman yönetimi tekniklerinden farklı bir yöntemdir. Bu yönteme göre Forster, yalnızca tek bir işin ele alınıp ona odaklanılmasını tavsiye eder. Bu tavsiye de diğer işlerinizi görmezden gelmeniz anlamına geliyor. Örneğin, bir müşteri ziyaretine gidiyorsanız, öncelikle o müşteri ile ilgili detayları düşünün ve ona odaklanın. Bir sonraki müşteri adresini aklınızdan çıkarın.

5. O Kurbağayı Ye!

Brian Tracy tarafından geliştirilen bu kavram, Mark Twain’in ”Sabah ilk iş olarak canlı bir kurbağayı yiyin ve günün geri kalan kısmında başınıza daha kötü bir şey gelmez” cümlesinden gelir. Bu anlayış doğrultusunda kurbağayı yemek sizin en zor görevinize işaret eder. Öncelikle en zor görevinizi halletmelisiniz. İlk olarak en zor görevi halletmeniz ve onu yolunuzdan çıkarmış olmanız, diğer işlerin gözünüze daha kolay gelmesini ve daha hızlı tamamlanmalarını sağlayacaktır.

6. Kafein Şekerlemesi

Son olarak önerdiğimiz kafein şekerlemesi, aslında bir zaman yönetimi tekniği değildir. Daha çok yoğunluk içerisinde kendinizi yenilemeniz için bir yöntemdir. Bilimsel kanıtı olan bu yöntemde bir kupa kahve için ve 10-15 dakika kadar gözlerinizi kapatın. Kafein ortalama olarak 20 dakikada etki eder. Gözlerinizi açtığınızda hem gözlerinizi ve zihninizi dinlendirmiş olursunuz hem de kafeinin uyandırıcı etkisini hissetmeye başlarsınız. Böylelikle halsizliğinizi ortadan kaldırabilir, enerjinizi arttırabilirsiniz. Yoğun iş temposu içerisinde böyle ufak yöntemler, kalan işlerinize daha canlı ve etkili bir şekilde devam etmenize, işlerinizi daha kısa sürede tamamlamanıza yardımcı olur.

Saha Satışında Zaman Yönetimi Tavsiyeleri

Saha satış operasyonları yapan çalışanlar için iş ve zaman yönetimi konusunda sunduğumuz başlıca tekniklerin ardından, zaman yönetimi ile ilgili genel tavsiyeler de sunabiliriz. Başlıca zaman yönetimi tavsiyelerimizi aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

  • Amaçlarınızı net belirleyin ve amaçlarınız dışında kalan küçük işlerle uğraşmayın
  • Hem günlük hem haftalık hem de yıllık olarak planlar oluşturun
  • Önceliklerinizi belirleyin. Öncelikleriniz doğrultusunda önemli işlerinizi ön plana alın.
  • Motivasyonunuzu olumsuz etkileyen, dikkatinizi dağıtan küçük detayların ne olduğunu düşünün ve onları ortadan kaldırmaya çalışın
  • Dağınık ve düzensiz olmayın. Görsel dağınıklık zihinsel dağınıklığı da beraberinde getirir
  • Kararsız kaldığınız durumlarda vakit kaybetmemek için direkt işe başlamayın. Yanlış ya da daha az önemli işe başlamanız, daha çok vakit kaybetmenize sebebiyet verebilir
  • İşlerinizi ertelemeyin. Yaptığınız planlama doğrultusunda ilerlemeye gayret edin ki işlerinizi tam zamanında tamamlayabilin
  • Acelecilik yapmayın. Acele şekilde davranmanız zaman kazandırmak yerine işleri birbirine dolandırabilir ve ortaya koyacağınız işin verimini düşürebilir.
  • En verimli çalıştığınız saatleri düşünün. En önemli ve zor işlerinizi o saat dilimleri içerisinde planlayın. Böylelikle daha çok zamanınızı alabilecek işlerinizi daha verimli ve hızlı bir şekilde tamamlama şansı elde edersiniz.
  • Büyük işleri dahi küçük iş bölümlerine ayırın. Bu şekilde hem daha hızlı hem de daha verimli bir şekilde işlerinizi yürütmeye devam edebilirsiniz.
  • Başladığınız işi bir kerede tamamlamaya çalışın
  • Teknolojiyi daha etkin bir şekilde kullanmayı öğrenin. Teknolojiyi daha etkin bir şekilde kullanmanız, belli başlı işlerde harcadığınız vakti azaltacaktır.

Saha Satış Pazarlamasında Ekibinize Zaman Kazandıracak Program

Saha satışında zaman yönetiminin gerçekleştirilmesi ve satış temsilcilerinin düzenli bir şekilde koordine edilebilmesi gereklidir. Personel ve firma sayısı arttıkça iş yönetimi daha da zor bir hale gelecektir. Satış temsilcilerinin iş planlarına erişememesi, hangi işi yapacağını, hangi müşteriyle görüşmesi olacağını bilememesi zaman kaybına yol açacaktır. Saha satışında gerçekleşen işlemlerin anlık olarak merkez ile paylaşılması ve bu doğrultuda planlamaların da güncel olarak yapılması gereklidir. Bu doğrultuda Sales Plus, saha satış operasyonlarınızda size zaman kazandıracak birçok önemli özelliğe sahiptir. Sales Plus’ın konu ile ilgili başlıca faydaları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

1. Konum Bilgisi

Saha satışı sırasında gelişmeler anlık olarak gerçekleşmektedir. Yönetim ekibinin de sahadaki gelişmeleri yakından takip ederek satış temsilcilerinin yönlendirmesini gerçekleştirmelidir. Saha satış programı açık olduğu sürece personellerinizin güncel konumuna erişebilirsiniz. Harita üzerinden tüm personellerinizin konumlarını görüntüleyebilirsiniz. Böylelikle hangi personel nerede ve hangi müşteride daha rahat bir şekilde görebilirsiniz.

2. Sipariş Süreci

Logo saha satış otomasyonu, Sales Plus ile sipariş süreçlerinde yaşanan iletişim güçlüğüne bir son verin ! Satış işlemleri sahada gerçekleştiğinden dolayı saha personellerinin kendi arasındaki iletişimi ve merkez ile olan iletişiminde aksaklıklar meydana gelebiliyor. Müşteri ile görüşme esnasında otomasyonunuz üzerinden ürün özelliklerine ve stok bilgisine detaylı bir şekilde ulaşabilir ve istenilen ürünlerin sipariş formunu hızlı bir şekilde hazırlayarak merkeze bildirebilirsiniz. Siz müşterinin yanından ayrılmadan istenilen ürünler merkez tarafından hazırlanmaya başlansın ve sipariş süreçleriniz hız kazansın.

3. ERP’ye Aktarım

Mobil saha satış programı logo muhasebe programları ile yüksek verimde çalışmaktadır. ERP yazılımınızda yer alan tüm ürün, firma verilerini hızlı bir şekilde sahaya taşıyabilirsiniz. Saha satış temsilcisi satmış olduğu ürünü stoktan düşer ve tüm personeller bu verileri anlık olarak takip ederek satışlarını bu doğrultuda gerçekleştirir. Böylelikle hem saha içi iletişimi hem de muhasebe birimi ile saha personeli arasındaki iletişimi daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.

4. Kampanya Uygulama

Müşteri bazlı kampanyalar uygulayarak müşteri memnuniyetini arttırın. Logo saha satış programı üzerinden müşteri ve ürün filtrelemesi yaparak kampanyalar uygulayabilirsiniz. Uzun yıllar çalıştığınız bir müşterinize %30 indirim uygularken yeni çalışmaya başladığınız müşterinize aynı ürüne %10 indirim uygulayabilirsiniz. Bu sayede kampanya yönetimini müşteri kitlenize uygun olarak yapabilirsiniz.

Saha yönetim uygulaması Sales Plus olarak ‘Sahada zaman yönetimi nasıl yapılır?’ başlıklı yazımızın sonuna geldik. Yazı boyunca zaman yönetiminin tanımını ve neden gerekli olduğunu anlatmamızın ardından zaman yönetimi teknikleri ile ilgili örnekler sunduk. Son olarak ise işlerinizi kolaylaştıracak zaman yönetimi tavsiyeleri verdik. Saha satış operasyonlarında işlerinizi kolaylaştıracak, daha planlı çalışmanızı sağlayacak ve zamanınızı daha verimli kullanmanızı sağlayacak yollardan bir tanesi de doğru bir saha satış otomasyonu seçimidir. Bu doğrultuda tüm özellikleri tek bir tablette kullanabileceğiniz Sales Plus’ın çok yönlü özelliklerini incelemenizi tavsiye eder; bol satışlı günler dileriz.

 

Yorum Yap