Medikal Ürün Firmaları İçin Saha Satış Yönetimi

Medikal Ürün Firmaları İçin Saha Satış Yönetimi

Haziran 12, 2020

 

Medikal ürünlerin titizlik gerektiren noktalarının farkındayız. Bu yüzden bu haftaki blog yazımızda sizlerle medikal ürünlerinin satışında saha yönetiminde başarı sağlayabilecek birtakım ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

Medikal Ürünlerde Saha Satışı Nasıl Olmalı?

Medikal ürünlerinde çalışan plasiyer sayısı fazladır. Satış ağı tüm Türkiye’ye yayılmaktadır. Dolayısıyla saha satış yönetimi oldukça geniş bir alanda yapılır. Raporların bir araya gelmesi bu sektör için son derece önemlidir. Önemli olduğu kadar da zor olan bu işlem manuel olarak yapıldığında daha çok dikkat gerektirmektedir. Bu yüzden sağlık gibi ciddi bir alanda tüm bu sürecin manuelden ziyade saha satış uygulaması gibi dijital bir ortamda gerçekleştirilmesi daha sağlıklı sonuçlar elde etmeyi sağlayacaktır.

Medikal Ürün Sektöründe Saha Satış Otomasyonları Nasıl Avantajlar Sunar?

Saha satış uygulamaları her sektörde olduğu gibi medikal ürün sektöründe de büyük avantajlar sağlamaktadır. Bu avantajları şu şekilde inceleyebiliriz;

İlaç ve Aşının Detaylarına Ulaşım: Pek çok hastalık bulunuyor. Bu yüzden ilaç ve aşılar çeşitleniyor. Tüm bu ilaçların ve aşıların detaylarını manuel olarak aktarmak oldukça zor. Fakat dijital ortamda tüm bu veriler saklanabiliyor. Ayrıca ilaç ve aşılar için önemli olan seri takip ve üretim takibi saha satış uygulaması tarafından yapılabiliyor.

Online Veriler: Verilerin manuel olarak kayıt edilmesi hep zor olmuştur. Stok, rapor, cari müşteri risk analizi gibi gerekli veriler online sistemde hem daha kolay kayıt altına alınır hem de anlık olarak takip edilebilir. Bu da saha satışında plasiyerin de yöneticinin de omuzlarındaki yükü azaltır.

Her Aşamanın Kontrolü: Lojistikten müşteriye ulaşıma kadar satışta gerçekleşen bütün aşamalar saha satış sistemleri üzerinden takip edilebilir haldedir. Böylece müşterinin ürünün yerine dair yönelttiği sorulara cevap verilebilir ve müşteriye ulaşması halinde hemen müşteri ile iletişime geçilerek memnuniyeti hakkında bilgi alınabilir.

Kolay Onay: Yönetici satışa kolayca onay verebilmektedir. Böylece satış aşamasında gereksiz duraklama yaşanmaz. Müşteri memnuniyeti böylece arttırılır ve yönetici ve plasiyer süreci daha kolay yönetir.

Online Pos: Müşteriyi mutlu eden detaylardan biri de hemen ödeme yapabilmektedir. Böylece hem müşteri zaman açısından mutlu edilir hem de ticari faaliyet merkez ofise daha kolay iletilir.

Plasiyere Müşteri Bilgilerini Aktarma: Müşterinin yeri, müşteriye ait bilgiler plasiyere aktarılırken yaşanan zorluklar dijital sistemde ortadan kalkmaktadır. Harita bilgileri ile plasiyer müşteriye oldukça rahat ulaşır ve yaşanabilecek zaman kayıpları ortadan kalkar.

Medikal ürün firmaları için mobil saha satış sistemi ile sürecin daha kolay nasıl yönetilebileceğini bu yazımızda aktardık. Siz de manuel sistemin zorluklarından kurtulmak istiyorsanız Sales Plus ile tanışarak süreci kolay hale getirebilirsiniz.

Yorum Yap