Saha Satışında Müşteri Memnuniyetini Sağlamanın Yolları

Saha Satışında Müşteri Memnuniyetini Sağlamanın Yolları

Temmuz 17, 2019

Günümüzde satış yapılan her alanda müşteri memnuniyeti ön plana çıkar. Müşteri memnuniyetini sağlayabilen markalar uzun vadede kazançlı çıkar. Saha satış operasyonları yürüten şirketler için de müşteri memnuniyetinin önemi oldukça yüksektir. Peki müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır? Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak bu haftaki blog yazımızda müşteri memnuniyeti için yapılması gerekenler ile ilgili detayları ele alacağız. Yazımıza öncelikle müşteri memnuniyeti tanımını kısaca vererek başlayacağız. Akabinde ise müşteri memnuniyeti için öneriler sunacağız. Sizler için faydalı bir blog yazısı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Müşteri Memnuniyeti Nedir?

Müşteri memnuniyeti tanımını kısaca müşteri ihtiyacının giderilmesi ve isteğinin karşılanması sonrasında müşterinin tatmin oranı olarak yapabiliriz. Yani müşteriye sunulan ürün ya da hizmetlerden, müşterinin kullanımı sonrası sahip olduğu tatminkarlık seviyesi olarak nitelendirilebilir. Müşteri memnuniyetinin önemi ise son derece yüksektir. Peki müşteri memnuniyeti neden önemlidir? En başta ağızdan ağıza pazarlama için müşteri memnuniyetinin hedef kitlesinin çoğunda yükseltilmesi gereklidir. Nitekim iyi müşteri memnuniyeti, beraberinde diğer müşterileri de getirmeye başlayacaktır. Öte yandan sadık müşteri kitlesi oluşturmanın yolu doğru bir müşteri memnuniyeti politikası izlemekten geçmektedir.

Saha Satışında Müşteri Memnuniyeti İçin Neler Yapılmalı?

Müşteri memnuniyeti tanımı ve önemi ile ilgili bilgi vermemizin ardından müşteri memnuniyetini sağlamak için alınabilecek tedbirler ile ilgili detaylara geçebiliriz. Sizler için oluşturduğumuz müşteri memnuniyeti için öneri listemizi aşağıda bulabilirsiniz:

1. Müşterilerinizin Zamanına Kıymet Verin

Zaman, günümüzde herkes için çok önemlidir. Hele ki müşteriler zaman söz konusu olduğunda beklemeyi hiç sevmezler. Bu durum saha satışında randevu aldığınız müşterileriniz için de geçerlidir. Müşterinizi bekletmemeli, ona vermeniz gereken bilgileri en hızlı ve sade bir şekilde iletmelisiniz. Dolayısıyla müşteri memnuniyetini etkileyen faktörler arasına zaman yönetimini ekleyebiliriz.

2. Müşterilerinize Kulak Verin

Saha satışında satış performansını arttırabilmeniz için yapmanız gerekenlerden bir tanesi de müşterilerinize kulak vermektir. Müşteri memnuniyetini sağlamak için onların isteklerini, taleplerini ve şikayetlerini dinlemeli; sunduğumuz hizmet ve ürünü o doğrultuda sunmalısınız. Bu noktada müşterilerden alınan geribildirimler kritik rol oynamaktadır.

3. Müşterilerle Samimi ve İçten İletişim Kurun

Özellikle sadık müşteri portföyünüzde yer alan müşterilerinize karşı samimi ve içten bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Sadık müşterilerinize aşırı resmi ve kurumsal bir dille yaklaşmak yerine daha doğal bir konuşma tonu ile yaklaşırsanız, müşteri ile ilişkileriniz bir adım daha öteye geçecek ve müşterinizin sizden memnuniyeti artacaktır. Ancak burada samimi bir dil ile laubali dil arasındaki ince çizgiyi geçmemeye ekstra özen göstermelisiniz.

4. Müşterilerinizin Güvenini Kazanın

Saha satışında müşteri güvenini kazanmak en önemli noktalardan bir tanesidir. Müşterilerinizle güvenilir bir ilişki kurmanız, uzun vadede ilişkilerinizi güçlendirecek ve müşteri memnuniyetini arttıracaktır. Müşteri güvenini kazanma yolunda dikkat etmeniz gereken en önemli husus ise şeffaf iletişimdir. Şeffaf iletişimin benimsenmesi müşteriden bir şey gizlenmediği ve sunulan hizmetin ya da ürünün güvenli olduğu izlenimi verir.

5. Müşteriye Yerine Getiremeyeceğiniz Sözler Vermemelisiniz

Saha satışında müşterilere vaatler sunmak güzeldir. Ancak sunulan vaatler ve verilen sözler sağlam temeller üzerine oturtulmalıdır. Bunun için de hem sunduğunuz ürün ya da hizmet hem de müşteriniz ile ilgili detaylı verileri ve bilgileri elinizde bulundurmalısınız.

6. Ekip İçi İletişimi Güçlendirin

Saha satışında müşteri memnuniyetine yönelik çalışmalar arasında ekip içi iletişimi güçlendirmek de yer almaktadır. Hangi plasiyerin en son hangi müşteri ile görüştüğü, belli bir müşterinin en son ne zaman ve hangi plasiyer tarafından ziyaret edildiği gibi bilgiler atılacak sonraki adımların belirlenmesinde önemli rol oynar. Bu da müşteri memnuniyetini arttırmak için alınabilecek önlemlerin daha iyi planlanmasını sağlar. Bu yüzden ekip içi iletişim ağının güçlü olması önemlidir.

Doğru Saha Satış Otomasyonu Seçiminin Önemi

Saha satışında müşteri memnuniyetini arttıracak faaliyetler arasında doğru bir saha satış otomasyonu seçiminin önemi de yüksektir. Çok yönlü bir saha satış otomasyonunun kullanılması hem merkez tarafında hem de saha tarafında performansın artmasını sağlar. Bu durum da genel takım performansını arttıracağından, müşterilere sunulan hizmetin kalitesi ve buna bağlı olarak da müşteri memnuniyeti artar. Sales Plus saha satış otomasyonunun çok yönlü özellikleri sayesinde bunu başarabilmeniz mümkündür. Örneğin, Sales Plus sayesinde tüm bilgileri tek bir tablet üzerinde toplayabilir ve müşteriler ile yapacağınız görüşmelerde zamanı daha efektif olarak kullanabilirsiniz. Sales Plus üzerinde kayıtlı olan zengin veriler üzerinden ürünlere ve müşterilere dair tüm detayları görüntüleyebileceğinizden dolayı, müşteriye verebileceğiniz faydaların üzerinde vaatler sunmaktan kaçınabilirsiniz. Hangi müşterinin en son ne zaman ve kim tarafından ziyaret edildiğini görüntüleyebilir ve o doğrultuda planlamalarınızı ilerletebilirsiniz.

Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak ‘Müşteri memnuniyeti nasıl arttırılır?’ sorusuna yönelik hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik.

Sales Plus’ın sahadaki performansını arttıracak daha birçok özelliği bulunmaktadır. Sizler için sunduğumuz faydaları incelemek için web sitemizi inceleyebilir; sormak istediğiniz sorular hakkında bizlerle 444 8 123 numaralı hat üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Yorum Yap