Doğru Müşteri Yönetiminin Saha Satış Performansına Katkısı

Doğru Müşteri Yönetiminin Saha Satış Performansına Katkısı

Kasım 23, 2018

Doğru Müşteri Yönetiminin Saha Satış Performansına Katkısı

Sales Plus olarak bu haftaki blog yazımızda müşteri yönetiminin öneminden ve müşteri yönetiminin daha etkin bir şekilde yapılması yolunda Sales Plus’ın faydalarından bahsedeceğiz. Bir saha satış sistemi olan Sales Plus ile doğru müşteri yönetimi gerçekleştirip saha satış operasyonlarınızdaki başarı grafiğinizi yukarılara taşımak mümkündür. Peki bunu Sales Plus ile nasıl başarabilirsiniz? Sorunun yanıtını yazı akışı içerisinde bulabilirsiniz.

Müşteri Yönetimi Nedir?

Doğru müşteri yönetimi yolunda saha satış sistemleri arasında yer alan Sales Plus’ın şirketinize sağlayacağı faydalara geçmeden evvel müşteri yönetiminin kısa bir tanıtımını yapmakta fayda var. Müşteri yönetimi, bir şirketin müşterilerinin beklentilerini daha iyi anlamak adına gerekli verileri elinde bulundurmasına, yorumlamasına ve netice itibarıyla da bu doğrultuda adımlar atmasına denilmektedir. Bu amaca hizmet etmek üzere geliştirilen yazılımlara ise CRM programı denir.

Müşteri Plasiyerden ve Üründen Ne Bekliyor?

Ürün veya hizmet satın alacak kişi öncelikle karşısındaki insana güvenmek ister. Saha satış temsilcilerinin ilk önce davranışları ile müşterinin firmanıza güvenmesini sağlamalıdır. İlk aşamada memnun edemediğiniz bir müşteri zaten sizi bir daha tercih etmek istemeyecektir. Belki de ileri de büyük kazançlar sağlayabileceğiniz müşteriyi en başından kaybetmemek için müşteri bizden ne bekliyor, bunu tam olarak anlamalıyız. Müşteri sizin firmanızın farklı olduğunu bilmek ister. Saha satış temsilcisi sizinle çalıştığı zaman ayrıcalıklı olacağını ilk aşamada müşteriye hissettirmelidir. Satış temsilcisi müşteri hakkında özel verileri toplayarak görüşmelere donanımlı olarak gitmelidir ki beklentiyi anlayabilsin. Sahada satış yapan firmalar için özel olarak geliştirilen saha satış programı bulunmaktadır. Saha için özel olarak uyarlanmış olan bu yazılımlar müşteri verilerini depolamanızı ve gerektiği zamanda hızlıca ulaşmanızı sağlamaktadır.

Müşteri Beklentilerini Saha Satışında Satışa Çevirmek Mümkün

Müşteri beklentisini satışa çevirebilirsiniz. Nitekim satış odaklı ilerleyen saha uygulamalarında müşteri beklentisini karşılayarak satışa dönüştürmek mümkündür. Saha satış temsilcisinin müşteri isteklerini yerine getirmesini kolaylaştıracak mobil saha satış programı olduğundan bahsettik. Sales Plus saha satış programı, müşterinize daha iyi tanıtım yapmanız ve görüşme esnasında donanımlı olmanızı sağlayacaktır. Saha satış programı üzerinden detaylı sunumlar yapabilir ve müşterinin aklındaki sorunları giderebilirsiniz. Böylelikle beklenti ve istekler karşılanacak görüşme satış işe sonuçlanacaktır.

Doğru Müşteri Yönetimi ile Müşteriyle Daha Organik Bağlar Kurun

Günümüz pazarlama dünyasında müşterilerin karşısına her daim çıkmaktan ziyade tam size ihtiyacı olduklarında karşılarına çıkmanız daha etkili bir stratejidir. Nitekim müşterinizin size ihtiyacı olmadığı anlarda ona ürününüz ya da hizmetiniz ile ilgili mesajları iletmeniz ters tepebilir. Aksine müşterinizin size ihtiyacı olduğu vakitte onun karşısına çıkmanız hem organik ilişkiler geliştirmenizde hem de satış çabalarınızı daha büyük oranda olum sonuçlandırmanızda yardımcı olur.

