• Demo Talebi
  • Saha Satış ve Ekip Yönetim Uygulaması ile Kontrol Sizde!

    Günümüzde saha satış ve ekip yönetim uygulamaları, saha satış operasyonları gerçekleştiren şirketler için vazgeçilmezler arasında yer almıştır. Nitekim bu uygulamalar hep ekip arasındaki iletişimi arttırmakta hem de veri gücü sayesinde satış performansını yukarılara taşımaktadır. Bir saha satış ve ekip yönetim uygulaması olan Sales Plus olarak bu haftaki blog yazımızda saha satış ekibine sahip olan firmalar için saha satış ve ekip yönetim uygulamasının ne gibi faydalar getireceğini ele alacağız.

    Saha Satış ve Ekip Yönetim Uygulaması Nedir?

    Saha satış ve ekip yönetim uygulamaları hakkında bilgi vermek üzere, öncelikle bu uygulamaların tanımını yapmakla başlamakta fayda var. Saha satış ve ekip yönetim uygulaması olan Sales Plus kısaca, saha satışı yapan şirketlerin gerçekleştirdiği operasyonlarda, ekip ve merkez arasındaki iletişimi güçlendirmeye yarayan ve müşterilere, ürünlere yönelik güçlü dataların kategorize edildiği ve böylelikle daha stratejik satış aksiyonları gerçekleştirmeye yardımcı olan bir altyapıdır. Sahada satış yapan plasiyerin aktivitelerinin takip edilebildiği ve satış onaylarının kolayca verilebildiği uygulamalarla saha satışının gerçekleştirilmesidir.

    Saha Satış ve Ekip Yönetim Uygulaması Neden Gereklidir?

    Saha satış ve ekip yönetim uygulamasının başlıca faydalarını ve işletmenize kazandıracaklarını anlatmadan önce, mobil saha satış otomasyonunun saha satış operasyonları yürüten şirketler için neden gerekli olduğunu genel hatlarıyla aktarabiliriz. Günümüzde teknoloji bundan 50 yıl öncesine kıyasla çok daha hızlı gelişmektedir. Bunun sonucu olarak da her alanda olduğu gibi iş dünyasının dinamiklerinde de değişimler yaşanıyor. Değişime ve güncele bağlı kalmayan firmalar sektörlerinde geriliyorlar. Bu yüzden şirketiniz için her zaman yenilikleri takip etmeli ve bunları uygun stratejilerle şirketinize uyarlamalısınız. Böylelikle rakiplerinizle rekabette geri kalmaz; rekabet gücünüzü arttırırsınız.

    Akıllı telefonların yaşamlarımıza hızla girmesi ile birlikte birçok işlem mobil üzerinden yapılmaya başlandı. Hatta öyle ki mobil kullanımı birçok bölgede masaüstü bilgisayar kullanımını geçmeye başladı. Mobilin hayatımıza bu denli girmesi saha satış uygulamalarını da değiştirdi ve mobil saha satış programı kavramı ortaya çıktı. Bu kapsamda düşünüldüğünde mobil kullanımın hayatın her alanına girmesi, mobil saha satış programlarını saha satış operasyonları yapan şirketler için zorunlu kılmaktadır.

    Saha Satış ve Ekip Yönetim Uygulaması Sales Plus’ın Faydaları

    Saha satış ve ekip yönetim uygulamalarının birçok faydası bulunmaktadır. Söz konusu faydalar hem plasiyerlere hem de merkezdeki saha satış müdürüne yöneliktir. Yani komple saha satış ekibine yönelik faydalar sunmaktadır. Peki saha satış ve ekip yönetim uygulaması olan Sales Plus, saha satışı yapan firmalara neler vaat ediyor? Sorunun cevabını maddeler halinde sizlerle paylaşalım:

    Sales Plus’ın Saha Satış Temsilcisine Sağladığı Faydalar

    Merkezden uzak ve lokasyonu sürekli olarak değişkenlik gösteren saha satış temsilcisinin en büyük ihtiyacı veriye ulaşımdır. Müşteri görüşmesini satışa dönüştürmeyi ve memnuniyeti sağlaması için veri havuzuna erişim sağlamalıdır. Gerektiği durumlarda önceki görüşme notları diğer plasiyerlerden edinmelidir. Android saha satış otomasyonu SALES PLUS bu noktada saha satış temsilcisinin elini güçlendirmektedir. Nitekim saha satış sürecinde plasiyerlerin ihtiyacı olduğu tüm detaylar Sales Plus sayesinde tablet üzerinden görüntülenebilir. Sales Plus mobil saha satış otomasyonunun, saha satışında plasiyerlerin kontrolü ele alma noktasında sunduğu faydaları sizler için maddeler halinde özetleyebiliriz:

    • Gideceğiniz müşteri ve görüşme detayları tabletinizde yer alır.
    • Müşterinize ulaşmak için adres aramanıza gerek kalmadan adres bilgileri ve yol tarifi tabletinizde yer alır.
    • Müşteriye ürün sunumu sırasında ürün özellikleri, stok bilgisi vb. tüm veriler tabletinizde yer alır.
    • Siparişlerinizi saniyeler içinde oluşturabilir ve merkezle anlık paylaşabilirsiniz.
    • Sipariş detaylarını müşterinize PDF formatında gönderebilirsiniz.
    • Müşterinize özel kampanya oluşturarak iskonto yapabilirsiniz.
    • Satış sırasında tüm ürünlerin numunelerini taşımak yerine logo saha servis yazılımı üzerinden ürünlerin özelliklerini, ürün fotoğraf ve videolarını müşteri görüşmesi sırasında sunabilirsiniz.
    • Satışı gerçekleşen ürünleri anlık olarak stoktan düşerek sanal pos özelliği ile o anda tahsilatını yapabilirsiniz.
    • Online – Offline çalışma özelliğine sahip olan logo saha servis yazılımı ile saha satış temsilcileriniz çalışmalarında hiçbir kesiti olmayacaktır.
    • %100 LOGO uyumlu olması sayesinde finans departmanının saha satış bakiyesi hakkında bilgilendirilirken sahadaki temsilci ise ürünlerin aktarımını ve güncelliğini sağlayarak stok kontrollerini sağlayabilir.
    • Tahsilat süreçlerinin online takibi sayesinde kontrollü ve sistematik bir şekilde ilerlettiğiniz sürece yapılan ve yapılacak olan tüm tahsilatlardan haberdar olabilirsiniz.Mobil saha satış uygulamasını kullanan firmalar bayilerinin tahsilatlarını online olarak takip ederek müşteri bazlı satış raporlarına ulaşabiliyor. Açık hesap durumlarını, risk analizlerini, çek senet durumlarını ve yapılan satışların bakiyesini online olarak takip edebilirsiniz
    • Sahada yapılan satışları anlık olarak ERP aktarımı yapabilmek iş yükünü hafifleten en önemli özelliklerden bir tanesidir.

    Plasiyerler için, saha satışında işlerini kolaylaştıracak ve kontrolü ellerine almalarını sağlayacak olan gerekli diğer birçok özellik mobil saha satış otomasyonu Sales Plus’ta mevcuttur.

    Mobil Saha Satış Otomasyonunun Saha Satış Yöneticisine Sağladığı Faydalar

    Sahayı ne kadar etkin yönetiyorsunuz? Saha satış müdürü olarak bölgenizde bulunan satış temsilcilerini kontrol edebiliyor ve verimli bir şekilde yönetebiliyor olmanız gereklidir. Sizin yönetici olarak var olan durumdan maksimum verimi almak için zaman yönetimini iyi bir şekilde kurgulamanız ön görülür. Sahada yönetici ve temsilcinin yapılacak işlemleri dijitalleştirmesi ve anlık ulaşılabilir hale getirmesi için saha satış programı kullanılmaktadır. Çağın getirmiş olduğu yenilikleri takip ederek kolaylaştırıcı fikirleri sahaya taşımanız için en büyük yardımcınız Sales Plus olacaktır. Vakit kaybetmeden Sales Plus’ın saha satış yöneticilerinin satış sürecindeki kontrolü ellerine almalarını sağlayacak faydalarına değinmeye başlayabiliriz.

    Sahaya inene personellerinizi daima kontrol altında tutmanız için ortak bilgi paylaşım alanları oluşturabilirsiniz. Markanıza değer katan ve sizin için çalışan saha satış temsilcilerinizin işlerini kontrol etmek ve verimliliklerini arttırmak için ihtiyacınız olacak tüm bilgilere mobil saha satış otomasyonunuz SALES PLUS üzerinden ulaşmanızı sağlıyoruz. Böylelikle sahada kolaylaşacak işleriniz şöyledir;

