Modası Geçmiş Satış Yöntemleri vs. Yeni Satış Yöntemleri

Modası Geçmiş Satış Yöntemleri vs. Yeni Satış Yöntemleri

Ekim 25, 2019

Zaman hızlıca geçiyor. Zamanın akışı içerisinde de birçok trend eskiyor ve yerini yeni trendlere bırakıyor. Nitekim yüzyıllar önce Heraklitos’un da dediği gibi ‘Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.’ Bu durumun nüfuz etmediği alan belki de bulunmuyor. Söz konusu durum pazarlama sektörü için de geçerli olmaktadır. Teknoloji, müşteriler, iş çevresi değişip evrildikçe uygulanan satış teknikleri de değişmektedir. Nitekim çağa ayak uyduramayan, hangi alanda olursa olsun rakiplerinden geri kalmaya başlamaktadır. Bu doğrultuda saha satış otomasyonu Sales Plus olarak plasiyerlere yönelik bir blog yazısı hazırladık. Yazımızda artık eskiyen ve kullanılmaması gereken satış yöntemleri ile satıştaki yeni trendlere yer verdik. Sizler için faydalı bir yazı olmasını umar, iyi okumalar dileriz.

Eski Nesil Satış Yöntemleri ve Yerine Uygulanabilecek Tavsiyeler

Eski tip satış yöntemleri ile yerine benimsenebilecek başlıca satış yöntemlerini maddeler halinde sıralayabiliriz:

1. Ürünü Olduğundan Daha İyi Göstermeye Çalışmak

Satılmak istenen ürünün olduğundan daha iyi gösterilmeye çalışılması iyi bir satış yöntemi olarak görülürdü. Hatta günümüzde halen daha birçok saha satış temsilcisi aynı hataya düşebilmektedir. Ancak bu tamamıyla yanlıştır. Nitekim satılmak istenen ürün olduğundan daha iyi gösterildiğinde belki de o an için ürünün satışı başarılabilir. Ancak bu satış başarısı olarak gösterilemez. Nitekim günümüzde uzun vadeli, sadık müşteri kitleleri yaratmak önemlidir. Özelliklerini abartarak satmayı başardığınız üründen müşteri istediği randımanı alamadığında, dediklerinize bir daha kulak asmayacaktır. Bu da uzun vadede satışlarınızı olumsuz yönde etkileyecektir.

2. Herkese Ürünü Satmaya Çalışmak

Bir saha satış temsilcisi ne kadar çok sayıda ürün satışı yaparsa, o kadar iyi performans göstermiş olur. Ancak buradan doğan bir yanılgı bulunmaktadır. Eskiden beri olabildiğince satış yapmak adına neredeyse herkese satış yapmaya çalışmak birçok plasiyerin benimsediği bir yöntemdi. Ancak bu alışkanlığın günümüz satış yöntemlerinde yeri kalmamıştır. Nitekim neredeyse herkese ürünü satmaya çalışmak satış sayısını arttırmaktan ziyade, enerjinin ve zamanın boşa gitmesine sebep olmaktadır. Bunun yerine müşterilerinizi analiz etmeli ve satmak istediğiniz ürüne gerçekten ihtiyacı olan hedef kitlenizi belirlemelisiniz. Tüm enerjinizi ve zamanınızı doğru hedef kitle üzerinde kullanmak satış performansınızı arttıracaktır. Nitekim sattığınız spesifik ürüne ihtiyacı çok da olmayan müşteriyi ne kadar ikna etmeye çalışsanız da işe yaramayacaktır.

3. Müşteri ile Son Derece Resmi Olmak

Müşterilerle iletişim kurarken aşırı derecede resmi olmak artık geride kaldı. Belli bir seviyeden sonra fazlaca resmi olmak çok da gerekmemektedir. Nitekim günümüz pazarlama dünyasında müşterilerle organik ilişkiler kurmak önemli hale gelmiştir. Sınırı aşmadan müşterilerle organik ilişkiler kurmayı başarabilen saha satış temsilcileri, müşteriler nezdinde daha güvenilir olacaktır. Bu da uzun vadede saha satış temsilcisinin satış performansını arttıracaktır.

4. Müşteri ile Fazla Konuşmak ve Aşırı Israrcı Olmak

Satış temsilcilerinin eskiden yaptığı ve işe yaradığını düşündüğü konulardan bir tanesi de müşteri ile fazla konuşmak ve müşteriye karşı aşırı ısrarcı olmaktır. Her ne kadar satış sunumunu yapan taraf saha satış temsilcisi olsa da gereğinden fazla konuşmak ya da ısrarcı olmak karşı tarafı ikna etmekten çok sizden ve ürününüzden soğutabilir. Bu yüzden anlatmak istediklerinizi kısa ve net şekilde anlatmalı; satışı tamamlamak adına gereğinden fazla konuşmamalısınız. Müşteriye söz hakkı vermeniz onu ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamanız yolunda size yardımcı olacaktır. Böylelikle görüşme öncesinde ezberlediğiniz basmakalıp cümlelerden çok, müşterinizi gerçekten etkileyebilecek konulardan bahsetme fırsatınız olur. Bu da müşterinizi ikna etme yolunda size bir avantaj kazandırır.

5. Müşteri Adına Çıkarımlar Yapmak

Saha satış temsilcilerinin eskiden beri yaptığı ve bir kısmının yapmaya devam ettiği eylemlerden bir tanesi de müşteri adına çıkarımlar yapmaktır. Müşterinizin tıpkı sizin gibi düşünebilen bir canlı olduğunu unutmamalısınız. Ona neye, ne kadar ihtiyacı olduğunu söylememelisiniz. Bu şekilde tavır takınmanız onu ikna etmekten çok sizden soğutabilir. Bunun yerine, müşterinizin ihtiyaçlarını iyi bilip ürün sunumunuzu o yönde şekillendirmelisiniz. Böylelikle müşterinizin ihtiyacı olduğunu sandığınız şeylere değil; müşterinizin gerçekten ihtiyacı olduğu şeylere hitap etme şansınız artar. Bu da müşterilerinizi ikna etme yolunda size avantaj sağlar.

Saha satış otomasyonu Sales Plus olarak eski satış yöntemlerine ve söz konusu yöntemlerin yerine uygulanabilecek satış yöntemlerine dair hazırladığımız blog yazısının sonuna geldik. Yazı boyunca saha satışında artık geride kalmış, sizin de bırakmanız gereken başlıca tutumları ve davranışları ele aldık. Ek olarak söz konusu tutum ve davranışların yerine benimseyebileceğiniz başlıca satış yöntemlerine yer verdik. Yukarıda verdiğimiz örneklerde de görüldüğü üzere günümüz pazarlama dünyasında %100 müşteri odaklı olmak olmazsa olmazlar arasında girmiştir. Bu yüzden saha satış operasyonlarınızda hedef kitlenizi iyi belirlemeli ve hedef kitleniz içerisinde yer alan müşterilerinizi iyi tanımalısınız. Bunun için müşterileriniz ile ilgili detaylı dataları toplayabileceğiniz ve detaylı müşteri analizi yapabileceğiniz bir saha satış otomasyonu kullanmalısınız. Sales Plus olarak birçok konuda olduğu gibi bu konuda da sahada yanınızda olduğumuzu hatırlatmak ister; bol satışlar dileriz. Sales Plus’ın müşteri analizi konusunda ve diğer konularda size sunduğu avantajlarla ilgili detaylı bilgi almak için web sitemizi inceleyebilir; 444 8 123 numaralı hat üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz.

Yorum Yap