Pazarlama Gurularından Satış Tavsiyeleri

Pazarlama Gurularından Satış Tavsiyeleri

Ağustos 30, 2019

Pazarlama iletişiminin bir parçası olan satış, farklı katmanları olan ve birbirinden farklı beceriler gerektiren bir kavramdır. Nitekim saha satışı süreci farklı aşamalardan oluşur ve plasiyerlerin dikkat etmesi gereken birçok detay barındırmaktadır. Biz de saha yönetim yazılımı Sales Plus olarak bu konu hakkında bir blog yazısı hazırlamak istedik. Saha satış tavsiyeleri sunacağımız yazıda, hem yurt içinden hem de yurt dışından önde gelen pazarlama gurularının önerilerine ve sözlerine yer vereceğiz. Plasiyer olarak halihazırda bildiğiniz ve uyguladığınız bilgilere bu yazıda denk gelebilirsiniz. Ancak pazarlama guruları tarafından, daha önce düşünmediğiniz ancak uygulaması son derece basit ve etkili saha satış tavsiyeleri bulmanız da mümkündür. Pazarlama sektörü uzmanlarının satış hakındaki tavsiye ve önerilerini önemseyen ve bu konuda bilgi almak isteyenler için faydalı bir blog yazısı olmasını umar; iyi okumalar dileriz.

Pazarlama Uzmanlarından Satış Önerileri

Vakit kaybetmeden sizler için derlediğimiz pazarlama uzmanlarından satış önerilerini sıralamaya başlayabiliriz:

1. Müşterilerin Sorunlarıyla Yakından İlgilenin

İşletme psikoloğu olan Dr. Kerry Johnson, ABD’nin önde gelen satış guruları arasında yer almaktadır. Dr. Kerry Johnson’ın satış konusunda verdiği tavsiyelerden bir tanesi, müşteri sorunlarıyla yakından ilgilenmektedir. Dr. Johnson’a göre müşterilerin %90’dan fazlası ya sorunlarını satıcılara söylemez ya da sorunlarının farkında bile olmazlar. Bu noktada plasiyerlerin müşterileriyle düzenli olarak iletişim kurmaması, onların sorunlarını anlamak için yeterli vakit ayırmaması önemli bir hata olur. Bu yüzden müşterilerinizin sorunlarına odaklanmalı, onları düzenli olarak ziyaret etmelisiniz. Bunu yapmak için programlı olmalı, ve en son kimi, ne zaman ziyaret ettiğinizi bilmeniz ve programlı çalışmanız gerekmektedir.

2. ‘Çünkü’ Kelimesinin Gücünden Yararlanın

Üst düzey bir şirkette satış müdürü olarak görev yapan David Priemer, saha satış temsilcilerine ‘çünkü’ kelimesinin gücünden yararlanmalarını tavsiye etmektedir. Priemer’a göre kimi kelimeler sihirlidir ve ‘çünkü’ kelimesi de onlardan bir tanesidir. Priemer, konuşmanın akışı içerisinde ‘çünkü’ denilmesinin, dinleyicinin dikkatini toparladığını ve dinleyiciyi, sizin dinleyiciye biraz önce aktardığınız mesajı doğrulayacak bir şey duymaya hazırlar.

3. Çekici Değerler Sunun

Pazarlama denilince akla gelen ilk isimlerden bir tanesi kuşkusuz Philip Kotler’dir. Philip Kotler, satış yapan kişilere çekici değerler sunmaları yönünde telkin veriyor. Pazarlamanın temel konsepti değişim üzerine olduğundan karşı tarafa değişim önermesi sunarken, çekici değerler sunulmalıdır. Çekici değerlerin ne olabileceği ürüne, hizmete, müşteriye ve markaya göre değişiklik göstermektedir.

4. Network Genişletmeyi Keyifli Hale Getirin

Stanford Üniversitesi’nde pazarlama alanında profesör olan Jeffrey Pfeffer, network kurmanın ve genişletmenin daha keyifli hale getirilebileceğinden bahsediyor. Birçok saha satış temsilcisi için network genişletmek için yapılan çabalar, kişisel dostluğa gizlenmiş bir pazarlama çabası olarak görülüyor ve bu durum onları rahatsız ediyor. Ancak Pfeffer’a göre bu süreci daha farklı ve keyifli hale getirebilirsiniz. Network listenize eklediğiniz kişiler hakkında ön bilgi edinmek için sosyal medya kullanılabilir ve ortak noktalar bulunan kişilere yönelik network konusunda çaba gösterilebilir. Böylelikle daha sağlıklı ve verimli sosyal ağlar geliştirebilirsiniz.

5. Teknolojiyi Merkezinize Alın

Heinz Pazarlama Başkanı olan Matt Heinz, saha satış operasyonlarında teknoloji öneminin altını çizmektedir. Heinz’a göre teknoloji sizi daha etkili, hızlı, akıllı ve yetkin yapar. Bu yüzden saha yönetim yazılımı tercihi yaparken dikkatli olmalısınız. Saha satış operasyonlarında ihtiyacınız olan tüm bilgileri tek bir tablet üzerinde toplayabilen, detaylı veriler sunan, saha ve merkez arasında güçlü bir iletişim ağı kurduran bir saha yönetim yazılımı tercihi yapmalısınız. Bu, sizin hem zamanı verimli kullanmanıza hem de satış performansınızı arttırmanıza yardımcı olacaktır.

Pazarlama Gurularından Ünlü Satış Sözleri

Pazarlama gurularının satış ile ilgili verdiği tavsiyelerden 5 tanesini sizin için yukarıda derlemiştik. Son olarak yazımızı tamamlamadan önce, saha satışı ile ilgili olan, motive edici ve düşündürücü ünlü satış sözlerinden örnekler sunabiliriz.

• En iyi reklam, mutlu müşterileriniz tarafından yapılır. – Philip Kotler

• Ürün ya da hizmetiniz ile ilgili harika bir deneyim sunarsanız, müşteriler aralarında bununla ilgili konuşur. Ağızdan ağıza pazarlama harika bir araçtır. – Jeff Bezos

• En iyi öğrenme kaynağınız, sizin en mutsuz müşterilerinizdir. – Bill Gates

• Satış aslında temel olarak duyguların bir transferidir. – Zig Ziglar

• Müşterilerinizle bol bol yüz yüze görüşmeler yapın. Müşterilerini dinlemeyen rakip firmaların sayısını görünce şaşıracaksınız. – Ross Perot

• Müşteriler tek patronlardır. Paralarını başka yerlere harcayarak şirketinizdeki herkesi kovdurabilme potansiyeli vardır. – Sam Walton

• Pazar rekabetinde size avantaj getirecek özelliğiniz yoksa, hiç rekabete girmeyin bile. – Jack Welch

• Aslında en zor iş bile küçük iş parçalarına bölünerek kolay hale getirilebilir. – Henry Ford

• Müşterilerinizle yaptığınız görüşmelerde dinleme konusunda siz dominant olun; konuşma konusunda müşterinizin dominant olmasına izin verin. – Brian Tracy

• Ün yapmak, bir başarı yakalamak 20 yılı alabilirken bunları yerle bir etmek yalnızca 5 dakikada mümkündür. Bu durum üzerine düşündüğünüzde gelecekte birçok şeyi farklı yapacaksınızdır. – Warren Buffett

Saha yönetim yazılımı Sales Plus olarak hazırladığımız yazının sonuna geldik. Yazı boyunca saha satışında size yardımcı olabilecek, üzerine düşünebileceğiniz satış ve pazarlama uzmanı tavsiyeleri sunduk. Yazımızın son kısmında ise 10 farklı ünlü satış sözünü sizler için derledik. Saha satış operasyonlarınızda güçlü teknolojik altyapısı ve çok yönlü özellikleriyle Sales Plus olarak yanınızda olduğunuzu hatırlatmak ister; bizlere 444 8 123 numaralı hat üzerinden ulaşabileceğinizi belirtmek isteriz.

Yorum Yap