Müşteriye ürün sunumu yapmak her ne kadar dışarıdan kolay gözükse de gözüksün, görece zor bir iştir. Nitekim ürünün müşteriye sunumu esnasında dikkat edilmesi gereken birçok detay bulunmaktadır. Saha satış operasyonlarında satış sunumu esnasında atlanılacak ufak bir detay, yapılacak küçük bir hata, sunumun genel kalitesini ve etkileyiciliğini olumsuz yönde değiştirebilmektedir. Bu yüzden ürünlerin müşterilere tanıtımında temel alınacak faktörler iyi bilinmelidir. Saha yönetim uygulamalası Sales Plus olarak bu haftaki konumuzda ürünün müşteriye sunumu konusunu ele alacağız. ‘Satış sunumu nasıl olmalı?’ sorusuna yanıt vereceğimiz yazıda, ürünün müşteriye sunumunda dikkat edilmesi gerekenler ile ilgili detaylara ulaşabilirsiniz. Müşteriye ürün sunumu ile ilgili bilgi almak isteyenler için faydalı bir blog yazısı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.
İçindekiler
Sahada Satış Sunumu Nasıl Yapılır?
Müşteriye satış sunumu hazırlarken dikkat edilmesi gereken detayları ve tavsiyeleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
1. Ürününüz ile İlgili Sıklıkla Sorulan Soruları Listeleyin
Müşteri ile buluşmanızdan önce, ürününüz ya da hizmetiniz ile ilgili bugüne kadar sıklıkla aldığınız soruları sıralayın. En sık sorulan soruların yanıtlarını doğru ve eksiksiz bir şekilde verebileceğinizden emin olun.
2. Ürününüz ile İlgili Tüm Detayların Elinizin Altında Olduğuna Emin Olun
Ürününüzü iyi tanımalısınız. Ürününüz ile ilgili tüm detayları elinizin altında bulundurmalı, müşterilerin sorularını yanıtlarken bunlardan yararlanmalısınız. Bu yüzden ürününüzün görselleri, stok bilgileri ve diğer detayları ile ilgili bilgileri anında görüntüleyebileceğiniz bir saha yönetim uygulaması kullanmanız önemlidir.
3. Ürün Sunumunu Yaptığınız Kişinin Karar Verici Olduğuna Emin Olun
Müşteri ile görüşmeden önce, ürün sunumunu yapacağınız kişinin karar merci olup olmadığına emin olun. Gerçek karar verici ile iletişim kurabilmek size avantaj sağlayacaktır. Bu yüzden müşteriye sunum yapmaya gitmeden önce konuşacağınız kişinin karar verici olup olmadığından da emin olmalısınız. Bu noktada randevu alırken ‘Görüşmem gereken kişi siz misiniz yoksa satın alma kararını veren başkaları da var mı?’ gibi bir soru yöneltebilirsiniz.
4. Sunumda Müşterinin En Temel İhtiyacını Belirleyin
Müşteri sunumlarında müşteriyi tanımanız önemlidir. Müşterilerin onlarca farklı ihtiyacı bulunur. Tek tek hepsine odaklanmak yerine en kilit noktadaki müşteri ihtiyacını belirleyin. Yani, müşterinin olmazsa olmaz ihtiyacını belirleyin. En can alıcı ihtiyacına yönelik sunum geliştirmeniz, onu ikna etme yolunda daha etkili olacaktır.
5. Ürün ile İlgili Referanslara Değinin
Sunuma gittiğiniz müşterinin en çok dikkat ettiği konulardan bir tanesi de, kendisi gibi olan başka bir müşterinin ilgili ürünün kullanımı ile ilgili yorumlarıdır. Bu yüzden halihazırda satış yaptığınız ve iletişimde olduğunuz müşterilerin ürün deneyimlerinden yola çıkarak bir materyal oluşturabilirsiniz. Karşınızdaki müşteri, kendisi gibi olan başka müşterilerin yorumlarını ve deneyimlerini dikkate alacaktır.
6. Müşterinin Ürün ile İlgili İtirazlarını Karşılayabilecek Donanımda Olun
Her ürün ya da hizmetin avantajları ve faydalarının yanı sıra; olumsuz yönleri de bulunmaktadır. Müşterinizin soracağı sorulardan bazıları da ürünlerin zayıf özellikleri ile ilgili olacaktır. Bu yüzden satış yaptığınız ürünü iyi tanımalı, zayıf özelliklerini halihazırda bilmeli ve bunlara yönelik sorulara ne gibi cevaplar verebileceğinizi önceden tasarlamalısınız. Verilen cevap tatmin edici seviyede olmazsa, müşteri üründen bir adım uzaklaşacaktır.
7. Müşteriye Ürün Sunumu Yaparken NADIDAS Yaklaşımını Benimseyin
AIDA modelinin geliştirilmiş versiyonu olan NADIDAS modelinin açılımı şu şekildedir:
● N= Need (ihtiyaç)
● A= Attention (dikkat)
● I= Interest (ilgi)
● D= Desire (arzu)
● A= Action (eylem)
● S= Satisfaction (tatminkarlık)
Müşteriye ürün sunumunda AIDA modelini benimseyebilmeniz için hem müşterinizi hem de sunumunu yaptığınız ürün ya da hizmeti iyi tanımalısınız. Bu doğrultuda müşterinin ihtiyaçlarının bilinmesi, onun dikkatinin ve ilgisinin tam olarak ürününüze çekebilmeniz açısından önemlidir. Doğru bir anlatımla ürüne yönelik istek oluşturabilir ve satın almaya teşvik edebilirsiniz.
8. Ürün Sunumunda Giyiminize ve Vücut Dilinize Dikkat Edin
Müşteriye ürün sunumu yaparken giyiminiz ve vücut diliniz anlattıklarınızı şekillendirecektir. Doğru bir giyim ve vücut dili kullanımı olmazsa, anlattığınızdan bağımsız olarak müşteri sizi ciddiye almayabilir. Nitekim vücut diliniz anlattıklarınızın tamamlayıcısıdır.
Saha yönetim uygulaması Sales Plus olarak sahada ürünün müşteriye sunumunda dikkat edilmesi gerekenler ile ilgili hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. Yazı boyunca müşteri ürün sunumları için genel öneriler geliştirdik. Daha önce de belirttiğimiz gibi müşterilere etkili sunum yapmanın en önemli koşullarından bir tanesi ürünü ve müşterileri iyi tanımaktır. Bu noktada müşteri ve ürün başta olmak üzere sahada gerekli olan tüm bilgileri tek bir yerden görüntüleyebileceğiniz Sales Plus olarak yanınızda olduğumuzu hatırlatmak ister; iyi satışlar dileriz.