Saha Satış Sistemi Sales Plus ile Müşteri Yönetiminizi Bir Üst Seviyeye Taşıyın

Müşteri yönetimi ve logo saha satış programının vereceği potansiyel katkılar hakkında bilgi vermemizin ardından bir saha satış sistemi olan Sales Plus ile şirketinizin müşteri yönetiminde neleri iyileştirebileceğinizi maddeler halinde ele alalım:

  • Saha satış yöneticisi olarak müşteriniz ve plasiyeriniz arasındaki iş akışını kontrol edebiliyor musunuz? Özellikle bayi sayısının fazla olduğu firmalarda bu kontrolün sağlanması için daha fazla mesai harcanması gereklidir. Saha satış yönetiminde kontrol alt yapısının oluşturulmadığı sürece firmanızın sahadaki temsilcisinin iş yönetimi gerçekleşmez ve istenilen verim maalesef ki elde edilemez. Sahada müşteriniz ile yapmış olduğu görüşmelerle firmanızın müşteri portföyünde prestijinizi sağlamak ve kalitenizi ortaya koymak için saha ekip yöneticisi olarak sizlerin tüm süreçleri organize etmesi ve takip etmesi gereklidir. Saha ekip yönetiminde daha az mesaiyle daha fazla verim elde edebilmeniz ve müşterileriniz ile plasiyerlerinizin yönetimini etkileşimli olarak sürdürebilmeniz için Sales Plus size önemli faydalar sağlar.
  • Sales Plus sayesinde müşteri bilgilerini tek bir alan üzerinden inceleyebilirsiniz. Bu işlem için müşteriler sekmesi kısmında konumlandırılan ‘Müşteri bilgileri’ alanına tıklayabilirsiniz. Bu bölümde müşteri bazlı yeni görev oluşturma, yeni aktivite oluşturma gibi işlemler yapabilirsiniz. Öte yandan bu alan üzerinden müşterilerinizin iletişim bilgilerine ve tahsilat ile ilgili mali bilgilere erişebilirsiniz.
  • Saha satış sistemi Sales Plus ile müşteri parametrelerini belirleyebilirsiniz. Her müşteriniz ile sahip olduğunuz iletişim yapısı, birlikte yapılan çalışmalar gibi unsurlar müşteri ziyaret sıklığınızı ve müşteri derecelerini etkilemektedir. Bu doğrultuda Sales Plus ile her müşteriniz için parametreler oluşturabilir ve bu doğrultuda müşterilerinizle ilgili hangi çalışmalara öncelik vereceğinize karar verebilirsiniz. Müşteri segmentasyonu A ve C harfleri arasında yapılmaktadır.
  • Sales Plus ile müşteri bazlı raporlar oluşturmak da mümkündür. Nitekim saha satış ekibinizin şirketinizin her bayisi ile birlikte ilerlettiği çalışmaları ve bu çalışmalara dair raporları ‘Genel raporlar’ kısmından görüntüleyebilirsiniz. Gerekli olan bilgilere göre filtreleme işlemleri yapabilirsiniz. Böylelikle gereksiz veriler arasında kaybolmaz, zaman ve verim açısından verim sağlarsınız. Müşterileriniz hakkında ulaşabileceğiniz raporlar arasında hesap ekstreleri, kapanmamış faturalar, saha satış ekibi tarafından gerçekleştirilen ziyaretler ve diğer tüm finansal raporlar yer almaktadır.
  • Logo saha servis yazılımı olan Sales Plus ile müşteri bazlı yeni aktiviteler oluşturmak da mümkündür. Oluşturabileceğiniz müşteri aktiviteleri arasında sipariş, tahsilat, bilgi formu, kampanya, genel notlar ve görseller yer almaktadır.
  • Müşterinize özel saha satış temsilcilerini belirleyebilir ve saha satış temsilcisi bazlı yönlendirmeler yapabilirsiniz.
  • Tüm müşterilere yapılacak olan planlı ziyaretleri tek bir noktadan görebilir ve bu verileri gerçekleşme durumuna, müşteri lokasyonuna ve satış temsilcisine göre filtreleyerek gelecek, geçmiş ve iptal edilen tüm ziyaretlerin verilerini analiz edebilirsiniz.


Saha satış sistemleri arasında yer alan Sales Plus’ın saha satış operasyonları gerçekleştiren şirketiniz için sunduğu birçok fayda arasında yer alan müşteri yönetimi ile ilgili blog yazımızın sonuna geldik. Sales Plus ile müşteri yönetiminde ne gibi kazançlar elde edebileceğinizi özetlediğimiz bu yazıda aklınıza takılan bir soru ya da genel danışmak istediğiniz bir konu olması halinde bizlerle 444 8 123 numaralı hat üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

 

Yorum Yap