• Demo Talebi
  • Dijitalleşmenin Saha Satış Sürecine Faydaları

    Satışta dijital dönüşümü tam olarak nasıl sağlarız? Dijitalleşmenin saha satış sürecine etkisi nedir? Satış sürecinin dijitalleşmesi önemli mi?  Saha satış ekipleri için gelecek tam olarak ne olacak? bu ve dijitalleşmenin saha satış sürecine dair pek çok faydayı bugünkü blog yazımızda yer vermekteyiz.

     

    Teknoloji çağı hayatın birçok alanına hızlı bir akışı beraberinde getiriyor. Dolayısıyla ihtiyaçlar artar, üretim hızlanır ve ürünler de buna göre değişkenlik gösterir. Bu değişiklikler satış süreçlerinin dinamiklerine de yansır. Anlık bilgi alma ihtiyacı, veri akışları, geri bildirimler gibi birçok faktörün bu değişimde büyük etkisi bulunmaktadır. İş akışlarının ve ekiplerin dijitalleşmesi, tüketicilerin ihtiyaçlarını ve bu çağın ihtiyaçlarını karşılamak için satış süreçlerinin başarılı bir şekilde yönetilmesine olanak tanır. İş yerinde günlük operasyonların yürütülmesi için dijital araçların kullanılması bu dijitalleşme ile birlikte gelir. Başarılı bir şekilde satış gerçekleştirmek dijital dünyanın dinamikleriyle uyumlu iş akışları oluşturmakla doğru orantılıdır. Peki ya nasıl?

     

    Dijitalleşmenin Saha Satış Süreci ve Satışlara  Etkisi

    Saha satış sürecini dijitalleştirmek aslında çok sayıda fayda sağlar. Satışları ve geliri artırmanın yanı sıra operasyonel verimliliği ve ekip performansını önemli ölçüde optimize eder. İşte saha satış sürecinin dijitalleşmesinin en güçlü etkileri;

    1.Satış Faaliyetlerine ve Verilere 7/24 Erişim

    Saha satış sürecini dijital hale getirmek, tüm ekiplerin satışla ilgili tüm bilgilere 7/24 erişebilmesi anlamını taşımaktadır. Hiç kimse önemli bir güncellemeyi kaçırmayarak ve saha ekibi, potansiyel müşterilere ve müşterilere hem çevrimiçi hem de çevrimdışı tutarlı deneyimler sunacağı için hareket halindeyken çok daha iyi çalışabilecek hale gelecektir..

    Dijitalleşme Plasiyer ve saha satış yöneticileri 7/24 erişim sağlayarak tüm satış faaliyetlerine ve verilere takip etme olanağı sunar. Böylece saha satış temsilcileri plasiyerlerin performansını izleyebilir ve iyileştirebilir.

    2. Bilgi Akışı ve Paylaşımı Daha Kolay

    Saha satış temsilcileri ve yöneticileri, istedikleri zaman ve istedikleri yerde dijital platformları aracılığıyla sorunsuz bir şekilde iletişim kurabilir ve işbirliği yapabilir. Gerçek zamanlı iletişim, herkesin her zaman döngüde kalmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda ekibi önemli ölçüde güçlendirir,verimliliği ve üretkenliği artırır.

    3. Ölçeklenebilir Planlar

    Satış süreçlerinde dijitalleşme, satış ekiplerinin faaliyetlerini ölçülebilir bir düzeye yükseltmeye ve saha satış performansını kontrol etmeye yardımcı olur. Ayrıca elde edilen sonuçları kolayca analiz ederken ve iç satış karlılığını en üst düzeye çıkarırken size destek olur. Bu sayede sağlam temellere dayalı bir büyüme stratejisi hazırlamak, ölçülebilir iş planları tasarlamak, karmaşık saha çalışmalarını anlaşılır ve uygulanabilir bir formatta satış ekiplerine aktarmak mümkündür.