    • Görev oluşturarak plasiyerlerinizin iş planlarını ve iş detaylarını aktarabilirsiniz.
    • Ziyaret planı oluşturarak görüşülmesi gereken müşteriyi belirlediğiniz plasiyer ile paylaşabilirsiniz.
    • Plasiyerlerinizin bulunduğu konumu anlık olarak görebilirsiniz.
    • Sales Plus saha ekip yönetimi uygulamasının esnek ve kapsamlı bir yapıya sahip olmasından dolayı her sektöre uyum sağlayarak işlemler yürütülmektedir.
    • Sipariş, satış, ziyaret ve genel raporlar gibi detaylı raporlardan sahadaki tüm işleyişi izleyebilirsiniz.
    • Logo saha satış programı merkez ile saha arasındaki iletişimi de güçlendirmektedir. Sahada gerçekleşen müşteri ziyaretleri, satış ve tahsilat işlemleri merkez ile anlık olarak paylaşılmaktadır. Bu durum saha yöneticilerinin iş süreçlerini rahatlatmaktadır. Çünkü sahada olan tüm işlemleri temsilcilerden edinmesi mümkün olmayacaktır. Bu iletişim kopukluğundan dolayı meydana gelen aksaklıklar işlerin yavaşlamasına ve müşterilerin bu durumdan etkilenmesine neden olacaktır. Bu tür sorunların meydana gelmemesi ve saha satış temsilcilerinin iyi bir şekilde yönetilebilmesi için geliştirilen mobil saha satış otomasyonu yöneticilere kolaylık sağlamaktadır.
    • Sales Plus saha ekip yönetimi uygulamasının esnek ve kapsamlı bir yapıya sahip olmasından dolayı her sektöre uyum sağlayarak işlemler yürütülmektedir. Dolayısıyla Sales Plus’ın sunduğu bilgileri kendi sektörünüze yönelik analiz ederek avantaja çevirmeye başlayabilirsiniz.
    • Müşteriler alanından seçeceğiniz müşteri parametrelerinde yeni müşteri kayıt edildiği zaman yönetici onayından geçsin mi yoksa geçmesin mi bunun kararını siz verebileceksiniz.
    • Yeni bir sipariş oluşturulduğu zaman bu sipariş yönetici onayından geçtikten sonra hazırlama, dağıtım ve tahsilat aşamalarına geçsin istiyorsanız Sipariş> Yeni Sipariş Onay Gerektirsin seçeneğini işaretlemeniz yeterlidir.
    • LOGO ile tam uyumlu olması saha satış yöneticilerine sunduğu bir başka avantajdır. Bu özellik sayesinde satış ile muhasebe çalışmalarını birlikte yürütebilmenin eşsiz rahatlığını yaşayabilirsiniz.

    Saha Ekip Yönetim Operasyonu

    Saha Ekip Yönetim Otomasyonu saha ekibi ile kolay iletişim kurmayı sağlayan ve saha ekibinin görev takibini yapmayı kolaylaştıran bir uygulamadır. 

    Saha Ekip Yönetim Otomasyonunun Özellikleri Neler Olmalıdır?

    Saha ekip yönetim otomasyonu plasiyer ve yönetici arasındaki iş bölümünü ve iletişimi güçlendirmelidir. Kontrol tam anlamıyla yöneticide olmalıdır. Tek tıkla sahaya dair bütün bilgileri elde etmelidir. Özetlemek gerekirse saha ekip yönetim otomasyonu ile yönetici sahaya hakim olmalıdır. Bu haftaki blog yazımızda başarılı saha yönetimi için bir saha ekip yönetim otomasyonunun sahip olması gereken özellikleri sizlere anlatacağız. 

    1.Konum Bilgisi

    Saha ekip yönetim otomasyonunda konum bilgileri ile harita üzerinden işlemler gerçekleştirilebilmelidir. Böylece plasiyer yönetimi daha kolay hale gelir.

    2. Ziyaret Takibi 

    Plasiyerin ziyaretlerini takip etmek saha ekip yönetim otomasyonu ile kolay hale gelmelidir. Otomasyonla anlık ziyaret takibi yapılabilmeli, ziyaret kayıtlarına erişilmeli ve basit CRM yönetimi gerçekleştirilmelidir. 

    3. Offline Kontrol 

    Saha satışında internetin olmadığı anlarda da bütün süreç yürütülebilmelidir. Offline çalışma özelliği ile iş kaybı yaşanmadan süreç yönetilebilir. 

    4. Bildirim ve Duyuru

    Sahadan her an haberdar olmak için bildirim ve duyuru özelliği gerekli bir özelliktir. Sipariş gibi detayların anlık bildirim olarak yöneticiye iletilmesi satış sürecini daha hızla hale getirmektedir. Duyurular sayesinde ise anlık olarak bütün plasiyerler bilgilendirilebilir. 

    5. Online Mesajlaşma

    Plasiyerle her an iletişim kurmak önemlidir. Saha ekip yönetim otomasyonunda online mesajlaşma özelliği olmalıdır. Böylece plasiyerle anlık olarak iletişime geçilebilir. Ayrıca ekip içi iletişim de kolaylaşır. 

    Saha ekibini yönetmek için yukarıda bahsettiğimiz özelliklere ve daha pek çok özelliğe ihtiyaç var. Etkili saha yönetiminin sırrı iletişim, anlık onaylar ve her şeye hakim olabilmekten geçiyor. Sales Plus sahadaki hakimiyetinizi arttırmak için tasarlanmış bir saha ekip yönetim otomasyonudur. Siz de Sales Plus ile hakimiyetinizi arttırabilirsiniz.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir