İlaç Firmaları için Saha Satış Yönetimi

İlaç Firmaları için Saha Satış Yönetimi

Nisan 10, 2020

İlaç firmalarında çalışan plasiyerler gününün büyük bir kısmını sahada geçirmektedir. Uzun süre görüşme yapacağı müşterileri bekleme gibi durumlar yaşamaları son derece olağandır. Bu yüzden ilaç sektöründe faaliyet gösteren firma yöneticileri saha satış yönetimi yaparken bazı zorluklar yaşamaktadır. İlaç firmaları için saha satış kontrolünün sırlarını bu haftaki blog yazımızda anlatacağız!

İlaç Firmaları Plasiyeri Nasıl Yönetebilir?

İlaç firmalarında sahada görev yapan plasiyerlerin yönetimi oldukça zordur. İlaç sektöründeki firmaların portföylerinde birbirinden farklı pek çok ürün yer almaktadır. Bir satış temsilcisi için, pazarladığı ürünlerin içeriklerini ve teknik verilerini akılda tutmak oldukça zordur. İlaç firmaları saha yönetimini manuel değil, saha satış otomasyonu ile daha organize ve sistemli şekilde yönetilmelidir. Saha satış sistemleri, saha yönetimini gerçekleştirmenin kolay yoludur.

İlaç Firmaları İçin Saha Satış Otomasyonu Nasıl Kullanılır?

Saha satış otomasyonunun ilaç firmaları için nasıl kullanılabileceğini bu başlık altında anlattık. Saha satış otomasyonunun ilaç firmaları için plasiyerlere ve yöneticiye sağladığı faydalarını özetle şu şekilde sıralayabiliriz;

Müşteri ile Görüşmelerin Anlık Takibi: Müşteri ile görüşme sürecinde bazı plasiyerlerin randevu saatinde görüşemediğini daha önce belirtmiştik. Saha satış uygulaması sayesinde yönetici, plasiyeri anlık olarak takip edebilir ve süreci kolayca yürütebilir.

İlaç Özelliklerinin Kaydı: İlaçların içeriğinin saha satış uygulamasında yer alması plasiyerin omuzlarındaki yükün hafiflemesini sağlar. Müşteri ile görüşmede sisteme kayıtlı olan her türlü belge ve bilgileri net bir şekilde müşteriye aktarabilirler. Ayrıca ürünün sunum ve teknik videolarını da müşteri ile paylaşabilirler. Ürünün stok durumunu sistemden kontrol etmelerinin getirdiği avantajla müşteriye net bilgi verebilirler.

Müşteriye Ait Detayların Kaydı: Müşterinin bilgilerine saha satış otomasyonu üzerinden ulaşmak plasiyerin stratejisini geliştirmesini sağlar. Plasiyer sahada görüştüğü müşterinin detaylarına ulaşabildiği için ona satacağı ilaç konusunda yeni bir strateji belirlemiş olur.

Merkez Ofise Gitmeye Gerek Kalmadan Veri İletimi: Günün büyük bir kısmını sahada geçiren plasiyerler verileri yani saha satışında satılan ürünleri, tahsilat ve ciro gibi durumları merkez ofise gitmeden yöneticiye iletebilirler. Böylece zamandan tasarruf sağlanmış olur. Mobil saha satış sistemi kullanıcıları; anlık “Mesajlaşma” ve “Görev Takibi” gibi iletişim süreçlerini de sistemden takip edebilir. Böylece iletişim ve koordinasyon ayrıca güçlendirilir, verimi artırır.

Sizde ilaç sektöründe hizmet veren bir firmaysanız saha satış programı ile süreci yönetme konusunda plasiyerlere ve yöneticilere kolaylık sağlayabilirsiniz. Zamandan tasarruf ederek ya da müşteriler ile ilişkiyi kuvvetlendirerek verim sağlayabilir ve bu verimlerinizi kara dönüştürebilirsiniz.

Yorum Yap