    4. Veri Analizi

    Satışlar dijitalden takip edildiğinde; belge yönetimi, veri girişleri ve geri bildirimler gibi iş öğeleri, satış ekiplerinin ve yöneticilerin iş akışlarında zaman alıcı işaretler olmaktan çıkar. Ayrıca akıllı telefonlar ve tabletler aracılığıyla gelir tahsilatı, iş takipleri, mesajlaşma gibi mobil faaliyetlere anında erişim sağlarsınız. Böylece ekiplerin ve yöneticilerin zamandan tasarruf etmesine yardımcı olur. Plasiyerlerini kolayca takibini yapıp, kolayca kontrol edebilirsiniz. Tüm bunlar, rutin iş akışlarına harcanan zamanı azaltarak verimliliği artırır.

    5. Hata ve Kayıplarda Azalma

    Raporlardan ve tüm satış faaliyetlerinden ve başarılardan elde edilen gerçek zamanlı bilgilerle donanmış olan saha satış yöneticileri, optimize edilmiş operasyonel verimlilik ve ekip performansına yol açabilecek olası değişiklikler için uygun önlemleri alabilir. Bu, maliyetlerin düşmesine ve daha fazla satış yapılmasına yol açar.

    Saha satışlarının dijitalleştirilmesi, genellikle pahalı olabilen insan hatası riskini de ortadan kaldırır. Daha az hata, optimize edilmiş satışlara dönüşür, özellikle de temsilciler, bilgide kalmak ve değerli zaman ve satışları kaybetmek için sahadan geri dönmek zorunda kalmak yerine, en son promosyonlar, ürün özellikleri ve fiyatlandırma ile her zaman güncel kalabildiklerinden.

    6. Takip Etme

    Dijitalleşme sadece satış süreçlerini kolaylaştırmaktan ibaret değil. Ayrıca sahada kalabalık ekiplerin rotalarını uzaktan planlayarak doküman yönetiminde kağıt kullanımını azaltarak ve ulaşım araçlarının gereksiz yere kullanılmasını önüne geçilerek doğal kaynakların ve çevrenin korunmasına yardımcı olur. Böylece iletişim çabalarını destekleyecek bir adıma bile dönüşebilir.

    7. Müşteri Memnuniyetinde Artış

    Müşterileri çekmenin ve elde tutmanın en iyi yollarından biri de hızlı bir hizmet sağlamaktır.. Saha satış temsilcileri hareket halindeyken ürünleri veya hizmetleri sunabilir, envanterleri kontrol edebilir, siparişleri alabilir, ödemeleri işleyebilir ve çok daha fazlasını yapabildiğinden, saha satışlarının dijitalleştirilmesi ve hızlı hizmet el ele gider. Bu doğal olarak artan müşteri memnuniyeti ve sadakatine ve daha fazla kapalı anlaşmaya yol açar.

    Sales Plus İle Saha Satış Süreci Daha Kolay 

    Logo uyumlu saha satış otomasyonu Sales Plus ile saha satış ekibinizi tablet ve telefon gibi mobil cihazlar üzerinden takip ederek, soğuk ve sıcak satışı yönetebilirsiniz. Satış sürecine akılcı bir çözüm sunan ve saha yönetiminde hakimiyeti arttıran saha satış yazılımı Sales Plus müşterinin taleplerine hızlı cevaplar vererek memnuniyeti yüksek tutar. 

    Sales plus ile saha satışını etkili bir biçimde yönetebilir, müşteri bilgileri, firma bilgileri, plasiyer arası iletişim, stok ve satışa dair bilgiler tek bir cihazda toplayıp, bu bilgilere anında ulaşabilirsiniz.  Satış aşamasında donanım kazanan ekip ve kolay iletişim kurmanın getirdiği özgüvenle birlikte sahada plasiyerin gücü artar ve satışlar olumlu olarak etkilenir. Sahada etkin satış zamandan kazanmanızı sağlar ve başarıya ulaşmanızda rol oynar. Yöneticilerin saha üzerindeki hakimiyeti artar ve böylece risk düzeyi minimuma iner ve bütün saha etkinlikleri takip edilebilir hale gelir.


    Saha satış programı Sales Plus olarak, dijitalleşmenin saha satış sürecine katkılarını anlattığımız  blog yazısının sonuna geldik. Yazımızda dijitalleşmenin saha satış sürecine etkilerini, katkılarını ve işletmelere faydalarından bahsettik. Sales Plus’ın özelliklerinin detayları ile ilgili bilgi almak için web sitemizi inceleyebilir ya da bizlerle 0850 420 82 82 numaralı hat üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir